Emissie lampje bij rijden op LPG

V70 T5 2001

 
 
 
 
 
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 16:44  ·  #76
Daar heb je helemaal gelijk in Frank. We zijn ook absoluut niet tevreden over het geleverde werk door Leto. Een diagnose laten stellen kostte ons daar totaal 210 euro, terwijl ze aan de telefoon spraken over 35 euro voor diagnose. Dan kwam er nog 80 euro bij voor de gascomputer te vervangen wat volgens hun het probleem was. Totaal dus 300 euro en een ochtend werk terwijl ze zoiets simpels als dit niet eens naar gekeken hebben. De gascomputer was ook wel kapot volgens mij want hij rammelde heel erg dus wat dat betreft is het geen weggegooid geld.

Mijn vader was daar ook niet welkom in de werkplaats (begrijpelijk). Mijn vader vroeg nog of hij de monteur mocht spreken die heeft hij uiteindelijk na veel moeite mogen spreken maar volgens hem waren de injectoren goed. Het lijkt mij dat hij ook heeft gezien dat er o ringen missen? We weten dus ook niet wat ze in die drie uur hebben uitgevoerd helaas. Volgens hun als het lampje toch weer terug kwam na het vervangen van de gascomputer hadden ze geen idee en konden we wel terugkomen maar dan ging gewoon het uurloon gelden van +/- 60 euro. Dat zou volgens hun vele uren gaan kosten want ze hadden echt geen idee.

Ook al is dit niet de oorzaak van het lampje hadden hun toch moeten zien dat er veel ringetjes missen. Een gaslek is natuurlijk niet veilig.

Een ding is zeker, ons zien ze daar niet meer terug. Hooguit om onderdelen te halen maar niet meer voor reparatie.

Iedereen bedankt voor het geven van tips en antwoorden op mijn vragen!!! :thumb:

Het weekend geef ik een update of het lampje aan of uit blijft.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 18:06  ·  #77
Hallo volvo355

De klein rubber ringetjes willen nog wel eens inde injector blijven zitten als je deze uit de houder verwijderd.

Heb je dit gecontroleerd en verwijderd anders heb je twee ringetjes in plaats van een.

Dit geval heeft een oorzaak en een vervolg het vervolg is nu ongeveer bekend, wat is de oorzaak dat deze rubbers niet meer in de houders zitten, wat is de reden geweest om de injectoren te verwijderen ?

Groeten BUM
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 18:18  ·  #78
We hebben goed gekeken ook in injector maar we zagen daar ook geen ringetjes.

Quote
wat is de oorzaak dat deze rubbers niet meer in de houders zitten, wat is de reden geweest om de injectoren te verwijderen ?


Ik zou het niet weten maar ergens zijn de rubbers tijdens een reparatie denk een keer verloren gegaan.

Laatst is er een koprevisie uitgevoerd dus zijn de injectoren ook allemaal los geweest. Misschien zijn ze daarna niet terug geplaatst. De vorige eigenaar is ook al vaak bezig geweest met de LPG installatie. Ook heeft de auto een keer bijna een jaar stil gestaan (volgens mij) bij een garage omdat er een probleem was met uitvallen van de auto. Misschien is toen het inlaatspruitstuk los gehaald en is de garage vergeten om de ringetjes terug te stoppen.

Wie zal het zeggen? ik heb echt geen idee.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 19:13  ·  #79
Staan ze ook op het lijstje van LPG experts? want dan kunnen :sick: <_< ze er weer af lijkt me
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 19:22  ·  #80
Nee, staan ze niet op.
Misschien zijn andere mensen wel tevreden over de service, dit is alleen onze mening. ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 20:47  ·  #81
Quote door volvo355

Mijn vader was daar ook niet welkom in de werkplaats (begrijpelijk). Mijn vader vroeg nog of hij de monteur mocht spreken die heeft hij uiteindelijk na veel moeite mogen spreken maar volgens hem waren de injectoren goed. Het lijkt mij dat hij ook heeft gezien dat er o ringen missen? We weten dus ook niet wat ze in die drie uur hebben uitgevoerd helaas. Volgens hun als het lampje toch weer terug kwam na het vervangen van de gascomputer hadden ze geen idee en konden we wel terugkomen maar dan ging gewoon het uurloon gelden van +/- 60 euro. Dat zou volgens hun vele uren gaan kosten want ze hadden echt geen idee.


Zo te lezen zijn ze klaar met de Volvo en zien ze deze liever niet terug.
Begrijpelijk dat dit wederzijds is.
Heb wel vraagtekens bij de manier van handelen.
Maar goed, hopelijk is het nu opgelost.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 20:56  ·  #82
Bij vd bilt in amsterdam mag ik altijd gewoon meekijken in de werkplaats hoor. Niets raars aan.

Nou ja, hopelijk is t nu opgelost.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 21:25  ·  #83
...
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 17.11.2015 - 22:46  ·  #84
Breek me de mond niet open over Leto. heb er mijn auto ook vandaan met nieuwe LPG verdamper installatie. Geen probleem mee hoor, maar wat een gedoe voor het goed was. Ik zeg, je wordt daar voor de gek gehouden waar je bijstaat. Dus wees op je qui-vive als je daar heen gaat.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 18.11.2015 - 22:17  ·  #85
hallo volvo 355

Heb je de gas computer in je bezit zo ja wat ga je er mee doen ?
Ik heb anders wel interesse in de defecte computer.

Groeten BUM
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 19.11.2015 - 06:24  ·  #86
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 19.11.2015 - 12:41  ·  #87
Hallo volvo355

Jammer.
Hoe is het nu met de auto ?

Groeten BUM.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 19.11.2015 - 18:23  ·  #88
Daar zijn we weer met een update.

Helaas net het bericht van mijn vader dat het lampje na +/- 250 km toch weer is aangegaan na het wissen van de storingscodes.

Nou ja, voorlopig laten we het denk maar zo. Het heeft in ieder geval niet meer de hoogste prioriteit.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 19.11.2015 - 18:34  ·  #89
De gaslucht en het stotteren bij lang stationair draaien zijn trouwens wel verdwenen dus toch nog een pluspunt.

Even hardop denken.

Het zou natuurlijk een vacuumlek kunnen zijn maar dan zou het lampje toch ook op benzine moeten aangaan? Hetzelfde voor de lambdasondes, die zouden toch ook benzine een storing moeten geven in geval van stuk i.p.v alleen op LPG? Kan een LMM ook stuk zijn terwijl hij bij stationair op benzine en LPG de goede waardes geeft?

Als ik het goed heb gelezen op internet wordt de long term fuel trim bepaald aan de hand van de short term fuel trim. Bij langere tijd bijvoorbeeld rijden op +3% STFT gaat de LTFT ook richting de +3%. Kan iemand mijn verhaal bevestigen, of zeggen dat het niet klopt?

Als mijn verhaal klopt zou het apart zijn waarom de LTFT altijd na een tijdje naar +25% gaat terwijl de STFT nu netjes rond de +3% en -3% schommelt (die waarde is goed).

Volgens mij gaat het lampje branden bij langere tijd de LTFT op + of - 25%.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Emissie lampje bij rijden op LPG

 · 
Posted: 19.11.2015 - 20:09  ·  #90
je hebt de lpi installatie ook gereset? zal wel hoor maar toch? topic.php?t=4559
 
Selected quotes for multi-quoting:   0