Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 
 
 
 
 
nrbuitenhuis
 
Avatar
 
Subject:

Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 06.01.2011 - 23:03  ·  #1
Hallo allemaal,

ik ben helemaal weg van mijn nieuwe S60 en wil alles natuurlijk ook helemaal 100% goed en werkend hebben.

Nou zit er bij mij al een 1Din 'simpele' aftermarket radio ingebouwd van kenwood. Maar wil hier snel een 2Din Navigatie van Sony inbouwen. Heb ik hier nog andere iso-frames voor nodig of kan dit zonder problemen?

Groeten,

Nick
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 07.01.2011 - 11:23  ·  #2
Wij verkopen regelmatig @ din systemen en kunnen het alleen maar aanbevelen. Monteren is geen enkel probleem, tenminste bij de V70N, maar dat is bij de S60 hetzelfde.
Momenteel hebben wij net een gemonteerd in onze V70N, zie ons nieuw project V70N, bij deze moeten wij alleen de navigatie, achteruitrijcamera en Digitenne nog aansluiten.
Polleke
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Opglabbeek
Leeftijd: 63
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 / 2010
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 07.01.2011 - 19:32  ·  #3
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 07.01.2011 - 20:52  ·  #4
Quote
Nou zit er bij mij al een 1Din 'simpele' aftermarket radio ingebouwd van kenwood. Maar wil hier snel een 2Din Navigatie van Sony inbouwen


dus je hebt zo'n extra bakje boven of onder je radio? kan er allemaal uit, even de geleidertjes eruit zagen (waar het bakje overheen schuift, in het midden van de zijkanten van het inbouwframe) want de opening is precies 2din en als je dit niet doet zal de slede van je sony dubbeldin er net niet in passen.

ik heb het net zelf gedaan, met een pioneer f900bt , was met een half uurtje gefixt (ik had wel een nieuw inbouwframe gekocht, origineel, bij de dealer 40 euris)

ik wil er een fotootje bij doen, maar ben blijkbaar te dom om dit voor elkaar te krijgen :sleep: o.O o.O oh nee toch niet...haha
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 07.01.2011 - 23:28  ·  #5
Half uurtje, incl. Digitenne, achteruitrijcamera en GPS antenne monteren ?? Wij zijn er wel 3 uurtjes druk mee.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 08.01.2011 - 09:54  ·  #6
Quote
Half uurtje, incl. Digitenne, achteruitrijcamera en GPS antenne monteren ?? Wij zijn er wel 3 uurtjes druk mee.


nee, alleen toestel en gps antenne...er was toch helemaal geen sprake van digitenne en een achteruitrijantenne bij nrbuitenhuis?
Mattie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 09.03.2011 - 11:22  ·  #7
Ik heb in mijn V70 hetzelfde gedaan,
het is een V70 van 2001 dus was er geen 2din paneeltje te vinden. Even naar de dealer geweest en daar zo een ding met een bakje onder gehaald. Vervolgens de geleidingen eruit gehaald en zo kan ik de radio erin steken.
Ik heb het klusje geklaard met gps antenne, wooferaansluiting en achteruitrijcamera op goed 1.5uur.
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 10.11.2011 - 21:02  ·  #8
Hallo,
ik weet dat het al een tijdje geleden is dat er hier gereageerd is maar om een nieuw topic te openen is ook weer zoiets :)

Ik heb een S60 uit 2001 waar ik ook een 2Din radio/video/navigatie in wil bouwen.
Nu zie ik overal dat de frontjes welke je nodig hebt voor 2004 of hoger zijn. Als ik zo kijk zie ik geen verschil tussen mijn 2001 en een 2004 model. Weet iemand of ik dat frontje gewoon kan bestellen, welke eerder in dit topic aangegeven werd (navshop).

heb ik dan alleen voldoende aan het frontje of moet ik ook de slee hebben? want dat is een verschil tussen de 30 of 80 euro.


Er zit nu een originele radio cd speler in met daarnaast een ingebouwde telefoon. Neem aan dat de telefoon er ook uit moet?? (ik weet er zit ook bluetooth in die nieuwe) maar staat wel mooi ha ha.

Hoe zit het met het geluid, zit nu natuurlijk wel aardig geluid (Dolby Pro Logic)
wie kan me de info geven voordat ik geld uitgeef en het straks niet past.

Bedankt alvast :D
hieronder even een foto die ik snel even door het raam gemaakt had van de week.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 00:41  ·  #9
Er zit wel degelijk verschil tussen de 2001 t/m 2003 en 2004 en hoger. In ieder geval is de kleur anders. Tot 2004 donker grijs, daarna zwart.

Koop gewoon een paneel bij de dealer, op kenteken, heb je i.i.g de goede kleur. De slede krijg je bij sommige merken autoradio's bij de radio zelf, bij andere 2-din systemen moet je hem los bij bestellen. Dat hangt er dus een beetje vanaf.

In principe vervangt het paneel ook het gedeelte van de telefoon en daar komt dan een loos stuk plastic te zitten. Dit is met wat handigheid wel netjes weg te zagen en is je telefoonconsole wel weer te plaatsen, ik heb het zelf gedaan met het originele 'muntenbakje' ik vond dat loze plastik deel toch wat saai (zie foto's). Ik maak op uit je verhaal dat deze nog functioneel is? Dan is het best zonde om hem weg te halen. Als hij het toch niet meer doet, zou ik de moeite niet nemen want het is best priegelig en precies werk, anders verpest je in no-time een 40,- Euro kostend inbouwpaneel...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 10:13  ·  #10
bedankt voor jou antwoord. Ziet er netjes uit!

Ik heb idd gezien dat er iets verschil zit tussen de 2001 en de 2004+ modellen. die van 2004 zijn iets ronder.

Ik heb gister de dealer gebeld en die kon mij vertellen dat ze die frontjes niet hebben en ook niet kunnen leveren, uhmmmm :s

Als ik kijk op de site van optimount dan zie ik alleen een paneel met een enkel din en daaronder een bakje welke iets kleiner is. Deze zou dus met de hand gezaagd moeten worden lijkt me? of zijn er voor de 2001 ook kant en klare panelen, zo ja heb je een link voor me of een winkel waar ik deze kan kopen.
zie deze link: volvos60

gaat t uberhaupt allemaal wel passen ivm luchtroosters achter het dashboard welke mogelijk in de weg kunnen zitten?

De telefoon werkt idd nog gewoon, ik heb een dual sim van Vodafone, nadeel is alleen dat als ik gebeld wordt hij hem automatisch ophangt. Met een losse sim van tele2 bijvoorbeeld gaat het wel goed, alleen niet handig want is dus een ander nummer :). maar goed dat is hier even niet van belang verder :)

bedankt voor het meedenken, hoop dat je ook antwoord hebt op mijn andere vragen :)
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 11:55  ·  #11
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 13:40  ·  #12
kijk, super!

Deze is dus voor de 2001? weet jij ook of een dubbeldin speler gewoon past in de auto?

Zijn deze dingen niet in nederland te krijgen? Misschien een partnummer van Volvo zelf?

Thanks!

Is dit m niet?

http://accessories.volvocars.c…VCC-425424
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 15:01  ·  #13
Jep, dat is hem en je kan hem gewoon inbouwen. Bij de radio zit normaal een mount (frame om hem hierin te klemmen. De verloopstekkers heb je wel nodig.
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 16:01  ·  #14
ok dus die stekkers die in die kit zitten van mijn vorige link?

De slee zit idd bij de radio die ik waarschijnlijk ga kopen. Qua diepte heb ik ook genoeg ruimte?
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Ervaring met inbouw 2Din systemen in S60

 · 
Posted: 11.11.2011 - 18:18  ·  #15
Moet lukken allemaal. Ik heb het ook zo gedaan in het verleden bij mijn 2001er V70. kabels heb je nodig idd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0