ervaring Niham Zoetermeer

 
 
 
 
 
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 238
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 15:00  ·  #16
Oh wie mij kent van het 850 forum weet dat ik ook al de meest bizarre zaken heb meegemaakt, niet alleen de dealert, maar ook de kwikfitters en niet merkgebonden garages..

Volvo nijmegen :
mag ik een kleppendekselpakking voor een 740 GLT 16v...
Meneer die hebben we niet op voorraad, ouder dan 10 jaar hebben we niets voor op voorraad, moeten we bestellen..
( laat er nou een 940 in de showroom staan met hetzelfde blok)
Oh heb je dan wel een kleppendekselpakking voor een (lees kenteken op van die 940)
Ja hoor zal hem even pakken....duh..

940 van een klant uit frankrijk die elk jaar bij mij kwam voor onderhoud..
Ventilator airco deed niets meer..
Eruitgehaald, getest jep kapot..
naar de dealert..
Kunnen we bestellen , moet vooraf betaald worden 455 ex...
slik....ik hoef de auto er niet bij !!!
dus omgedraaid , en naar boy van geenacker...heb je een links of rechts draaiende??
huh watte hou je me voor de gek...Nee echt rechtsdraaiende heb ik een doos van vol , linksdraaiende allemaal kapot......
nou dan haal ik hem uit elkaar en laat hem opnieuw wikkelen...
Bij het demonteren kom ik een stickert tegen ACDELCO...
Hmmm even goegelen....ja in de US , kunnen hem leveren, incl verzendkosten 67 euro....
Auto aan de klant meegegeven, en gezegd hoe hij hem er in moest zetten ( kon je makkelijk bij achter dashbordkastje) en opgelost

Ik heb ook altijd het idee dat ze me liever kwijt dan rijk zijn bij de dealer...

Zwager van mij wilde een starlet kopen bij de toyota, dus naar binnen , mooie jonge gebruikte 1.3, mogen we daar een proefrit in maken ( ik liep in mijn werkkleding)
nou dat is wel veel werk, maar buiten staat een 1.0 basis, daar mag je in rijden..
Nee we willen DIE...sorry kan niet
WTF hij was zo kwaad, naar toyota rosmalen gereden, en direct een nieuwe uit de showroom gekocht en contant afgerekend...

Hetzelfde met een celica...wilde een zwarte met rood interieur, nee ze hadden een zilverkleurige en een rode...Weet je het zeker ?? ja ..
Mobieltje gepakt, dealerlijst opgesnort, even gebeld , bij de 2e bingo..daar heen gereden, en hoppa weer contant betaald en gekocht....

maar die hele wereld wordt steeds moeilijker..
van de week nog een nissan, 70 ampere zekering er uit , naar de dealer in nijmegen..sorry wij hebben geen magazijn meer, allen bestellen, en morgen ophalen...
Maar naar de sloop gereden en voor 5 euro er maar gelijk een aantal uitgetrokken
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 15:31  ·  #17
Zelfde ervaring heb ik met onderdelen bestellen bij Volvo Schaap.

In Lelystad ging dat zeer moeilijk, onderdelen... nah, als niet lease rijder wordt je de zaak uitgekeken. (tot je bij het personeel van de werkplaats zelf komt. Accu voor de 340 en 740 en erin zetten (die hadden ze op voorraad en montage zat in de prijs) en het werkplaats personeel was blij 'eindelijk eens aan een leuke wagen te mogen werken'. Locaties Nijkerk en Emmeloord zijn gek van de oudjes. (zelfs nog een 2'tje als service wagen)

Bij Serva Amersfoort heb ik ook goede ervaringen met het magazijn personeel en m'n schoonzus en zwager voor het onderhoud. Met m'n eerste wagen had ik goede ervaringen met de Seat dealer in Amsterdam. Het is maar welke mensen je treft.

M'n ouders hadden 0.0 ervaring met dealers, die hadden geen geld om daar onderhoud te laten doen. (heb ik ook niet, vandaar dat ik nagenoeg alles zelf doe)
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 15:48  ·  #18
Quote door Blade

Ik lees wederom weer vol verbazing naar jouw berichten.


Raar hè. Maar toch is er werkelijk waar geen woord van gelogen.
Nog een leuke anekdote. Ik bestelde in 2013 een splinternieuwe Peugeot 208 1.2 vti Envy.
Vanaf het moment dat ik er mee weg reed bij Broekhuis Oldenzaal zat er een hele rare rammel in motor.
Maar ik dacht, zal wel nieuwigheid zijn en zal moeten wennen aan het geluid van de 3 cilinder.
Maar geluid werd steeds erger. Dus, ik maar eens terug naar Broekhuis Oldenzaal. Niets aan het handje meneertje, rije maar meneertje.
Toen ik bij mijn oom was die jarenlang monteur is geweest liet ik het geluid horen. Hij deed de motorkap open en wat bleek, het slot van de motorkap zat gewoon helemaal los. Motorkap lag dus gewoon te rammelen in het slot. Mijn oom draait de bouten vast en wat is het gevolg, de rammel is gewoon weg. Ook wel super slordig trouwens dat ze in de fabriek de bevestiging van het slot zijn vergeten vast te draaien. Later las ik op het Peugeot forum dat ik niet de enige was met een niet vast gedraaid slot en de dealers zouden op de hoogte moeten zijn van dit mankement. Daar kwam later trouwens nog een terugroepactie van.
Diezelfde auto, heel vaak ging het multimedia scherm op zwart. Dan hoorde je een harde klap door de luidsprekers en het hele scherm sprong op zwart en geen beweging meer in te krijgen. Hiervoor meerdere keren terug geweest bij Broekhuis. Steeds weer een update erop en steeds weer hetzelfde mankement. Steeds liep de boel weer vast met een harde klap door de luidsprekers als gevolg. Ook hier spreken we niet over 1 of andere okkasie van 1000 euro maar over een splinternieuwe auto van 20.000 euro. Steeds weer kon ik terug komen, werd er weer wat raak geprutst waarna kort daarop het mankement weer terug kwam.
Naja, toen ben ik niet zo netjes geweest en heb mijn stem wat verheven tegen de chef werkplaats daar. Nou, toen kon opeens het multimedia scherm wel worden vervangen.
En o ja, mijn als accessoire gekochte originele Peugeot lichtmetalen velgen hadden ze vast gezet met bouten van de stalen velgen. Een gerammel wat dat was joh!. Later bij verkoop die velgen eraf laten halen bij de Kwikfit omdat ik die via Markplaats wilde verkopen. Man van de Kwikfit kwam verbaast naar me toe in de wachtruimte. Hij zo, welke malloot heeft jouw velgen gemonteerd met bouten voor stalen velgen? Was nog levensgevaarlijk ook zei hij. Tja, dat was dus weer de d(st)ealerd..haha!
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 238
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 16:04  ·  #19
soms kun je het ze ook niet kwalijk nemen...
Als ik aan het werk was, en mijn vrouw riep me voor koffie of eten, dan zei ik meestal nog x minuten, want je wilde afmaken waar je mee bezig was zodat je niets vergeet...
Bij een werkplaats gaat de zoemer, ze laten alles vallen en gaan naar de kantine, over ( oneerbiedig gezegd) voetbal en wijven ouwehoeren, en als ze terug kwamen bij de auto , moesten ze eerst nog nadenken waar ze mee bezig waren, en een lijstje er naast van wat moet en wat ze al gedaan hadden is dan het gevaar dat ze iets afvinken wat nog niet (helemaal ) gedaan is, en soms werken er mensen die helemaal nergens naar kijken, goed personeel is moeilijk te krijgen maar ook te houden...

Ik was op vakantie in frankrijk , gaat de telefoon:
Ben vandaag aangehouden APK verlopen, kun je dat doen..helaas over twee wekenben ik weer thuis...
Gaat hij naar zo'n kwikfitter, APK + grote beurt 175 euro...

Twee dagen later telefoon...heb de auto naar jouw laten slepen, garage krijgt hem niet meer aan de gang, volgens hun ligt het aan de LPG installatie....

Kom terug van vakatie, starten..klik klik...hmmm kijk naar de startmotor helemaal vol deuken !!!!!
Nieuwe startmotor er op, starten plof knal plof....HMMMM lijkt wel of de bougiekabels niet goed zitten...
Steek de bougiekabels om, starten lopen.....
Zat een bobine op met wasted spark , dus 1en 3 en 2en4 op dezelfde spoel..
hadden gewoon 1-3-4-2 aangehouden, starten, starten , starten, startmotor vast, dus klap met de hamer er op, weer starten ...zelfde riedeltje, totdat de startmotor zover kapotgeslagen was dat hij het helemaal niet meer deed... en daar wisten ze natuurlijk van niets...PRUTSERS
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 16:10  ·  #20
Het is gewoon heel afhankelijk hoe de tendens in zo'n zaak is. Ik heb zelf louter goede ervaringen met de Volvo dealer hier. (Bluekens).
Ja oke, de onderdelen moeten vaak uit het 'museum' komen. Maar ze bestellen het wel zonder morren of zeuren dat de auto wel heel erg oud is en de volgende ochtend ligt het vaak gewoon klaar. Maarja, je kunt ook niet alle onderdelen in je magazijn gaan leggen en behouden van alle jaartallen, modellen en versies die er zijn.

Een keertje een werkplaatsafspraak is ook nooit gezeik en krijg ik net zoveel koffie als de leaseklant met z'n V90.

Nissan dealer heb ik ook nooit gezeik gehad, die onderhouden een oude Micra net zo lief als een Leaf.

Dus het kan zeker wel. ;-)
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 17:02  ·  #21
Quote door Bigdog

Zo, dat is geen leuk verhaal.
Ik begrijp dat hij 4 weken bij Niham heeft gestaan, voor een klacht die nadien nog steeds aanwezig was ?
Geen goede zaak als dit zo is.
Al contact gehad met Volvo Nederland aangaande deze klacht ?
Overigens, een beetje empatisch vermogen had ze niet misstaan.


Klotp 4 weken gestaan voor reparatie Blissysteem en thermostaat welke warm liep. Beide niet gemaakt of niet goed genoeg gerepareerd. Wel een goede om Volvo Nld hier bij te betrekken. En idd al een excuses was netjes geweest.
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 17:05  ·  #22
Quote door dbs1

Nou, dat is niet best. Gewoon een beurt gedaan maar "vergeten" de auto uit te lezen. En dan 4 weken in de garage, dat heb ik in bijna 40 jaar autorijden nog niet meegemaakt voor een beurt.
Is niet goed voor het vertrouwen in deze Volvo-dealer. Bij Volservice zit je wel goed denk ik, maar het is geen dealer natuurlijk.
Dealeronderhouden is altijd een pre voor een auto, maar dit verhaal doet je daar vraagtekens bij plaatsen


Dealer onderhouden was mijn voorkeur. Maar ik merk dat je tegenwoordig een nummer bent bij de dealer. Bij Volservice is het nog open en transparant. Daar gaven ze aan het maakt niet uit waar je het nu laat repareren als het maar goed gedaan wordt. Ze hebben er wel 3 kwartier naar gezocht zonder factuur.
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 17:06  ·  #23
Quote door brinkie

Dat van die 4 weken heb ik ook bijna eens meegemaakt. Vlak voor Kerst 2017 ging de brandstofpomp van mijn V70 kapot. De auto had in september een jaarbeurt gehad bij Serva in Amersfoort. Volvo Assistance gaf me een V40 mee en ik bel Serva of ze misschien de auto kunnen repareren. "Ja, in februari bent u aan de beurt". Maar dan zit ik een maand zonder auto? "Had u maar Premium Assistance moeten nemen, dan had u een maand een leenauto gehad."
Volvodealer in het dorp waar ik woon, waar ik liever niet kom (omdat ze ontzettend onvriendelijk zijn) kon de auto in 2 weken repareren. Onderdeel moest uit Zweden komen.


Waar is de klantvriendelijkheid gebleven vraag ik mij af
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 17:07  ·  #24
Quote door sw2983

Normaal wordt bij dealeronderhoud ook updates gedaan van de CEM, ECM en TCM. Daarvoor moet ie al aan de computer.

Dus als de auto al niet uitgelezen is, is er dus ook geen update gedaan of überhaupt gekeken of er 'n update openstaat... Maar wel gerekend natuurlijk. Ballentent deze dealer.


Ja dat vertelde ze bij Volservice ook. Daar had ik ook nog niet eens bij nagedacht. wel een puntje om rekening mee te houden. Thnks
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 17:14  ·  #25
Quote door deusjevo

Tja, toen ik m’n V70 kocht had ik op de weg naar huis al een melding.
Auto kon paar dagen later weer terug naar de verkoper, had 6 maanden Bovag garantie.
Neergezet, gratis leenauto mee en het zou wel goed komen.
Na 10 dagen zelf maar eens gebeld, ze hadden ineens uitgebreid proefgereden en de storing was niet meer teruggekomen.
Nu ben ik zo’n l.l die altijd een foto van de km stand maakt voor garagebezoek, uiteindelijk was er dus nog net geen km mee gereden...
Storing was gewoon gewist en onderweg naar huis kwam hij dus weer tevoorschijn.
Weggebracht naar Corné van Volvo Specialist VTM in Rotterdam en het gasklephuis was toch niet goed meer, via VTM laten reviseren bij ACtronics en auto liep weer prima.
Rekening is uiteindelijk betaald door de verkopende garage, had wel eerst van te voren overlegd.
Verkoper gaf aan niet de kennis en connecties te hebben om het voor die prijs ook te laten doen dus gingen akkoord.



@Rick76
Had jij geen Bovag garantie via de verkopende garage?


Hier ook geen proefrit meegemaakt. Ik heb Volvo Oncall en kon precies zien wanneer ze met de auto aan de slag gingen. Er is niet meegereden.

Ja gelukkig wel bovag garantie. Ik heb de auto bij een Volkswagendealer Wittenbrug gekocht. Bij de koop zat 6 mnd bovag garantie. Tijdens de onderhandeling heb ik gezegd dat de auto een onderhoudsbeurt bij de Volvodealer moest krijgen dit ivm garantie en hulp onderweg. Maar ook omdat mijn doel was de auto dealer te laten onderhouden. De auto is toen naar Niham Den Haag gegaan voor een beurt. Echter daar hebben ze toen de auto niet uitgelezen anders hadden ze de foutcode's wel gezien. Bij thuiskomst bleek de auto erg warm te worden. Dag erna naar Volservice. Daar is de auto nagekeken en kwamen de fouten naar boven. Onder bovaggarantie is de auto toen naar Wittenbrug terug gegaan welke de auto naar Niham Zoetemeer had gebracht om alles te repareren.
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 17:15  ·  #26
Quote door Florisdodermond

Wat een vervelende ervaring zeg...
Je zou toch meer mogen verwachten van een Volvo dealer.
Ik denk dat je bij Volservice wel op de service kan rekenen waar je op hoopt. Ik ben daar trouwens zaterdag ook!

Succes nog even!


Idd ik had meer verwacht van een dealer. Ik mag zaterdag om 11:00 uur mijn auto brengen. Reparatie zou ongeveer 1.5 uur duren. Dus misschien tot zaterdag.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 21:24  ·  #27
Even afwachten dus.
Dealers, er zijn goede en slechte dealers.
Ik heb goede ervaringen met Arendsen.
Daar kun je ook zelf bepalen welke monteur er aan je auto zit.
Ik heb daar een vaste monteur en dat is een echte Pietje precies.
En de forumsponsoren ken ik ook, daar heb ik ook goede ervaringen mee.
In het verleden alleen slechte ervaringen met de lokale Peugeot dealer gehad.
Dit is zover opgelopen, dat ze de (splinternieuwe) auto terug hebben moeten nemen en een (wederom splinternieuwe) auto hebben moeten herleven.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 22:24  ·  #28
Quote door rick76

Quote door dbs1

Nou, dat is niet best. Gewoon een beurt gedaan maar "vergeten" de auto uit te lezen. En dan 4 weken in de garage, dat heb ik in bijna 40 jaar autorijden nog niet meegemaakt voor een beurt.
Is niet goed voor het vertrouwen in deze Volvo-dealer. Bij Volservice zit je wel goed denk ik, maar het is geen dealer natuurlijk.
Dealeronderhouden is altijd een pre voor een auto, maar dit verhaal doet je daar vraagtekens bij plaatsen


Dealer onderhouden was mijn voorkeur. Maar ik merk dat je tegenwoordig een nummer bent bij de dealer. Bij Volservice is het nog open en transparant. Daar gaven ze aan het maakt niet uit waar je het nu laat repareren als het maar goed gedaan wordt. Ze hebben er wel 3 kwartier naar gezocht zonder factuur.


Ja, dat zou je wel denken. Maar bekijk eens wat afleveringen van de "klokjes rond" keuringen van Autoweek.
Daar zijn ook genoeg voorbeelden te vinden van mensen die hun auto altijd bij de officiële dealer lieten onderhouden. En meer dan eens ontdekte de keurmeester rommelwerk aan dealeronderhouden auto's. Sterker nog, het blijkt een tendens te zijn.
Ik heb zelf gewoon de beste ervaringen bij merkspecialisten. Zoals bij mij in de buurt Volvo Mensink Denekamp, MMTS in Oldenzaal en garage Tosun in Enschede. Zij leveren echt topwerk en kwaliteit voor een fractie van de prijs wat een officiële dealer ervoor vraagt.
Bijkomend voordeel, zij geven transparantie, uitleg en ze zijn zeer vriendelijk en zeker niet te vergelijken met die arrogante gladde pakken praatjes verkopers die je doorgaans bij de merkdealers aantreft.
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 998
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 04.06.2021 - 06:59  ·  #29
Ik denk dat het niet eens zozeer aan het feit ligt dat het een dealer is of niet, maar dat je bent overgeleverd aan de betrokkenheid van de medewerkers. Bij Nieuwenhuijse in Meppel zitten sowieso achter de balie twee liefhebbers ( Derk had sowieso een 480 inde tijd dat ik er ook een had) en in de werkplaats loopt een monteur die gek is van de 850 en V70 classic. Rijdt zelf ook een classic, dus je kunt wel raden wie de klusjes aan het oude spul mag doen...
Met zowel onderdelen als klussen ( Koppeling 480, kachelradiateur 480, schokbrekers V70) heb ik louter goede ervaringen.

Overigens kom ik voor mijn werk ook regelmatig bij dealers. De gesprekken die je in de showroom daarentegen soms hoort... Wat een gladjakkers, vrijwel zonder uitzondering. En dan de arrogantie bij de BMW dealers. Soms ronduit stuitend
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 04.06.2021 - 08:55  ·  #30
Als ik in Apeldoorn onderdelen wil hebben dan moeten ze altijd besteld worden maar voor 10 uur bestellen betekend altijd de zelfde dag nog ophalen.
Alleen olie, bougies en dergelijke hebben ze wel liggen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0