ervaring Niham Zoetermeer

 
 
 
 
 
rick76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 47
Berichten: 52
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 02.06.2021 - 19:06  ·  #1
Lang zitten twijfelen of ik hier mijn mening zou moeten plaatsen. Maar na vandaag zeker. Mijn auto was voor jaarlijkse onderhoud naar Niham Zoetermeer gebracht. Waarom, omdat ik mijn auto pas had gekocht en ik deze dealer onderhouden wil hebben. De auto is niet gekocht bij Niham. Nadat ik de auto had opgehaald merkte ik al gauw dat Het blisssysteem aan een kant niet werkte. Oke dat zou kunnen maar raar dat dit niet bij de beurt is opgevallen. Ook werkte de standkachel niet. Ik mag toch aannemen dat voordat er ook maar onderhoud aan de auto word gepleegd de auto word uitgelezen. Paar dagen later heerlijk gereden met de auto en daarna op de oprit met de motor aan nog wat kleine dingen gedaan aan de auto. Toen er opeens een melding kwam dat de temperatuur van de motor hoog opliep. Contact opgenomen met mijn plaatselijke volvo specialist. Uitgelegd dat na een rit een melding kwam dat de motor te heet werd. Ik kon direct langs komen. Auto is aan de computer gehangen om deze uit te lezen. Daar kwam meerdere foutmeldingen naar voren. Waaronder kabelbreuk linbus linkerkant, dit is de kant waar het blisssysteem niet werkte. Ook een melding van de standkachel en een melding van de koelventilator. Deze meldingen waren al voor dat de auto voor de beurt was geweest aanwezig. De auto is dus niet uitgelezen voor dat de beurt werd gegeven. En de auto is dus met een kapotte koelventilator meegegeven. Na overleg met de verkoper van de auto is mijn auto weer terug gegaan naar Niham om de problemen te verhelpen. Mijn auto heeft uiteindelijk 4 weken mij de garage gestaan. Ze kregen de standkachel niet gemaakt. Uiteindelijk kon ik de auto ophalen. Op de terugweg, na 2 minuten rijden bleek dat het blissysteem niet gemaakt was. Direct omgekeerd en terug gereden naar Niham. Daar mijn verhaal verteld. Geen sorry gekregen voor het ongemak maar of ik de sleutel in het bakje kon leggen dan zouden ze zo naar de auto kijken. Na 3 kwartier kwam de baliemederwerker met het "nieuws" dat er een kabelbreuk in het linbus systeem zat en dat ik hiervoor een afspraak kon maken om deze te laten maken. Ik zei dat hij 4 weken in de garage had gestaan en dat dit probleem zou worden gemaakt. Zoals u zult begrijpen ben ik niet op het aanbod ingegaan om een afspraak te maken. De auto is in mijn woonplaats bij de volvodealer geweest en daar is het gemaakt. Gisteren heerlijk wezen rijden en toen we de snelweg opdraaide kwamen we stil te staan in de file. Na 10 minuten weer een melding dat mijn motortemperatuur te heet werd. En dan is het wachten in een file niet zo leuk meer. Gelukkig was ik dichtbij huis. Vanochtend weer naar de Volservice in Elst geweest. Opnieuw de auto uitgelezen. En ja weer dezelfde foutmeldingen bij de koelventilator. Er stonden meerdere meldingen in het systeem. Ook een datum dat hij bij dealer stond in die 4 weken. Vervolgens is de monteur gaan zoeken wat het kon zijn. Ik heb vervolgens Niham gebeld en uitgelegd dat ik weer met een hete motortemperatuur bij de garage stond. Ik vertelde dat ik baalde dat dit nu gebeurde terwijl hij voor dit probleem bij Niham was geweest. Excuses of wat vervelend meneer zat er niet in. Ik wilde weten wat er nu in die 4 weken gedaan was. Er was een sensor vervangen meer niet. En als ik meer wilde weten dan kon ik weer bellen. De specialist gaf aan dat alleen de sensor vervangen niet voldoende is. Ik baal van de werkzaamheden en de communicatie. Ik had en mag meer service verwachten van een Volvodealer. Mijn auto gaat niet meer naar Niham Zoetermeer. Ik heb er geen vertrouwen in dat de auto daar in goede handen is. Zaterdag a.s. kan ik al terecht Volservice.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 02.06.2021 - 22:09  ·  #2
Zo, dat is geen leuk verhaal.
Ik begrijp dat hij 4 weken bij Niham heeft gestaan, voor een klacht die nadien nog steeds aanwezig was ?
Geen goede zaak als dit zo is.
Al contact gehad met Volvo Nederland aangaande deze klacht ?
Overigens, een beetje empatisch vermogen had ze niet misstaan.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 708
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 09:42  ·  #3
Nou, dat is niet best. Gewoon een beurt gedaan maar "vergeten" de auto uit te lezen. En dan 4 weken in de garage, dat heb ik in bijna 40 jaar autorijden nog niet meegemaakt voor een beurt.
Is niet goed voor het vertrouwen in deze Volvo-dealer. Bij Volservice zit je wel goed denk ik, maar het is geen dealer natuurlijk.
Dealeronderhouden is altijd een pre voor een auto, maar dit verhaal doet je daar vraagtekens bij plaatsen
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2182
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 09:53  ·  #4
Dat van die 4 weken heb ik ook bijna eens meegemaakt. Vlak voor Kerst 2017 ging de brandstofpomp van mijn V70 kapot. De auto had in september een jaarbeurt gehad bij Serva in Amersfoort. Volvo Assistance gaf me een V40 mee en ik bel Serva of ze misschien de auto kunnen repareren. "Ja, in februari bent u aan de beurt". Maar dan zit ik een maand zonder auto? "Had u maar Premium Assistance moeten nemen, dan had u een maand een leenauto gehad."
Volvodealer in het dorp waar ik woon, waar ik liever niet kom (omdat ze ontzettend onvriendelijk zijn) kon de auto in 2 weken repareren. Onderdeel moest uit Zweden komen.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 10:06  ·  #5
Normaal wordt bij dealeronderhoud ook updates gedaan van de CEM, ECM en TCM. Daarvoor moet ie al aan de computer.

Dus als de auto al niet uitgelezen is, is er dus ook geen update gedaan of überhaupt gekeken of er 'n update openstaat... Maar wel gerekend natuurlijk. Ballentent deze dealer.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 10:09  ·  #6
Tja, toen ik m’n V70 kocht had ik op de weg naar huis al een melding.
Auto kon paar dagen later weer terug naar de verkoper, had 6 maanden Bovag garantie.
Neergezet, gratis leenauto mee en het zou wel goed komen.
Na 10 dagen zelf maar eens gebeld, ze hadden ineens uitgebreid proefgereden en de storing was niet meer teruggekomen.
Nu ben ik zo’n l.l die altijd een foto van de km stand maakt voor garagebezoek, uiteindelijk was er dus nog net geen km mee gereden...
Storing was gewoon gewist en onderweg naar huis kwam hij dus weer tevoorschijn.
Weggebracht naar Corné van Volvo Specialist VTM in Rotterdam en het gasklephuis was toch niet goed meer, via VTM laten reviseren bij ACtronics en auto liep weer prima.
Rekening is uiteindelijk betaald door de verkopende garage, had wel eerst van te voren overlegd.
Verkoper gaf aan niet de kennis en connecties te hebben om het voor die prijs ook te laten doen dus gingen akkoord.



@Rick76
Had jij geen Bovag garantie via de verkopende garage?
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 10:37  ·  #7
Wat een vervelende ervaring zeg...
Je zou toch meer mogen verwachten van een Volvo dealer.
Ik denk dat je bij Volservice wel op de service kan rekenen waar je op hoopt. Ik ben daar trouwens zaterdag ook!

Succes nog even!
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 11:01  ·  #8
Conclusie: bij die gladde officiële d(st)ealerds moet je niet zijn.
Zelfde ervaringen heb ik destijds gehad met mijn Citroën C5 bij de Citroën dealer in Hengelo.
Die lazen de boel wel uit à € 100,- voor 10 minuutjes werk. We praten dan over 7 jaar geleden!
Om het eigenlijke probleem op te lossen diende ik nog € 500,- bij te betalen (opnieuw inleren van de injectoren). Iets waarvoor een goede dieselspecialist € 75,- vraagt.
Laatste tijd wat aan het kijken naar een eventuele opvolger van mijn S60. Gisteren nog wezen proefrijden bij een Hyundai dealer.
Nou, enorm gepush om de koop maar rond te maken, gladde praatjes van de gladde pakken verkoper, waarschuwingen vooraf dat bij proefrit bekeuringen voor eigen rekening zijn (alsof ik eruit zie als een ruwe scheurneus), voor een beurtje op de nieuwe auto wordt zomaar € 700,- extra berekend.
Nou, laat maar.
Bij verkoop van mijn C5 een half jaar geleden kreeg ik een opkoper aan de deur die mij liet zien dat de C5 een keer compleet moet zijn overgespoten. Hij bewees mij dit met zijn lakdikte meter. Inderdaad, toen ik later zelf de lakdikte meter op de carrosserie hield bleek er inderdaad niet veel te kloppen van de lakdikte. In ieder geval is die auto bij mij nooit overgespoten. En ik heb deze auto gekocht van de Citroën dealer in Hengelo als auto van 1 1/ 2 jaar oud en van eerste eigenaar met 38000 op de teller. De verkoper heeft mij dus destijds gewoon een schadeauto verkocht en zweeg daarbij in alle toonaarden. Oplichterij pur sang.
Wat ook die opkoper zei, de d(st)ealerds dat zijn de ware oplichters, niet de autohandelaren op de hoek.
Ondertussen laat ik mijn perfect rijdende S60, gekocht bij een handelaar die mij een betere service leverde dan alle officiële stealerds bij elkaar waar ik in het verleden kapitalen heb uitgegeven aan nieuwe auto's, lekker doorlopen.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ook nog maar een stuiver achter te laten bij die gladde pakken van de stealerds.
Raar hè, ook de Ford Focus van mijn vriendin, gekocht bij de volgens het internet dubieuze handelaar De Groot Soesterberg, loopt nog steeds als een trein.
Nog nooit iets mee gehad en ding liep fluitend door de APK. Destijds ook daar keurig geholpen. Geen gepush, geen gladde verkooppraat, vriendelijk en vrijblijvend geholpen, je persoonlijke gegevens op je rijbewijs worden niet nagetrokken zoals gisteren bij die gladde Hyundai dealer.
Gewoon een keurige en betrouwbare auto geleverd.
Voor mij staat vast dat ik nooit meer de showroom van zo'n stealerd ga betreden. Zeker niet na de ervaring van gisteren. De zoveelste slechte bij de officiële stealerd.
Bij een handelaar ben je veel beter uit en zeker als je je ogen goed de kost geeft kun je er menig pareltje scoren!
Je moet gewoon een grote bocht maken om alles wat zich uitgeeft als officiële dealer.
Het enige wat die kunnen is het uitschrijven van dikke rekeningen. Van probleemoplossingen, service en klantvriendelijkheid hebben zij nog nooit gehoord.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 11:40  ·  #9
Nou zou het wel wat nuanceren er zullen ook echt wel dealers zijn waar het allemaal wel goed gaat, ze niet lopen te pushen en je netjes telefonische op de hoogte wordt gehouden. Ben zelf een enkele keer bij Harrie Arendsen in Hengelo geweest en daar keurig geholpen. Voor onderhoud ga ik overigens naar MMTS omdat ik persoonlijk denk dat mijn auto daar in betere handen is en Martin en Dennis ook weten hoe zuinig ik ben op mijn auto.
Maar dat er horken tussen zitten geloof ik ook zeker maar om nu te zeggen dat de "Conclusie: bij die gladde officiële d(st)ealerds moet je niet zijn" ben ik niet helemaal eens ;-)
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 925
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 11:55  ·  #10
Ja precies, alles over één kam...
Maar balen dat het zo ging bij Niham.
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 12:34  ·  #11
Quote door Malmö

Conclusie: bij die gladde officiële d(st)ealerds moet je niet zijn.

[...]

Voor mij staat vast dat ik nooit meer de showroom van zo'n stealerd ga betreden. Zeker niet na de ervaring van gisteren. De zoveelste slechte bij de officiële stealerd.
Bij een handelaar ben je veel beter uit en zeker als je je ogen goed de kost geeft kun je er menig pareltje scoren!
Je moet gewoon een grote bocht maken om alles wat zich uitgeeft als officiële dealer.
Het enige wat die kunnen is het uitschrijven van dikke rekeningen. Van probleemoplossingen, service en klantvriendelijkheid hebben zij nog nooit gehoord.

Heb nochtans uitstekende ervaringen met Volvo Kallen in Geleen en Volvo Nieuwenhuijze (vestiging in Zutphen). Ook prima ervaringen gehad met Volvo dealers in Duitsland, ik vind het nogal ver gaan om dealers zo af te branden. Dat laat onverlet dat de ervaring van TS bij Niham waardeloos is, zoiets mag echt niet gebeuren.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 12:38  ·  #12
Quote

Nou zou het wel wat nuanceren er zullen ook echt wel dealers zijn waar het allemaal wel goed gaat, ze niet lopen te pushen en je netjes telefonische op de hoogte wordt gehouden.

Nou, de eerste moet ik nog ontdekken.
Ik en mijn ouders hebben jarenlange ervaring met het kopen en laten onderhouden van nieuwe, of zo goed als nieuwe, auto's bij merkdealers.
Het is overal hetzelfde, ze trekken je een poot uit waar je bij staat.
Met onze nieuwe Peugeots, Opels, Fords, Citroëns en Renaults toch best al wel voor rare problemen komen te staan.
Als je dan terug komt met je nieuwe auto doen ze het af als producteigenschap en "je moet er maar mee leren leven".
Als je na de garantieperiode terug komt met precies hetzelfde euvel kunnen ze de oorzaak opeens wel achterhalen en blijken er plotseling zaken stuk te zijn waarna je flink de portemonnaie kan trekken.
Nu ook weer mijn vader met zijn nieuwe Captur. Vanaf nieuw heeft het ding regelmatig dat de motor bij +/- 2800 begint in te houden en te bokken. Het lijkt wel alsof de turbo plotseling uitvalt. Toen we daarmee terug gingen na een paar maanden vertelde de monteur van de Renault dealer ons doodleuk dat dit een produkt eigenschap was en dat we moesten ophouden met zeuren en mijn vader nu eindelijk eens een keer moest gaan genieten van zijn nieuwe auto die dus niet goed functioneerde. Na 2 jaar bij een beurt werd mijn vader doodleuk vertelt dat er problemen waren met de turbodruk actuator of zoiets.
Let wel, we hebben het hier niet over een autootje van 1000 euro maar een ding van € 25000,-!
Ook weleens gehad bij een Opel dealer in Hengelo, dat is ook zo'n leuk verhaal. Koop je een splinternieuwe auto en loop je later thuis nog eens om de auto heen.
Zie je opeens dat het uiteinde van de voorbumper beschadigd is. De andere dag ga je ermee terug naar die Opel dealer, nou, vertellen ze je doodleuk dat je de schade zelf wel veroorzaakt zal hebben. Je wordt dan nog weg gezet als een crimineel omdat je volgens hun probeert eigen gemaakte schade te verhalen op hun bedrijf. Nou, 100% dat wij in die 20km nergens tegenaan hebben gezeten.
Met veel gezeur wordt dan toch uiteindelijk de bumper gespoten. Wij krijgen een leenauto mee die afgetankt weer terug moet. De dag van het inleveren van de leenauto de auto vol afgetankt in dezelfde straat waar de dealer zit. Bij het inleveren van die leenauto gaat iemand van de werkplaats doodleuk nog een keer naar datzelfde tankstation en komt terug en zegt dat hij er nog € 10,- bij heeft kunnen tanken. wij moesten die € 10,- betalen plus het half uur arbeidsloon van die gast die de auto zogenaamd heeft afgetankt. Allemaal pure oplichterij. Wij zijn dan ook later nooit meer terug geweest bij die dealer.
Dat zijn nog maar enkele voorbeelden van de ellende die onze familie de laatste 20 jaar heeft meegemaakt bij de stealerds. Bij mijn oom die ook zijn hele leven nieuwe auto's reed precies hetzelfde. Nieuwe auto's waarbij net na 2 jaar de distributieriem knapt met 20.000km op de teller en dan de klant vol laten betalen voor de reparatie hiervan. Geen enkele vorm van coulance en dat bij een klant die om de 2 jaar een nieuwe auto bij die stealerd kocht.
Vertel me niets. Ze zijn allemaal hetzelfde. Vooral de grotere bedrijven die de populaire merken vertegenwoordigen zijn super arrogant.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5144
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 12:41  ·  #13
Ik lees wederom weer vol verbazing naar jouw berichten.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1441
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 12:51  ·  #14
Volvo Nieuwenhuijse in Meppel ben ik ook zeer tevreden over! Onze “nieuwe” aangemeld omdat ik iets gedaan wil hebben en keurig netjes behandeld. Auto is intussen aangemeld in het systeem en wat zaken boven water gehaald.
In het verleden ook wel zaken daar laten vervangen en precies gedaan zoals gevraagd.
Niet alle dealers zijn slechteriken!

Maar in Hoogeveen zit ook een dealer die niks voor oudere auto’s wil doen. Moet voor een classic een sensor hebben, gewoon slijtage deel. Bel de beste man op en vraag om dat specifieke onderdeel en het eerste wat je te horen krijgt dat je belt met een Volvo DEALER, en geen één of ander museum…. Ja okee doei doei met die hele toei! Dan maar naar Meppel en daar tot nu toe met grote tevredenheid!😎


Zoals hierboven aangehaald met Franse merken snap ik dat wel. Uit die landen is nog nooit iets fatsoenlijks van de band afgerold….😈
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2182
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: ervaring Niham Zoetermeer

 · 
Posted: 03.06.2021 - 13:32  ·  #15
Het hangt er denk ik van af of ze hun werk zien als iets wat de hypotheek en de studie voor de kinderen betaalt, of dat ze echt van het merk houden. Het hangt er ook van af hoe je je zelf opstelt is mijn ervaring. ;)
Van Nieuwenhuijse in Meppel, ik ben toevallig net op LinkedIn vriendjes geworden met de vestigingsmanager die een enthousiast verhaal had gepost dat ze een hele mooie 480 ES uit 1995 in onderhoud hebben. :)
Dat verhaal van "wat denkt u wel meneer, we zijn geen museum!" is trouwens wat een kennis te horen kreeg bij Verkerk in Utrecht toen die voor een onderdeel van een in concoursstaat verkerende 940 kwam. Bij hun vestiging in Houten waren ze wat vriendelijker; toen ik 7 jaar terug de 480 net had gekocht, kwam ik daar met een klein probleem en gaven ze toe dat ze geen raad wisten met de auto en konden mij daarom niet helpen.
Kwam een keer bij Henk Scholten in Culemborg, vroeg van wie die schitterende V70R is die voor het pand staat? Van mij zegt de baliemedewerker. Komt daarna de vestigingmanager glimmend van trots aanlopen met een glossy Volvo magazine waarin eigenaar en auto zijn geinterviewd.
(Dat ze mij een paar weken later een bekeuring wilden laten betalen voor een leenauto die ik niet mee had, heb ik ze vergeven)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0