folie op de ramen

 
 
 
 
 
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

folie op de ramen

 · 
Posted: 09.10.2011 - 13:59  ·  #1
Niet dat het weer er nu naar is maar ik vroeg me af of er mensen zijn die getinte folie op de achterste ramen hebben laten plakken? Heeft dit ook een zonwerende werking of kun je beter van die schermen kopen die je erin klikt? Het gaat mij niet om het donkerder maken maar puur om zonnewering.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 09.10.2011 - 15:41  ·  #2
Ik heb zelf folie aangebracht, met een erg goed resultaat. Heb de mallen zelfs nog liggen. Ik had eerst alleen de originele sunblinds, maar kinderen bleven klagen over de zon, scheen op hun lcd's, was heet, etc. daarom net voor de vakantie de folie aangebracht en zowaar de hele vakantie geen woord erover vanaf de achterste rij. En idd, het scheelt ook warmte.
Komt nog bij dat ik het mooier vind. Bedoel, het blijft een mooie auto, maar met het grote glas oppervlak is het toch net of je in een aquarium kijkt....
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 09.10.2011 - 17:24  ·  #3
ik heb ook folie laten aanbrengen op de ramen door Cassign. Erg tevreden en vooral voor de kids een verademing. De auto is minder warm in de zomer en de zon schijnt niet in de ogen. Ook is de looks beter.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 09.10.2011 - 18:18  ·  #4
Quote door blastaway

ik heb ook folie laten aanbrengen op de ramen door Cassign. Erg tevreden en vooral voor de kids een verademing. De auto is minder warm in de zomer en de zon schijnt niet in de ogen. Ook is de looks beter.



Blastaway,
Had je deze ook al in de winter?
Ik vraag me namelijk af hoe het zicht is met donker weer.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 09.10.2011 - 20:43  ·  #5
In de wintermaanden is het ook prima. Het lijkt donker, maar in het echt valt het mee. Zeker als je in de auto zit is het prima te doen. Ik had de folie op een eerdere auto ook. Ik dacht dat ik het eind februari heb laten plaatsen, was prima!
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 09.10.2011 - 23:04  ·  #6
Dat ziet er netjes uit, persoonlijk zou ik een iets lichtere tint gebruiken maar ieder zijn eigen voorkeur. Mag ik vragen hoeveel je dat gekost heeft? Zelf ben ik niet handig en laat het graag doen door iemand die daar kennis van heeft.

@2.4T iets voor jou om een keer tegen betaling te doen :) ? Als je het zelf doet krijg je het dan ook op de lastige plekjes helemaal strak?
veen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 00:09  ·  #7
Ik heb op de 940 folie laten aanbrengen voor € 450. Daarvoor waren dan wel alle ramen behalve de voorruit gedaan. De voorste ruiten waren in een lichtere tint omdat daar een wettelijke grens aan vast zit. Zelf doen lijkt mij erg lastig omdat je snel luchtbellen krijgt. Je kan het ook voor een lagere prijs doen maar dan ziet het er minder strak uit.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 00:29  ·  #8
Quote door JBV70

@2.4T iets voor jou om een keer tegen betaling te doen :) ? Als je het zelf doet krijg je het dan ook op de lastige plekjes helemaal strak?


Je komt uit de buurt, dus nodig je bij deze uit m'n eigen auto eens te bekijken. Als het je aanstaat, kunnen we wel wat regelen. En ja, je krijgt het helemaal strak. Van contacten uit m'n verleden (garage) e.e.a. geleerd. De mallen die ik heb liggen zijn voor de acherste zijruiten. De ruiten in de deuren heb ik bij mezelf gedemonteerd en los van de auto beplakt. Deze snijdt je dan niet af, maar vijlt ze af. Hierdoor krijgen ze de exacte vorm va nde ruit en zie je nergens witte randjes als het raam open staat. Is iets meer werk, maar staat wel veel afgewerkter. Nergens een grotere hekel aan als getinte ramen waaran je het onmiddelijk kunt zien zodra het raam iets open staat.

Kijk ook eens in dit topic: topic.php?t=1911&page=1
Heb je alvast een voorbeeld van m'n auto in de vijfde post.

Stuur maar een PM.


Quote door veen

Ik heb op de 940 folie laten aanbrengen voor € 450. Daarvoor waren dan wel alle ramen behalve de voorruit gedaan. De voorste ruiten waren in een lichtere tint omdat daar een wettelijke grens aan vast zit. Zelf doen lijkt mij erg lastig omdat je snel luchtbellen krijgt. Je kan het ook voor een lagere prijs doen maar dan ziet het er minder strak uit.


Zelf aanbrengen is lastig als je het niet eerder hebt gedaan en ja, ook ik verpruts nog wel eens een velletje. Daarom koop ik vooraf ook wat extra. Maar de grootste truc is ten eerste de ramen heeeel erg goed schoonmaken en dan veel zeepwater gebruiken. Goede kwaliteit folie, wil ook helpen. Maar tot nu toe nog nooit problemen gehad met luchtbellen, die zijn weg te wrijven. Wel met achtergebleven vuil, dat wrijf je niet weg en daar houdt je wel een luchtbelletje rondom aan over. Je kunt het nog wat camoufleren met een klein gaatje of sneetje en warme lucht. Op m'n eigen auto kun je vast ook nog wel iets vinden, maar dat weegt niet op tegen het inmense prijsverschil. Met 50,- Euro aan materiaal, kan ik voor die 450,- vlot een auto extra doen... :lol:
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 11:26  ·  #9
Zie dat V70 2.4T mijn draadje al heeft opgeduikelt.
Gezien de km's zal het mannetje die het voor mij heeft gedaan geen optie voor je zijn, maar voor wat betreft het rijden in het donker. Je merkt dat het er zit, maar je hebt er totaal geen last van.
Mij bevalt het uitstekend en op warme dagen profiteer je echt van een koelere auto.

Volgens mij heb je inmiddels een prachtaanbieding liggen, dus veel succes ermee!
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 20:11  ·  #10
Ligt eraan waar je het laat doen, prijs en kwaliteit maakt wel degelijk verschil.
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 10.10.2011 - 22:38  ·  #11
Excuus, had op folie gezocht maar leverde niets op, ziet er allemaal netjes uit. Is het noodzakelijk om een behoorlijk donkere tint te hebben om de zon goed buiten te houden? Is een tint van ongeveer 25% functioneel? Ik kom zeker je volvo 2.4T eens bekijken, ik denk dat het wel prettig is om goed weer te hebben zodat je met voldoende licht buiten de folie te plaatsen?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 00:21  ·  #12
Quote door JBV70

Is het noodzakelijk om een behoorlijk donkere tint te hebben om de zon goed buiten te houden? Is een tint van ongeveer 25% functioneel? Ik kom zeker je volvo 2.4T eens bekijken, ik denk dat het wel prettig is om goed weer te hebben zodat je met voldoende licht buiten de folie te plaatsen?


Ik weet niet of de tint veel uitmaakt voor de mate waarin de zon buiten de auto wordt gehouden.
De reden waarom ik zelf een donkerder tint heb genomen is omdat het ook het zicht op het interieur wegneemt voor 'langvingers', ten tweede omdat dat mijns inziens bij een donkere auto, zoals die van mij, mooi staat en mij het zicht van binnen naar buiten toch heel erg meevalt.

Om de folie te plaatsen heb je, ik zelf althans, niet heel veel licht nodig. Toen ik het aanbracht op m'n eigen auto was het een bewolkte dag. Het is wel pretig als het droog is, kun je luchtbellen tenminste van waterdruppels onderscheiden.
SuperShota
 
Avatar
 
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 10:01  ·  #13
Ik heb 30% laten plakken en dat bevalt prima, je merkt het verschil echt.
Wanneer je donkerder wilt zal dit ongetwijfeld meer verschil maken maar dan wordt het denk ik vooral een estetisch verhaal.

Over smaak valt niet te twisten! 8-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 19:46  ·  #14
Quote door SuperShota

Ik heb 30% folie laten plakken en dat bevalt prima, je merkt het verschil echt.


Ziet er mooi uit, maar hoe zit dit met zonlicht ?
Overigens, is deze tint ook op de voorste (zij)ruiten toegestaan ?
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: folie op de ramen

 · 
Posted: 11.10.2011 - 21:19  ·  #15
Ik ga binnenkort eens de ruiten van 2.4T bekijken. Die 30% getinte ramen zien er netjes uit wellicht straks ook zoiets op de mijne.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0