forse lekkage op hoge snelheid

 
 
 
 
 
Roga
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 11.05.2016 - 20:03  ·  #1
Hallo Forumleden,
Zoals ik bij mijn introductie al aangaf heb ik jullie hulp vast wel nodig en ja hoor het is zover.
Na aankoop in februari van xc70 2.4t en complete uitlaat, abs pomp, raammechaniek, dynamo te hebben vervangen heb ik probleemloos alweer 7000km gereden. Trouwens ook gelijk powerflush laten doen voor de zekerheid. In oldenzaal werd toen gemeld dat druk niet heel erg goed was. Toch laten doen en hij rijd echt prima.
Nu moest mijn vrouw vandaag naar Dusseldorf en ja hoor ze komt stil staan in Oberhausen met oververhitte motor met rook onder de motorkap.
Nu heb ik gelukkig een slimme vrouw dus bij de eerste tekenen dat er iets mis was is ze gestopt en heeft ze de adac gebeld. Ik ben gelijk in de auto gestapt en er naar toe gereden. De adacmonteur was reeds bezig en had uitgevonden dat de ventilator niet draaide. Heb even meegekeken en ik vond een losse stekker. Deze aangesloten en de fan bleef het keurig doen. Er was geen koelwaterverlies en de olie rook goed dus we konden weer verder. Zekere voor het onzekere toch auto's gewisseld en ik in de Volvo weer terug.
Op de 31 naar enschede had ik na ongeveer 35km op goeie snelheid (160) een scherpe automaatbakolielucht in de auto en bleek er een mooie rookwolk achter de auto te hangen. Ben op parkeerplaats gestopt en de olie druppelde eruit. Dit was op de uitlaat terecht gekomen vandaar de rook.
Heb even naar het niveau gekeken( lastig bereikbaar met warme motor) en bleek nog goed vol wellicht te vol. Rustig op de b-wegen terug naar hengelo zonder enig probleem. Bleef goed schakelen en soepel overgaan. Wel kleine olieverlies maar niets spectaculairs.
Wie heeft een idee wat ik moet aanpakken?
Alvast bedankt!
Gr. Hans
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 11.05.2016 - 20:12  ·  #2
Terug naar Oldenzaal waar je de Powerflush hebt laten uitvoeren, wellicht is de olie hoeveelheid voor een ander type bak ingegaan (teveel) en heb je daar nu last van.
Roga
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 11.05.2016 - 21:03  ·  #3
Quote door Lupo Roffel

Terug naar Oldenzaal waar je de Powerflush hebt laten uitvoeren, wellicht is de olie hoeveelheid voor een ander type bak ingegaan (teveel) en heb je daar nu last van.


Dat zou betekenen dat er teveel in zat. Want ze doen precies weer terug wat er in zat! Afgemeten!
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 11.05.2016 - 22:15  ·  #4
Bij een spoeling bij gs wordt het niveau na de spoeling ook gecontroleerd. Maar waar kwam de olie de bak uit? Weet je dat misschien ook?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 11.05.2016 - 23:04  ·  #5
Quote door The_ike_master

Bij een spoeling bij gs wordt het niveau na de spoeling ook gecontroleerd.


Dat gebeurd in Oldenzaal ook. :yes:
Vergis je niet, er zijn behoorlijk wat Volvo's met teveel olie in de bak, zo is gebleken.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 11.05.2016 - 23:06  ·  #6
Maar zit er dan een overloop in? Of zoekt de olie dan zelf een uitweg?
Roga
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 12.05.2016 - 08:19  ·  #7
Ik heb de auto nog niet op de brug gehad dus ik ben niet zeker waar het vandaan komt! Ben wel redelijk zeker dat het peil niet gecontroleerd is na de Powerflush en ook niet ervoor. Heb er namelijk met mijn neus bovenop gestaan.
Roga
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 12.05.2016 - 16:40  ·  #8
Zojuist met koude motor olie gepeild. Motor laten lopen, dan rustig door de verschillende versnellingen en daarna in R met handrem gepeild. Het peil komt in de t van "hot" dus ver boven peil die hij aan zou moeten geven. Zit er een aftappunt? Kon het zo snel niet vinden?
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 12.05.2016 - 16:48  ·  #9
Ik zou gewoon terug gaan naar degene die de powerflush heeft uitgevoerd. Kijken wat die erover zegt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 12.05.2016 - 22:21  ·  #10
Inderdaad de beste optie.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 13.05.2016 - 08:25  ·  #11
Precies. Normaal gesproken zal zoiets onder garantie behandeld worden. Plus je hebt dan een getraind oog dat meekijkt.
Roga
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: forse lekkage op hoge snelheid

 · 
Posted: 13.05.2016 - 10:53  ·  #12
Ben vanmorgen terug geweest MMTS. Bleek idd iets teveel automaatbakolie! Dit was snel eruit gehaald. Kwam mooie schone olie uit!. Daarna heeft hij de onderkant schoongemaakt en bleek er erg weinig olie te zitten in de kruiskoppeling voor de 4-wielaandrijving. Dit heeft hij aangevuld en me weer op pad gestuurd zonder dat het wat koste. Keurige service!!
Ben even op volle snelheid naar duitsland gereden en heb op parkeerplaats gekeken. De olie druppelde er fors uit. Terug in Oldenzaal bij MMTS blijken de keerringen van kruiskoppeling kapot! Afspraak gemaakt om te vervangen en hopen dat kruiskoppeling zelf niet kapot is!
Opgelost :thumb:
Dank voor alle reacties!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0