c four chasis ?

is dat een aanrader

 
 
 
 
 
v70kino
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: West-Vlaanderen
Leeftijd: 67
Berichten: 15
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

c four chasis ?

 · 
Posted: 03.08.2017 - 20:42  ·  #1
Beste , ik heb een v70 op het oog bj 2015 heeft een c four chasis ,is dat een meerwaarde bij het trekken van sleurhut?
iemand ervaring?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: c four chasis ?

 · 
Posted: 03.08.2017 - 21:20  ·  #2
Geen idee.

Laatst sprak ik iemand van Aftersales uit Assen en die zei dat er onder mijn R niet eens een trekhaak mocht zitten vanwege het onderstel.

Moet niet gekker worden. Heb ik een dikke auto zal ik m'n caravan daar niet mee mogen trekken?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: c four chasis ?

 · 
Posted: 03.08.2017 - 21:40  ·  #3
Ik heb 4C onder beide Volvo's zitten. Je merkt heel duidelijk de veranderende veerkarakterisiek bij wijziging van de setting.

Ik heb onder beide auto's ook een trekhaak zitten, maar heb er nog nooit een karretje of caravan mee getrokken. Het is ook niet zo dat je de auto hoger of lager zet (in het geval van de T5) maar wel dat je van comfortabel naar straffer gaat.
Onder de XC90 zit het ook, maar dan in combinatie met luchtvering. En dat is een hele andere league.

Dus hoogteverstelling brengt 4C niet. Wel respons en comfortverschil. Enne... mocht je de dempers moeten vervangen, mag je de knip goed trekken.
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 54
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Duur!

 · 
Posted: 25.08.2017 - 15:35  ·  #4
Inderdaad: trek je portemonnee maar open, als je ze moet vervangen. Laatst nog bijna € 1500,- betaald (voor 2 nieuwe Monroe's achter). Kan goedkoper, moet je goed zoeken.

Vind de wagen daarmee soms echt als 'een schip op woeste zee' (comfort modus). Rij daarom liever in de sport modus.

Zitten onder onze V70 2.5T uit 2006. Volgens de dealer moeten ze na 60.000 km. regelmatig op staat gecontroleerd worden. Onder de wagen zat al een trekhaak. Wij maken hier echter geen gebruik van.

Lijkt leuk, kost een hoop bij vervanging. Ik snap nu waarom de vorige eigenaar van de wagen af wilde.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: c four chasis ?

 · 
Posted: 25.08.2017 - 16:14  ·  #5
Quote door Flying Dutchman

Inderdaad: trek je portemonnee maar open, als je ze moet vervangen. Laatst nog bijna € 1500,- betaald (voor 2 nieuwe Monroe's achter). Kan goedkoper, moet je goed zoeken.


Ik heb zelf, ongeveer een jaar terug, een kleine 600 euro betaald voor de twee achterste dempers - en inderdaad, na goed zoeken.
Quote door Flying Dutchman

Vind de wagen daarmee soms echt als 'een schip op woeste zee' (comfort modus). Rij daarom liever in de sport modus.


Eens - ik rij zelf met de T5 ook meestal in "sport" modus. Het 4C systeem in de T8 is weer gekoppeld aan een rijmodus - werkt kompleet anders dan in de V70.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: c four chasis ?

 · 
Posted: 25.08.2017 - 16:27  ·  #6
Quote door Steve

Geen idee.

Laatst sprak ik iemand van Aftersales uit Assen en die zei dat er onder mijn R niet eens een trekhaak mocht zitten vanwege het onderstel.

Moet niet gekker worden. Heb ik een dikke auto zal ik m'n caravan daar niet mee mogen trekken?


Juist sommige auto's met "sportieve" ophanging mogen niks slepen. Ik had zelf een Civic Type-R en die mocht ook niks trekken, stond ook op de papieren als 0 kg.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: c four chasis ?

 · 
Posted: 25.08.2017 - 17:43  ·  #7
Quote

Juist sommige auto's met "sportieve" ophanging mogen niks slepen. Ik had zelf een Civic Type-R en die mocht ook niks trekken, stond ook op de papieren als 0 kg.


Als je zoekt op kenteken dan staat er dat mijn R 1800kg mee mag sleuren.........en zo zwaar is mijn hut gelukkig nog niet eens
 
Selected quotes for multi-quoting:   0