Four C schokdempers

Schokdemper achter model C1502S

FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Four C schokdempers

· 
Posted: 02.07.2025 - 16:31  ·  #1
Ik ben wat preventief aan het grasduinen op internet voor mogelijke onderdelen die een keer vervangen moeten worden. Ach ja je moet toch wat doen in je vrije tijd...

Zo te zien zou ik wel eens een probleempje kunnen krijgen met m'n four c onderstel. Tenminste als ik die functioneel wil houden. Ik moet ooit een keer m'n schokdempers achter vervangen. De schokdempers voor zijn recent vervangen en die zijn ook nog gewoon te koop (Monroe C2502s)

Origineel waren de schokdempers achter een Monroe C1502 maar die worden al een tijdje niet meer gemaakt. Daar is de Monroe C1502s voor in de plaats gekomen. Maarrr zo te zien worden die ook niet meer gemaakt (overal waar ik ze tegen kwam op internet waren ze niet meer op voorraad) en dan heb ik nog niet over de mogelijke prijs als ik er al wel twee vind. Mijn huidige schokdempers achter zijn medio 2018 vernieuwd. Zo'n 90.000 km geleden. Dus voorlopig zijn ze volgens mij nog wel goed maar ik vraag mij dus af of iemand weet of dit een probleem wordt of dat er inmiddels weer een nieuwe 4c schokdemper voor achter gekomen is die compatibel is met mijn 4c. (V70 2.4 T5, MY 2005, B5244T5)
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Four C schokdempers

· 
Posted: 02.07.2025 - 17:53  ·  #2
Bij de R is mijn ervaring dat er een keer in de zoveel tijd een nieuwe batch gemaakt wordt.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.07.2025 - 18:47  ·  #3
Quote door latten

Bij de R is mijn ervaring dat er een keer in de zoveel tijd een nieuwe batch gemaakt wordt.

Dat geeft in ieder geval hoop 👍
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 03.07.2025 - 19:45  ·  #4
Waren de four-c van een T5 niet anders dan die van een R??
Staat me nog iets van bij toen ik mijn s60 T5 2.4 2005 nog had.
De four-c van een R die goedkoper waren dan degene die ik voor mijn T5 moest hebben...vond dat toen heel raar met aardig prijs verschil.
Kortom..zoek dat goed uit voordat je de verkeerde koopt.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 08:29  ·  #5
Dat is correct.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 10:39  ·  #6
Quote door PvL

Dat is correct.

De dempers voor de 4c van de R zijn inderdaad anders dan die voor de 4c van mijn V70. Mijn motorblok (B5244T5) is ook maar ± 3 jaar gemaakt en dan ook vrijwel altijd zonder 4c en kennelijk hoort dus bij mijn onderstel specifieke 4c schokdempers (C1502s voor en C2502s achter). Ik kan mij voorstellen dat de markt voor deze dempers nou niet bepaald mega groot is.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 10:51  ·  #7
Kortom als iemand goede, liefst nog ongebruikte C1502 of C1502s schokdempers tegen komt stuur mij svp een pm!
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 12:29  ·  #8
De R had 3 standen voor de dempers. De T5 had meen ik 2 standen. Daar zal het verschil in zitten.
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 13:28  ·  #9
Quote door FullThrottle

Kortom als iemand goede, liefst nog ongebruikte C1502 of C1502s schokdempers tegen komt stuur mij svp een pm!

Als er niks anders op zit , bestellen in Amerika.

https://www.vivaperformance.co…0-s80-fwd/
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 13:50  ·  #10
Mozes kriebel

460 eur per stuk 😬 plus verzend , slik..

Met zulke prijzen word het wel zinvol om ff te kijken hoe het momenteel met de importheffingen staat.

Wat een geld zeg, maaaaaaar beter veel geld dan niet te koop.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 14:28  ·  #11
Quote door MTE

Mozes kriebel

Met zulke prijzen word het wel zinvol om ff te kijken hoe het momenteel met de importheffingen staat.

Ja dit zijn dure grapjes en de prijs die jij noemt is volgens mij excl. VAT/BTW en zonder verzendkosten. Vervolgens weten (of willen ze het niet weten) veel bedrijven ook nog eens niet hoe dit internationaal werkt met de BTW/VAT. Maar ja zelfs hun president denkt dat BTW een importheffing is dus dat verbaast mij eerlijk gezegd niet. Zo te zien rekent dit bedrijf dus gewoon Amerikaanse VAT terwijl ze het zouden moeten leveren zonder VAT (zowel aan particulieren als aan bedrijven in Nederland). Dus je betaald VAT en vervolgens moet je met een beetje pech ook nog eens Nederlandse BTW aan de vervoerder betalen. Dus betaal je dubbel belasting en wordt het nog een stukkie duurder dan 460 euro per stuk. Dan wordt het eerder (inclusief ± 170,- dollar verzendkosten) rond de 760 euries per stuk (en je hebt er toch echt 2 nodig). Wel goed gevonden daarvoor mijn dank. Zo te zien zijn het dan weer geen Monroe's schokdempers. Voorlopig toch nog maar even wachten totdat Trump er een nog groter zootje van maakt en de dollarkoers verder naar beneden keldert of er toch nog wat minder duurs voorbij komt.. 8-)
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 19:09  ·  #12
Quote door FullThrottle

Quote door MTE

Mozes kriebel

Ja dit zijn dure grapjes en de prijs die jij noemt is volgens mij excl. VAT/BTW en zonder verzendkosten. Vervolgens weten (of willen ze het niet weten) veel bedrijven ook nog eens niet hoe dit internationaal werkt met de BTW/VAT. Maar ja zelfs hun president denkt dat BTW een importheffing is dus dat verbaast mij eerlijk gezegd niet. Zo te zien rekent dit bedrijf dus gewoon Amerikaanse VAT terwijl ze het zouden moeten leveren zonder VAT (zowel aan particulieren als aan bedrijven in Nederland). Dus je betaald VAT en vervolgens moet je met een beetje pech ook nog eens Nederlandse BTW aan de vervoerder betalen. Dus betaal je dubbel belasting en wordt het nog een stukkie duurder dan 460 euro per stuk. Dan wordt het eerder (inclusief ± 170,- dollar verzendkosten) rond de 760 euries per stuk (en je hebt er toch echt 2 nodig). Wel goed gevonden daarvoor mijn dank. Zo te zien zijn het dan weer geen Monroe's schokdempers. Voorlopig toch nog maar even wachten totdat Trump er een nog groter zootje van maakt en de dollarkoers verder naar beneden keldert of er toch nog wat minder duurs voorbij komt.. 8-)

je heb ook een andere site, helaas is dit ook Amerikaans

https://www.ipdusa.com/product…rumbs=1093
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 21:18  ·  #13
Quote door Gero

je heb ook een andere site, helaas is dit ook Amerikaans

https://www.ipdusa.com/product…rumbs=1093

Dit zijn zeker wel de Monroe's. Ze hebben ze niet op voorraad maar geven wel aan dat ze de dempers voor die prijs binnen een paar dagen kunnen leveren. Zowiezo een goede tip. Thkz!
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2025 - 21:31  ·  #14
Als je tekst en uitleg wilt hoe het ècht zit met invoer uit de VS, stuur me dan even een PB. Is voor mij dagelijkse kost.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 12:34  ·  #15
Ik upload hier ook nog even twee plaatjes uit Vida van de voor en achter 4c schokdempers. De oorspronkelijke oem nummers zijn zo te zien:
31277094 voor de dempers voor (C2502 Monroe)
31277089 voor de dempers achter (C1502 Monroe)

Ik weet zo niet welke oem nummers de later s uitvoeringen hebben. En dit zijn dus specifiek de nummers voor het V70 met het B5244T5 blok en met een 4c onderstel. Ik vermoed dat deze dempers geschikt zijn voor zowel de V70 als de S60 en de S80 met dit blok en een 4c onderstel maar wellicht dat iemand op het forum hier nog meer vanaf weet.

Ik wil iedereen nog bedanken voor de linkjes die gestuurd zijn zowel hier als naar mij privé. Die linkjes leveren nu, voor zover ik na heb kunnen gaan, nog geen goede deal op maar in de toekomst wellicht wel.

De foto's uit Vida:

Selected quotes for multi-quoting:   0