Elandmenners,
Ik heb na vervangen cilinderkop/koppakking ÈN een nog best
goed afgelopen (zelfveroorzaakte) kortsluiting nog 1 laatste "hoofdpijndossier" over:
Foutcode P0030
 
Ik heb natuurlijk opgezocht wat het betekent.
Er stond verder: "Bank 1, sensor 3".
Verder leidt dit tot:
"Fuelsyst1 Openloop-(OL)-fout.
Ik snap dat als er wat mis is met Lambda-sensor dat dat gevolgen heeft. De auto "ruckelt" soms. Het verbruik is hoger dan normaal.
Maar wat betekent "Sensor 3" ?
Er is een O2 sensor vlak na uitlaatspruitstuk, die wordt meestal sensor 1 genoemd. Dan is er nog een O2 Sensor direct NA de katalysator. Meestal noemt men dat "Nr 2".
Wat betekent dan "Bank 1, sensor 3" ?
								
																	
																
								
							Ik heb na vervangen cilinderkop/koppakking ÈN een nog best
goed afgelopen (zelfveroorzaakte) kortsluiting nog 1 laatste "hoofdpijndossier" over:
Foutcode P0030
 
Ik heb natuurlijk opgezocht wat het betekent.
Er stond verder: "Bank 1, sensor 3".
Verder leidt dit tot:
"Fuelsyst1 Openloop-(OL)-fout.
Ik snap dat als er wat mis is met Lambda-sensor dat dat gevolgen heeft. De auto "ruckelt" soms. Het verbruik is hoger dan normaal.
Maar wat betekent "Sensor 3" ?
Er is een O2 sensor vlak na uitlaatspruitstuk, die wordt meestal sensor 1 genoemd. Dan is er nog een O2 Sensor direct NA de katalysator. Meestal noemt men dat "Nr 2".
Wat betekent dan "Bank 1, sensor 3" ?