Fuseekogel afgebroken

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Fuseekogel afgebroken

· 
Posted: 29.03.2016 - 23:51  ·  #31
Misschien niet verkeerd eens contact op te nemen met de leverancier en eens uit laten zoeken wat de oorzaak is geweest.
Wat hier is gebeurd zou ook een ander kunnen gebeuren.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 00:02  ·  #32
Ik snap de schrik. En inderdaad: het zet je even goed aan het denken over welke onderdelen je waar besteld. Daar maken we allemaal keuzes in.

Maar ik voel me ook wel wat bezwaard over het noemen van een naam. Een leverancier valt niet samen met het product... Natuurlijk zou ik ook even verbolgen zijn, maar wil het toch even noemen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn in andere omstandigheden. Maar ik denk ook: alles wat 'in massa' geproduceerd wordt, kan zoiets overkomen, lijkt mij. Aangezien niet alles tot in detail gecontroleerd wordt.

Misschien goed om dit even te communiceren met degene die het verkoopt. Dan verwacht ik dat het wordt opgelost. Hem kennende... Moest ik toch even kwijt, na meerdere zeer positieve ervaringen.

Een ander punt: het lijkt me ook nog iets te weten waar de fusee gebroken is.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 00:06  ·  #33
En wat Professional Parts Sweden betreft: FCPEuro geeft daar behoorlijk garantie op. Zie: https://www.fcpeuro.com/page/lifetime-guarantee
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 00:21  ·  #34
Een serieuze fabrikant is zeer geïnteresseerd in deze falende kogel, zal waardevolle info bevatten over de faal oorzaak. Mag natuurlijk nooit gebeuren.

Ik heb het nog nooit eerder gehoord, vraag me ook ineens af hoe al die Volvo's toch door de Garbage run komen.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 07:03  ·  #35
Helaas gebeurt het vaker.... Vorig jaar hier gehad met de auto (V70 D5 2006) met de auto van een klant. Klant rijd in Düsseldorf met circa 40 km/h, ineens een hoop kabaal en stilvallen, LV weggeklapt, totale schade; LV scherm, bumper, veerpoot, aandrijfas, draagarm + fuseekogel, stuurkogel, endlink.

Al het spul was origineel Volvo en zat circa 185 dkm onder de auto....
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 07:32  ·  #36
Nieuwe kogels besteld (febi/bilstein) en een aandrijfas uit engeland voor de zekerheid (kost de kop niet, zelfde merk als ik rechts erin heb). Mocht de as toch niet goed zijn dan hoef ik niet een week extra een auto te huren iig. Verder contact met v-parts gehad. Bood aan nieuwe fuseekogel op te sturen, waarvoor dank. Gaf ook aan dat de fuseepen weleens vaker breekt, maar alleen als hij te strak is vastgezet (slagmoer oid). Ik heb m zelf op moment gezet maar geen idee wat er later door anderen mee is gedaan bij de apk of uitlijnen natuurlijk.

Verder heb ik me al een paar weken geergerd aan het ineens zoekerige stuurgedrag. Dacht eig. dat ik de zomerbandjes er maar eens onder moest doen maar t was dus iets anders...
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 07:58  ·  #37
Hopelijk is het zo weer goed opgelost en valt het achteraf allemaal mee. Maar je moet er toch niet aan denken zeg. Dat kan faliekant misgaan.
Ach ja, zo'n weekje in een huurauto en je wil graag weer naar het comfort van je V70 ;)
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 08:33  ·  #38
Misschien is er iemand die een afgebroken bout kan 'lezen'? Ik zal draadeind en kogel na demontage opsturen naar vparts, kan Optimal uitzoeken wat er aan de hand is. Uit mijn WTB verleden naar de bout kijkend denk ik dat de pen inderdaad te strak is aangedraaid of dat er op een andere manier spanning in het materiaal is ontstaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 08:41  ·  #39
Hmm het midden van de bout ziet er raar uit. Lijkt wel een productiefout. De breuklijn is ook wel heel recht.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 08:49  ·  #40
Is dit de goede kant van de bout waar we naar zitten te kijken?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 08:53  ·  #41
Het rare lijkt, dat er maar een deel van het oppervlakte een breuk vertoont en een deel onbeschadigd lijkt.
je zou eerder beschdeging over het hele oppervlak van de breuk verwachten. zal eens wat boutjes gaan breken, kunnen we het vergelijken.

en voor de liefhebbers lees bijlage :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 09:20  ·  #42
Ik zeg : opsturen, zodat de fabrikant kan beoordelen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ik sleutel veel aan motoren en heb in het verleden ook wel eens een bout kapot "getrokken".
(vaak een bout of tapeind die heel erg vast zat en afbrak bij losdraaien) Dat zag er dan net zo uit qua breukvlak. Maar, ik ben hobbyist en zeker geen deskundige.
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 10:40  ·  #43
voor mij lijkt het ook (op de foto) alsof deze bout al langere tijd niet "vol" was.. wat is de diameter van die bout/moer? (gaan we eens rekenen hoe hard je hem moet aandraaien om een goeie bout kapot te trekken) (volgens mij red je dat niet met de hand, onder de auto)
wat dacht je, liever een uitgelopen kogel met 10k dan een gebroken? dat je nu febi koopt.. :'(
(afkloppen, rechts gaat nog wel goed hoor, bij mij)
Mekstra
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 11:05  ·  #44
Quote door 626Ronin

dat je nu febi koopt.. :'(
(afkloppen, rechts gaat nog wel goed hoor, bij mij)

Dat bedacht ik mij ook terwijl ik het las.
Testproject? Welke after market kogel blijft wel heel onder de auto?

Het zal meevallen hopelijk, misschien zit er OE ook wel Febi onder.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2016 - 12:17  ·  #45
Heb ik iets gemist aangaande Febi?

Heb ook maar een setje Lemforder besteld. Gaan de Febi's gewoon terug.

Selected quotes for multi-quoting:   0