Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 09.04.2015 - 21:20  ·  #16
Quote door yannickdv

Varioclean kan ook hoor, gebruikt andere methode maar heeft ook zijn voordelen. Tis maar waar je voorkeur ligt.


Ben ook bij Varioclean geweest en met mij meerderen.
Het eerste wat opvalt is dat ze een drain en fill uitvoeren, dus geen powerflush en geen reiniging.
Gevolg is dat er smeer in het kleppenhuis en de bak blijft hangen.
Dan ga je rijden met verse ATF, met zijn reinigende werking en komen de klachten binnen afzienbare tijd terug.
Het vuil begint rond te zwerven.
Om hier vanaf te komen, zonder gebruik van reiniger, want die willen ze niet gebruiken, is een nieuw kleppenhuis nodig.

Laat je je bak spoelen bij MMTS, GS Powerflush, of TPR powerflush, dan schakelt de bak ineens wel goed, zonder dat er een nieuw kleppenhuis nodig is.

Varioclean levert best wel goed werk, maar voordelig is het allerminst.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 10.04.2015 - 09:49  ·  #17
Quote door Bigdog

Quote door yannickdv

Varioclean kan ook hoor, gebruikt andere methode maar heeft ook zijn voordelen. Tis maar waar je voorkeur ligt.


Ben ook bij Varioclean geweest en met mij meerderen.
Het eerste wat opvalt is dat ze een drain en fill uitvoeren, dus geen powerflush en geen reiniging.
Gevolg is dat er smeer in het kleppenhuis en de bak blijft hangen.
Dan ga je rijden met verse ATF, met zijn reinigende werking en komen de klachten binnen afzienbare tijd terug.
Het vuil begint rond te zwerven.
Om hier vanaf te komen, zonder gebruik van reiniger, want die willen ze niet gebruiken, is een nieuw kleppenhuis nodig.

Laat je je bak spoelen bij MMTS, GS Powerflush, of TPR powerflush, dan schakelt de bak ineens wel goed, zonder dat er een nieuw kleppenhuis nodig is.

Varioclean levert best wel goed werk, maar voordelig is het allerminst.


Ja wij hebben het toen wel voordelig kunnen doen, maar wellicht dat we hem binnenkort weer eens moeten laten spoelen dan. Mss die meeting wel een idee ghehe. Ff mn vader aanmelden op het forum haha.
galvani
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 57
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 10.04.2015 - 10:18  ·  #18
Heb even prijs opgevraagd bij GS in uden. 365 euro incl btw.
Misschien dan toch de moeite waard om eind mei een stukje door te rijden en het voor 250 euro te laten doen. Wellicht steek ik ook nog wat op van zo'n dag :thumb:

Kan het geen kwaad om hier nog anderhalve maand mee door te rijden? Ik maak behoorlijk wat kilometers en in mijn geval zijn we dan zo'n 4000 kilometer verder.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 10.04.2015 - 10:41  ·  #19
Nee hoor dat zou wel moeten lukken. Als je behoorlijk wat kilometers rijdt zit je dus voornamelijk op de snelweg neem ik aan en dat is de minst zware belasting voor zo'n bak, als je tenminste niet continue in de kickdown zit ;)
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 10.04.2015 - 16:48  ·  #20
Quote door galvani

Heb even prijs opgevraagd bij GS in uden. 365 euro incl btw.
Misschien dan toch de moeite waard om eind mei een stukje door te rijden en het voor 250 euro te laten doen. Wellicht steek ik ook nog wat op van zo'n dag :thumb:

Kan het geen kwaad om hier nog anderhalve maand mee door te rijden? Ik maak behoorlijk wat kilometers en in mijn geval zijn we dan zo'n 4000 kilometer verder.


Dat zou gezellig zijn. De manier van spoelen is hetzelfde, dus de aanbieding is inderdaad erg interessant. Neem wel tijdig contact op met Raymond, en leg het verhaal eens uit. Klik hier, contactgegevens, TPR.
galvani
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 57
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 12:30  ·  #21
Even een update over de automaat. In garantieperiode teruggeweest naar garage voor de bij de verkoop afgesproken grote beurt en ze wilden eerst zelf naar de schokkende automaat kijken. Ze merkten het schokken ook en hebben hem gespoeld en een of ander middel erin gedaan (att?). Ze gaven aan dat de bak als het goed is langzaam beter moet gaan schakelen en dat ik na ongeveer twee weken verschil moet merken. Ben nu een week (ruim 1000 km) onderweg en merk weinig verschil. Klopt het dat het even kan duren voordat ik verschil merk of moet dit na 1000 km (veel snelweg) merkbaar zijn? Merk je het bij een powerflush wel direct?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 12:36  ·  #22
Hoe lang heb je nog garantie?

Je zal niet de eerste zijn die aan het lijntje gehouden wordt tot die periode afgelopen is.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 12:38  ·  #23
klinkt ook niet als fijne oplossing alles wat los komt blijft in je bak rondhangen. :sick:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 12:40  ·  #24
Verschil moet direct te merken zijn.
Wel belangrijk is de reset voor de nieuwe olie.
Met 2 weken zou hij helemaal schokvrij moeten zijn (tenzij het brein aan zijn eind is, houd je deze klachten).
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 12:52  ·  #25
Quote door hermanusb

Hoe lang heb je nog garantie?

Je zal niet de eerste zijn die aan het lijntje gehouden wordt tot die periode afgelopen is.


Als een klacht ontstaat binnen de garantieperiode en hij wordt niet opgelost dan durf ik een rechtszaak wel aan hoor :-)
galvani
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 57
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 12:54  ·  #26
Quote door Bigdog

Verschil moet direct te merken zijn.
Wel belangrijk is de reset voor de nieuwe olie.
Met 2 weken zou hij helemaal schokvrij moeten zijn (tenzij het brein aan zijn eind is, houd je deze klachten).


Wat bedoel je met resetten? De bak heeft een brein wat gereset moet worden bij een oliewissel/flush? En het klopt dus dat het niet direct helemaal weg kan zijn maar dit een tijdje kan duren?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 13:53  ·  #27
Reset van de teller, zodat de computer weet dat er nieuwe olie inzit.
Soms gebeurd het dat de klacht aanwezig blijf, vaak is er dan ook een 2e spoeling nodig.
Dit is ook te merken aan de oude olie, die stinkt enorm.
Is het een reguliere spoeling, dan had de klacht wel degelijk weg moeten zijn.
Ik zou het voorlopig goed in de gaten houden.
Bij twijfel kun je ook contact opnemen met GS-Powerflush.
Eventueel kun je je bij hem ook een second opinion aanvragen.
Hij heeft een enorme kennis als het op de juiste diagnose aankomt.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 63
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 14:39  ·  #28
Quote door Bigdog


Ben ook bij Varioclean geweest en met mij meerderen.
Het eerste wat opvalt is dat ze een drain en fill uitvoeren, dus geen powerflush en geen reiniging.
Gevolg is dat er smeer in het kleppenhuis en de bak blijft hangen.
Dan ga je rijden met verse ATF, met zijn reinigende werking en komen de klachten binnen afzienbare tijd terug.
Het vuil begint rond te zwerven.
Om hier vanaf te komen, zonder gebruik van reiniger, want die willen ze niet gebruiken, is een nieuw kleppenhuis nodig.



Vorig jaar augustus heb ik mijn GT 5 bij Varioclean laten flushen. Sinds de laatste meeting heb ik nu zowel Varioclean als de 3 sponsors aan het werk gezien. Varioclean hanteert weldegelijk dezelfde powerflush methode als de 3 forumsponsors maar passen geen reiniger toe. Varioclean heeft daar een eigen visie op. Dus het is geen drain en fill maar wel degelijk het onder druk in pompen van de ATF en wel ook 2 x. Het wel of niet toepassen van een reiniger heeft z'n eigen voor en tegenstanders met ieder een eigen visie. Dat mag ieder voor zich weten en het zijne ervan vinden.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 63
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 14:53  ·  #29
De oplossing hiervoor kan VarioClean u vaak bieden door middel van het spoelen met reiningsmiddel van de bak.

Bovenstaande tekst lees ik net op de site van Varioclean. Zijn zij nu ook reiniger gaan toepassen???
Ik zie ook foto's vanuit de werkplaats met het BG logo er op!!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Geartronic s60 d5 schokt van 3 naar 4

 · 
Posted: 12.06.2015 - 17:08  ·  #30
Nee. Dit staat er wel, maar deze methode passen zijn niet meer toe. Onjuiste informatie.
Overigens zijn enkele foto's zéér verouderd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0