Gebonk rechtsachter

bij 1 jaar oude V70

 
 
 
 
 
risrael
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 47
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Gebonk rechtsachter

 · 
Posted: 07.07.2015 - 11:21  ·  #1
Beste mensen,
Ik ben ten einde raad.
Ik ben in het bezit van een relatief nieuwe V70 (1 jaar oud).
Sinds een tijdje hoor ik bij het nemen van een verkeersdrempel een vreemde bonk rechtsachter. In het verleden heb ik al eens gehad dat er een kiezel in de onderste veerschotel of bij de stabilisatorstang zat en ik dacht dat dit nu weer het geval is. Jammer maar helaas, dit keer niet.
Het vreemde is dat als je het een tijdje bewust uitprobeert, dat de bonk vanzelf weg is. Laat je de auto een tijdje staan en probeer je het een paar uur later weer dan bonkt hij weer.
Garage heeft er diverse keren naar gekeken en onder andere ook de bovenste rubbers bij de veerschotels boven vervangen. Dit mocht niet baten. Schokbrekers zijn ook nog goed (Nivomats overigens).
Herkent iemand dit?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Gebonk rechtsachter

 · 
Posted: 07.07.2015 - 15:11  ·  #2
das lastig zo. lijkt me overigens een garantieklusje voor de garage of vergis ik me ? ik rij nooit nieuw :shame:
ligt er niet gewoon iets los in reservebanden bak of zo. (eerst maar eens de simpele dingen uitsluiten). en verder zijn er natuurlijk vele oorzaken te verzinnen. <_< op een trilbank voor schokbrekers kijken wat bonkt etc
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

gebonk

 · 
Posted: 07.07.2015 - 18:15  ·  #3
Ik neem aan dat je dit item al hebt gelezen?

topic.php?t=5949&page=25
risrael
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 47
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Gebonk rechtsachter

 · 
Posted: 11.07.2015 - 09:42  ·  #4
Gisteren ontdekt dat de bonk helemaal niet rechtsachter is maar echt onder de auto en misschien zelfs meer voor. Maar nog steeds geen idee van wat het kan zijn.
Auto rijdt verder perfect.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Gebonk rechtsachter

 · 
Posted: 12.07.2015 - 21:47  ·  #5
in de auto is het het heel lastig vast te stellen waar gebonk vandaan komt. rondrijden en iemand rond laten luisteren.
risrael
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 47
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Gebonk rechtsachter

 · 
Posted: 16.07.2015 - 10:05  ·  #6
Allereerst wil ik voorop stellen dat ik zo a-technisch ben als het maar kan zijn vwb auto's.
Ik heb toch maar eens besloten om in de wielkasten aan de voorkant te kijken. Nu valt mij op dat de onderste veerschotel links hoger hangt dan de onderste voorschotel rechts. Mijn gevoel zegt dat die op dezelfde hoogte moeten hangen toch?
12 augustus heb ik een afspraak met de garage maar ik het leek me goed jullie mening te weten.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Gebonk rechtsachter

 · 
Posted: 16.07.2015 - 14:28  ·  #7
Dat zou ik wel verwachten. hangt de auto ook scheef? even afstand weg en onderkant auto meten aan beide kanten? hehe ja op vlak stuk weg... :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0