Hoi, Bij mijn auto zijn voor nieuwe ate schijven en blokken gemonteerd.
Nu ervaar ik als ik licht rem en dan de rem los laat een soort oeoe oeoe oeoe geluid, heeft iemand een iedee wat het kan zijn?
het meeste bij een bocht, maar soms ook recht uit.
Laats ook een keer met inparkeren, toen was het een soort oooooeeee geluid en voelde ik iets van trilling in mijn stuur!
Het loopt nergens zichtbaar aan en komt niet voor bij hard remmen!
alvast bedankt
Nu ervaar ik als ik licht rem en dan de rem los laat een soort oeoe oeoe oeoe geluid, heeft iemand een iedee wat het kan zijn?
het meeste bij een bocht, maar soms ook recht uit.
Laats ook een keer met inparkeren, toen was het een soort oooooeeee geluid en voelde ik iets van trilling in mijn stuur!
Het loopt nergens zichtbaar aan en komt niet voor bij hard remmen!
alvast bedankt
en of de blokken goed loskomen van de schijf door de auto op te krikken en het wiel een slinger te geven (gaat altijd zwaar bij voorwielen door de aandrijfas) maar dan hoor je wel of er rem-bijgeluiden zijn. Een remblok komt idealiter nét los van de schijf, al is net iets aanliggen ook wel normaal, zolang ze maar niet tegen de schijf aan drukken. Dat kan je zien als je het wiel afneemt en achter in de remklauw kijkt (afhankelijk van type klauw, maar meestal wel) maar zonder wiel eraan is het moeilijk om de schijf met de hand rond te draaien.