Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 
 
 
 
 
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 17.12.2023 - 11:33  ·  #1
Ik had mijn prachtige S60 te koop staan maar na een heel goed advies van mijn vrouw toch besloten de automaat te laten repareren. Het voelt niet goed om deze heerlijk rijdende S60 met een probleem van de hand te doen.

Dus ik ben op zoek naar een goed adres om deze Powershift automaat onder handen te nemen. Volgens mijn all round garage heeft de bak ook een lichte lekkage.
S60 - 2.0 intro edition met veel opties - Powershift automaat - 2010 - 223000 km op de teller. Het liefst in NH.

Iemand een tip?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 17.12.2023 - 12:24  ·  #2
Gery slot misschien.
de mentor van de volvo automaten revisies.

op plek twee autrans in ede.

misschien tijdens de revisie gelijktijdig een degelijke/betere koeler laten monteren voor de olie vd automaat?
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 07:35  ·  #3
Automatic gear in Andelst doen regelmatig revisie van de powershift. Weinig bedrijven die dit goed kunnen.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 09:13  ·  #4
Volvo355 is bij mijn weten professioneel Volvo monteur, dus dat advies komt van een pro... die zullen er wel meer zien lijkt me, dus ik zou zijn advies, plus evt. dat van Blade (Polter automotive) leidend laten zijn, ook al zit het aangeraden adres ver van huis.
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 09:32  ·  #5
Quote door hermanusb

Gery slot misschien.
de mentor van de volvo automaten revisies.

op plek twee autrans in ede.

misschien tijdens de revisie gelijktijdig een degelijke/betere koeler laten monteren voor de olie vd automaat?


Dank je Hermanus. De naam van Gery heb ik vaker voorbij zien komen, die van Autrans ook al een keer gehoord. En als het niet zo'n end was geweest, had ik er ws al al gezeten ;) . Ik hou het in het achterhoofd.
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 09:35  ·  #6
Quote door volvo355

Automatic gear in Andelst doen regelmatig revisie van de powershift. Weinig bedrijven die dit goed kunnen.


Dank je Casper, komt ook heel betrouwbaar over. Jammer dat dit ook zo'n eind weg is. Als het hier in de buurt niet lukt ga ik deze ook eens bellen.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 10:11  ·  #7
Kan je m niet inruilen? Dan is de garage er verder verantwoordelijk voor wat hij met het probleem doet en hoef jij je niet vervelend te voelen tegenover een koper.
Het is een dure grap en als je toch liever een V70 wilt gaan rijden, dan zou ik er niet al die moeite voor gaan doen (en kosten maken).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 10:49  ·  #8
Quote door joriz

Kan je m niet inruilen? Dan is de garage er verder verantwoordelijk voor wat hij met het probleem doet en hoef jij je niet vervelend te voelen tegenover een koper.
Het is een dure grap en als je toch liever een V70 wilt gaan rijden, dan zou ik er niet al die moeite voor gaan doen (en kosten maken).

Inruilen kan natuurlijk, maar dan krijg je er natuurlijk maar een appel en een ei voor.
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 11:35  ·  #9
Quote door Bolbo

Volvo355 is bij mijn weten professioneel Volvo monteur, dus dat advies komt van een pro... die zullen er wel meer zien lijkt me, dus ik zou zijn advies, plus evt. dat van Blade (Polter automotive) leidend laten zijn, ook al zit het aangeraden adres ver van huis.


Dank je Bolbo! Super
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 11:40  ·  #10
Quote door [-Tom-]

Quote door joriz

Kan je m niet inruilen? Dan is de garage er verder verantwoordelijk voor wat hij met het probleem doet en hoef jij je niet vervelend te voelen tegenover een koper.
Het is een dure grap en als je toch liever een V70 wilt gaan rijden, dan zou ik er niet al die moeite voor gaan doen (en kosten maken).

Inruilen kan natuurlijk, maar dan krijg je er natuurlijk maar een appel en een ei voor.


Dat was precies de overweging mannen. Jullie mogen best weten, ik heb mijn vrouwlief om advies gevraagd. Ze zei me dat als ik de Volvo zo weg zou doen, dat uit armoede was. En dat ben ik met haar eens. Ik wil hem dus laten maken, er nog wat km's in rijden en dan inruilen voor een V70 (of V60 of V90 als het meezit).
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 13:58  ·  #11
Kleine update. Aantal adressen gebeld en daar wordt ik niet vrolijk van. Reparatiekosten rond de € 4.000,=. Bak lekt ook olie (kering achter de omvormer is niet dicht?)
Verder op zoek maar weer. Misschien toch maar verlies nemen en voor een appel en ei van de hand doen.
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 14:21  ·  #12
Quote door Schapekoppie

Quote door volvo355

Automatic gear in Andelst doen regelmatig revisie van de powershift. Weinig bedrijven die dit goed kunnen.


Dank je Casper, komt ook heel betrouwbaar over. Jammer dat dit ook zo'n eind weg is. Als het hier in de buurt niet lukt ga ik deze ook eens bellen.


Heb je een pm gestuurd Casper maar geen antwoord nodig. Heb jouw tip gevolgd en Automatic gear gebeld en fijn advies gehad. Ik overweeg sterk om het bij dit bedrijf te laten doen. Ook vanwege de garantie. Dank je!
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 20:10  ·  #13
Quote door Schapekoppie

Heb je een pm gestuurd Casper maar geen antwoord nodig. Heb jouw tip gevolgd en Automatic gear gebeld en fijn advies gehad. Ik overweeg sterk om het bij dit bedrijf te laten doen. Ook vanwege de garantie. Dank je!


Daar ga je geen spijt van krijgen. Zelf een bak van een Jaguar bij die gasten laten reviseren. Als ik me niet vergis is het een voormalig monteur die in Lunteren gewerkt heeft en daar bewust is weggegaan. Leveren absoluut vakwerk en weten waar ze het over hebben.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 18.12.2023 - 20:49  ·  #14
Quote door Bolbo

Volvo355 is bij mijn weten professioneel Volvo monteur, dus dat advies komt van een pro... die zullen er wel meer zien lijkt me, dus ik zou zijn advies, plus evt. dat van Blade (Polter automotive) leidend laten zijn, ook al zit het aangeraden adres ver van huis.

Correct ;) Heb al eens mensen gesproken die het geheel daar hebben laten doen (in- uitbouw en revisie) en daar erg tevreden over waren. En nog snel gedaan ook!

De lekkage van bakolie tussen blok en automaat is bij de powershift ook typisch een probleem. Dit geeft al aan dat er slijtage in de bak zit.

De powershift bakken zijn eenmaal gewoon niet zo geweldig. Elke Volvo / Ford garage die je belt gaat dit waarschijnlijk bevestigen. Rond de 2 ton zijn ze vaak al versleten en kan het zomaar gebeuren dat je ineens zonder aandrijving staat (uiteraard al eerder foutmeldingen). Ook deze bakken zijn te servicen en hebben een los filter maar daarna moet er een kalibratie worden uitgevoerd. Soms komt hij daar dan niet doorheen bij teveel slijtage al en verplicht aan een revisie dan.
Schapekoppie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Groot onderhoud Powershift S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010

 · 
Posted: 19.12.2023 - 14:00  ·  #15
Kleine update:
- Heb toch maar een taxatie aangevraagd bij inkoopauto's.
- Als ik vandaag of morgen niets hoor dan ga ik donderdag a.s. de automaat laten uitlezen en kijken of dit wat licht op de zaak werpt. Dus is het de dubbele kluts of een solenoid of iets anders.
Ik laat dat doen bij mijn oude garage. Moet er een stukje voor rijden maar is de moeite waard. De eigenaar/monteur is een ware Volvo fluisteraar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0