H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 09:20  ·  #16
Quote door ikbat

Als het lichtbeeld goed is, en alles werkt, zal het voor de apk geen probleem zijn, wiswas ed zijn niet meer van toepassing voor de apk.

Alleen als je lichtbeeld niet goed is, dan is de apk je laatste probleem.

Heb je heel veel strooilicht, en word je aangehouden met een h7 led bijvoorbeeld, dan mag je terplekken je lamp vervangen, of lopend na huis. Met de bijkomende politie donatie


Ook dat valt wel mee. Maatje van mij is ooit eens aangehouden door de politie (ik was toen mee in zijn auto), want de verlichting stond niet helemaal lekker. Was een Daihatsu Charade (soort van Starlet) waar xenon in was gebouwd. De lampen moesten anders afgesteld worden (hoefde niet per direct), en hij kreeg een waarschuwing. Hij mocht uiteindelijk ook gewoon doorrijden :P
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3168
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 09:38  ·  #17
Er valt niets af te stellen, het lampje kan er maar op 1 manier in en je klikt hem vast met de klem.
Met de hoogteverstelling verander je het lichtbeeld niet.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 10:44  ·  #18
kijk ook maar eens bij de politie controle’s, er staan auto’s wegens belasting, maar de meeste staan er wegens technies gebreken, worden dan als het niet direct kan worden verholpen, word het afgesleept na het depot, en alles op kosten van de bestuurder.

En een politiesleep betalen, daar word je al niet vroolijk van, ik weet er alles van (gelukkig niet de gene die gesleept werd, maar de gene die sleepte)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 11:04  ·  #19
Quote door Jeroen

Er valt niets af te stellen, het lampje kan er maar op 1 manier in en je klikt hem vast met de klem.
Met de hoogteverstelling verander je het lichtbeeld niet.


Afstellen, lager stellen, je snapt wat ik bedoel.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 14:48  ·  #20
Waarom niet gewoon hogere vermogen halogeen lampen er in, ligt beeld blijft het zelfde en jij krijgt wat je wil

https://www.aliexpress.com/ite…st=ae803_5

https://nl.aliexpress.com/item…st=ae803_5
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 15:15  ·  #21
Worden die niet een beetje te warm? (geen idee hoor)
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 16:37  ·  #22
Zal zeker wel wat warmer worden, maar verwacht niet al te veel, bij hogere temperaturen wordt de warmte ook makelijker afgestaan aan de omgeving
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 16:49  ·  #23
Die 100W pitten als je die altijd aanhebt vreten wel je reflectoren op. En zal je op termijn op zoek moeten naar andere koplampen.

Ik heb zelf Xenon lampen in de heldere koplampen zitten, de type H7R uitvoering, en die geven geen strooilicht en komen door de APK heen. Lampen een beetje lager laten stellen zodat ze niet de hemel verlichten......
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1613
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 17:01  ·  #24
Ik heb 2 jaar geleden de H7 pitjes omgezet naar LED: beste keus EVER!
Ik was het zat om 1 uur te pielen om die Kl*te lampjes te vervangen, bijzonder lastig voor mijn grote klauwen vond ik.
(ook al reageert nu ongetwijfeld iemand dat hij/zij het in 1,5 minuut kan, IK kon dat niet bij deze auto, dus voor mij een prima keuze)

De levensduur van deze LED's is hoger dan die van mijn S60 dus nooit meer vervangen; heerlijk! 8-)

https://hilox.eu/automotive/le…ack-3600lm

- super lichtopbrengst
- ziet er super chique uit met 5800K, geen foute kleur van 8500K oid
- dat kleine lampje ook direct naar Samsung led vervangen; ziet er prachtig uit en vgls mij belicht die de verkeersborden erg goed. https://hilox.eu/t10-w5w-3-smd-power-led-hilox-evolution (Ik heb die 9 SMD, die vind ik eigenlijk iets te fel voor een stadslicht, maar ga ik nu niet meer veranderen :-) )
- geen verblinding van de tegenliggers
- geen verstrooiing vh licht!
- reeds 2x APK goedgekeurd, komende woensdag weer.

Die melding dat je ze niet op de openbare weg mag gebruiken is verplicht voor ALLE lampjes die niet uit de EU komen heb ik begrepen, kan je dus wel redelijk negeren.

- wel belangrijk is dat je de koplamp weer helder maakt en daarna met Spraymax 2K behandeld, voor die tijd had ik wel wat strooilicht en inderdaad af en toe een seintje van een tegenligger.
Na de koplamp opfrisbeurt nergens last meer van en zoals gezegd een prima lichtbeeld.

Ik ben net terug uit de Franse Alpen, heenweg de nacht doorgereden en wat een prima verlichte weg zeg! Beste upgrade ever!

Qua prijs: Hilox heeft vaak wel een aanbieding, ik heb toen 20% a 25% korting gehad, gewoon even het juiste moment afwachten of ze even berichten, nee heb je, ja kan je krijgen!

DJ

PS Ik wordt bijzonder vaak verblind door verkeerd afgestelde LED/Xenons van Audi's, BMW's, Skoda's etc; allemaal keurig fabrieks spul maar waarschijnlijk verkeerd afgesteld? Het zegt mij dus geen fluit dat af-fabriek zo geweldig is.. :police:
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 17:41  ·  #25
Dat laatste, daar heb je wel een puntje..... wat is dat af fabriek spul sterk zeg.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 18:55  ·  #26
Idd, ik heb vaak last van die affabriek LED verlichting. Ben zo te horen niet de enige die er last van heeft.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 20:43  ·  #27
De DAF heeft ook LED in de koplampen zitten. Maar er zit wel een soort van speciaal glas voor.
Maar er komt wel een enorme bak licht van af. Groot licht heeft weinig extra zin, alleen als ik de Hella's op het dak er bij aan zet komt er significant meer licht op de weg.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 05.05.2019 - 20:57  ·  #28
Mijn XC90 heeft ook LED verlichting.
Van Halogeen naar xenon was een grote vooruitgang. Van xenon naar LED minstens een even grote vooruitgang.

Maar ben het er absoluut mee eens dat een goede afstelling noodzaak is.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 44
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 00:32  ·  #29
Quote door PDJ

Worden die niet een beetje te warm? (geen idee hoor)


Dat dacht ik ook, rijdend zal het misschien meevallen maar om in de file nu je verlichting uit te moeten doen is ook niet handig.
Jan-B
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 't Gooi
Leeftijd: 59
Berichten: 314
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 07:22  ·  #30
Quote door bartk

Waarom niet gewoon hogere vermogen halogeen lampen er in, ligt beeld blijft het zelfde en jij krijgt wat je wil

https://www.aliexpress.com/ite…st=ae803_5

https://nl.aliexpress.com/item…st=ae803_5


Volgens mij lijkt dit niet de meest verstandige keuze, dit ivm met de belasting van je bedrading. Deze krijgen meer warmte te verduren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0