H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 
 
 
 
 
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 09:08  ·  #31
Quote door Jan-B

Quote door bartk

Waarom niet gewoon hogere vermogen halogeen lampen er in, ligt beeld blijft het zelfde en jij krijgt wat je wil

https://www.aliexpress.com/ite…st=ae803_5

https://nl.aliexpress.com/item…st=ae803_5


Volgens mij lijkt dit niet de meest verstandige keuze, dit ivm met de belasting van je bedrading. Deze krijgen meer warmte te verduren.

dat lijkt me ook niet toegelaten hoor! dat zijn lampjes voor "offroad use" of zo

ik heb even het heel topic meegelezen. Vroager had ik een ford met halogeen, daarna een skoda me (meedraaiende) xenon, en daarna een passat met adaptive LED. telkens een hele stap vooruit (hoewel tussen xenon en led maar beperkt). En dan nu terug halogeen in de volvo (mijn vrouw haar MB CLA Shooting break heeft wel led). het is toch een groot verschil en erg confortabl voor de ogen. maar ik ben op zoek naar de echte goeie oplossing - en voorlopig lijkt die Hilox het een beetje te zijn. Maar daar hoor je dan ergens anders weer wat negeatiefs over.....
IanM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 129
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 17:48  ·  #32
meende ook dat die Hilox 'net' niet in de behuizing passen door de ventilator. Ze komen tegen de achterkant van de lampbehuizing aan. En je zou dan iets weg moeten vijlen.
Vraag me dan tevens ook af of de verstelling dan nog werkt. Als je de lamp lager zet komt de achterkant van de reflector omhoog gekanteld, maar door die ventilator op de LED schijnt dat dus niet te kunnen als je snapt wat ik bedoel.

Iemand die daar ervaring mee heeft in zijn volvo (en welke volvo dan)
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 20:19  ·  #33
IanM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 129
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 20:29  ·  #34
aha! Mooi veel ruimte. Volgens mij heb ik met mijn S60 minder ruimte (laatst de h7 lampjes vervangen met wat gepriegel). Lamp zit ook wat meer 'in' de behuizing verstopt.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1613
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 21:28  ·  #35
Quote door IanM

meende ook dat die Hilox 'net' niet in de behuizing passen door de ventilator. Ze komen tegen de achterkant van de lampbehuizing aan. En je zou dan iets weg moeten vijlen.
Vraag me dan tevens ook af of de verstelling dan nog werkt. Als je de lamp lager zet komt de achterkant van de reflector omhoog gekanteld, maar door die ventilator op de LED schijnt dat dus niet te kunnen als je snapt wat ik bedoel.

Iemand die daar ervaring mee heeft in zijn volvo (en welke volvo dan)

Klopt hoor.. ik heb voor het plaatsen een vijlenset gekocht bij de bouwmarkt.
De ventilator kan net niet het hoekje om zeg maar, je moet dus een beetje materiaal weghalen zodat ie die flessehals door kan.
Daarna is plek zat en geen gevaar voor oververhitting, anders had ik dat vast wel gemerkt na 2 jaar :-)

TIP: lamp op de kop vijlen, zodat die zwarte stukjes eruit vallen en niet IN het lamphuis, bij mijn auto dus wel wat gebeurt, die restanten krijg je niet zo 123 weg.
Maar de gehele operatie viel me erg mee, ik ben niet echt technisch ofzo, dus ieder ander kan het ook. Ik zal kijken of ik komende zaterdag wat plaatjes van de inbouw mee kan nemen, de XTR lampjes kan je ter plekke in mijn karretje zien 8-)
DJ
pics:


RoyS60T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limburg
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 22:06  ·  #36
Mijn licht met xenon ziet er momenteel zo uit: (let wel, op de foto waren ze nog niet juist afgesteld. De rechter staat te laag)




Ik persoonlijk vind het een hele verbetering ten opzichte van halogeen. Ik heb goedkope ali lampjes geprobeerd zowel 'normale' als de 'fellere' 100watt variant. Die dingen houden maar maximaal 3 maanden bij mij dan heb ik wel weer eentje stuk. Ook heb ik Philips xtreme vision gehad. Die houden wel langer maar ik zie geen verbetering ten opzichte van de goedkopere varianten.
De xenon 6000k geeft precies de juiste witte kleur wat ik graag wou. De borden en lijnen op de weg worden beter verlicht. Ik vind het heel aangenaam kijken.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3167
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 22:29  ·  #37
Quote door flevodirk
TIP: lamp op de kop vijlen, zodat die zwarte stukjes eruit vallen en niet IN het lamphuis, bij mijn auto dus wel wat gebeurt, die restanten krijg je niet zo 123 weg.


Stofzuiger en perslucht ;)
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 06.05.2019 - 23:29  ·  #38
Quote door RoyS60T5

Mijn licht met xenon ziet er momenteel zo uit:
[...]
De xenon 6000k geeft precies de juiste witte kleur wat ik graag wou. De borden en lijnen op de weg worden beter verlicht. Ik vind het heel aangenaam kijken.

Ik ben bang dat met deze setup je volgende APK een uitdaging gaat worden. Ik zie de verlichting op 1 punt geconcentreerd en heel veel strooilicht er omheen, zonder een scherpe cutoff.

Om een vergelijk te geven met af fabriek xenon heb ik net een paar fotootjes gemaakt van het lichtbeeld van mijn V70. Je ziet dat er een hele scherpe cutoff is.

Er zijn retrofit kits op de markt die een projectorlamp in een reflector plaatsen, of maak er zelf een zoals nd-photo deed. Dan krijg je (als het goed is) het lichtbeeld wel APK proof.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
IanM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 129
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 07.05.2019 - 12:28  ·  #39
Quote door flevodirk

Quote door IanM

meende ook dat die Hilox 'net' niet in de behuizing passen door de ventilator. Ze komen tegen de achterkant van de lampbehuizing aan. En je zou dan iets weg moeten vijlen.
Vraag me dan tevens ook af of de verstelling dan nog werkt. Als je de lamp lager zet komt de achterkant van de reflector omhoog gekanteld, maar door die ventilator op de LED schijnt dat dus niet te kunnen als je snapt wat ik bedoel.

Iemand die daar ervaring mee heeft in zijn volvo (en welke volvo dan)

Klopt hoor.. ik heb voor het plaatsen een vijlenset gekocht bij de bouwmarkt.
De ventilator kan net niet het hoekje om zeg maar, je moet dus een beetje materiaal weghalen zodat ie die flessehals door kan.
Daarna is plek zat en geen gevaar voor oververhitting, anders had ik dat vast wel gemerkt na 2 jaar :-)

TIP: lamp op de kop vijlen, zodat die zwarte stukjes eruit vallen en niet IN het lamphuis, bij mijn auto dus wel wat gebeurt, die restanten krijg je niet zo 123 weg.
Maar de gehele operatie viel me erg mee, ik ben niet echt technisch ofzo, dus ieder ander kan het ook. Ik zal kijken of ik komende zaterdag wat plaatjes van de inbouw mee kan nemen, de XTR lampjes kan je ter plekke in mijn karretje zien 8-)
DJ
pics:





Dit bedoelde ik dus. Als de Led strak tegen de behuizing aanzit kun je toch je hoogteregeling niet meer gebruiken?
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1613
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 07.05.2019 - 17:24  ·  #40
Geen last van moet ik zeggen.. alles werkt naar behoren!

Ik denk dat de leds nog wat verder zakken na het maken van de foto.. het is al 2 jaar geleden en ik heb een redelijk druk leven of ben gewoon vergeetachtig 😂.

Conclusie: Led inbouw kan, het werkt prima en Hilox is redelijk goed wat mij betreft.
En als toetje; 25 procent korting met code summer25. Geldig tot 15-5-19.

Greetz,
DJ
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3167
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 07.05.2019 - 19:22  ·  #41
Quote door brinkie
Er zijn retrofit kits op de markt die een projectorlamp in een reflector plaatsen, of maak er zelf een zoals nd-photo deed. Dan krijg je (als het goed is) het lichtbeeld wel APK proof.


En nog belangrijker: tegenligger proof!
Voor mij ook de reden geweest om complete projectoren in te bouwen. Strak lichtbeeld met scherpe cut-off.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 09:31  ·  #42
bouw je dan zoeits in ?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 09:51  ·  #43
Yep. Wat je feitelijk doet is in de reflector van de lamp een projector bouwen. Hiervoor moet je de lampbehuizing open zien te slopen en wat zaken weghalen.

Dus van dit principe

naar dit principe


Bij mijn ouwe Volvo ga ik daar niet aan beginnen, de behuizing is nog ouderwets van metaal en glas in plaats van polycarbonaat, terwijl er voor het H4-lampje een metalen afscherming zit (beetje overbodig aangezien een halogeenlamp een ondoorzichtige coating heeft aan de voorkant) die ik er dan ook uit moet zien te dremelen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3167
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 10:18  ·  #44
[url] https://www.retrofitlab.com/nl…ampen.html[/url]

Deze had ik er in Bart
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 14:57  ·  #45
Quote door brinkie

...t, terwijl er voor het H4-lampje een metalen afscherming zit (beetje overbodig aangezien een halogeenlamp een ondoorzichtige coating heeft aan de voorkant) die ik er dan ook uit moet zien te dremelen.


mijn S60 met halogenen heeft ook zo een metalen hoedje. en de halogeentjes hebben hun tipje inderdaad ondoorzichtbaar gemaakt. is dit dan dubbel en te veel? kan dit weg (= meer licht?).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0