H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3167
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 15:06  ·  #46
Volgens mij zorgt dat ding juist voor het lichtbeeld. Hij laat op bepaalde plekken licht door dat weer tegen de reflector aan komt en zo naar voren zal schijnen.
Als je hem weg haalt krijg je groot licht.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 15:55  ·  #47
Quote
Zijn de Hilox led en xenonlampen voorzien van ECE Keur?

Nee, op aftermarket led en xenon met H, T of B fittingaanduiding wordt geen ECE keur afgegeven. Deze producten zijn specifiek door ons ontworpen voor rally, circuit, eigen terrein, off road gebruik en tuning/ autoshows en zijn niet toegestaan op de openbare weg.

Dit vanwege de Nederlandse wetgeving 'Regeling voertuigen' (Artikel 4.1 en 4.2 van de regeling voertuigen) waarin Europese richtlijnen en verordeningen op het gebied van verkeersproducten nader is opgenomen. De wegenverkeerswet 1994 is hier van toepassing.

De Europese wetgeving die er voor zorgt dat er geen ECE Keur op deze soort lampen wordt afgegeven geldt voor alle xenon en led lampen met H, T en B fitting-aanduiding. Ook als de verkoper dit niet vermeldt of de lampen uit een ander land dan Nederland afkomstig zijn.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 20:24  ·  #48
Ach, vaak bu'j te bange ;)
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 08.05.2019 - 23:00  ·  #49
Quote door [-Tom-]

Ach, vaak bu'j te bange ;)


Totdat er bekeuringen uitgedeeld worden of dat hij niet door de APK komt, dan is de wereld te klein

Ik heb ook led verlichting ( groot en mist licht ) maar ik laat mij dim licht voor wat het is, alleen een ander kleurje
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 09.05.2019 - 00:17  ·  #50
Quote door Jeroen

Volgens mij zorgt dat ding juist voor het lichtbeeld. Hij laat op bepaalde plekken licht door dat weer tegen de reflector aan komt en zo naar voren zal schijnen.
Als je hem weg haalt krijg je groot licht.


Klopt. Bij de S80 lamp kon ik dat hoedje zo eraf halen (zit vast met een beugeltje met 2 schroefjes). Zo ziet de achterkant eruit van de fitting. Ik heb hier en daar wat inkepingen moeten maken om het passend te maken.

Volvo S80 2.4T Retrofit Projector by Andy Ramdin, on Flickr
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 09.05.2019 - 09:25  ·  #51
Misschien dat vroegâh geen afscherming in de lampjes zaten en dat met een extra reflector/afscherming het lichtbeeld wordt gegarandeerd. Het zit in ieder geval in de weg als je de boel van een projectorlamp wil voorzien.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 09.05.2019 - 10:36  ·  #52
Quote door bartk

Quote door [-Tom-]

Ach, vaak bu'j te bange ;)


Totdat er bekeuringen uitgedeeld worden of dat hij niet door de APK komt, dan is de wereld te klein

Ik heb ook led verlichting ( groot en mist licht ) maar ik laat mij dim licht voor wat het is, alleen een ander kleurje

Wat ik zeg, vaak bu'j te bange ;) Jarenlang met allerhande China xenon setjes door de APK gekomen met diverse auto's (idem voor vrienden). Alleen xenon in mijn oude 940 was geen succes (maarja, dat zijn ook koplampen formaat breedbeeld tv :P)
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1613
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: H7 Halogeen omzetten naar H7 LED

 · 
Posted: 09.05.2019 - 21:01  ·  #53
Wel een interessant topic aan het worden zo (geen grapje, veel geleerd hier)
Ook de ideen en meningen verschillen nogal.

Ik ben natuurlijk erg enthousiast over mijn LED’s anderen weer (terecht wellicht) voorzichtiger, etc.

Waar het ook omgaat: ik wil best wel wat geld aan mijn karretje spenderen maar nou ook weer niet de hoofdprijs. Dus voor mij geen super-duper-semi-originele oplossingen.

Ik zocht simpel: meer lichtopbrengst, nooit meer wisselen en een mooie lichtkleur en meen geslaagd te zijn met de Hilox lampies.
De beslissing heb ik gewoon in 1 avond gemaakt en soms weet je achteraf pas meer of andere mogelijkheden.
Vergeef dus aub mijn enthousiasme, ik vind ze gewoon nog steeds geweldig..

Kan het mooier en beter? Vast wel, maar toen heb daar voor gekozen en nu geniet ik elke donkere avond van mijn aankoop.
Liever had ik ook origineel Xenon of LED gehad, maar dat zat er nu eenmaal niet op mijn auto bij aanschaf.

Saillant detail: vandaag de kar terug van APK, de garageman zei dat de lampjes net konden (klein beetje teveel strooilicht), maar dat de APK regels nu eenmaal niet altijd even logisch/helder zijn want voor de weg waren ze prima goed zei hij.
Ik denk dat ik van de zomer de blanke lak nog een keer mooi polijst, wellicht scheelt dat een en ander. Ik ben er weer een jaartje van af :-)


Verstuurd vanaf mijn iPad
 
Selected quotes for multi-quoting:   0