Me so happy!

 
 
 
 
 
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 17:52  ·  #1
Of..
Een goed begin is het halve werk..
DIE kan ook🤣🤣
Vandaag valt er weer eens leuke fanmail in de bus.
Ik had gehoopt dat ik geluk had gehad maar dus helaas.
Wat gebeurde er?
Ik reed met de EV en kwam met gewone snelheid (80+ op een 80km weg) achter een “sok” te zitten die zich bedacht had om weer eens medeweggebruikers te gaan pesten door met 50 te gaan liggen sokken waar je 80 mag.
In dat er een gaatje viel in de drukte heb ik Sok ingehaald en omdat het behoorlijk druk was heb ik de launchmode gebruikt. (Geen seinende tegenligger)
Bij het terug invoegen op de eigen weghelft zag ik een busje achter de haag ter plaatse staan en uiteraard de bijbehorende camera in de berm.
Mijn hoop was dat Sok me afgeschermd had, maar helaas zoals we hier zeggen dikke l.l drie bier.
Wordt dus een gesprekje met de rechter.
43 te hard, mijn eerste Mulderdelict, wat kan ik verwachten? (100 mtr verderop reed ik weer gewoon 84)

Overigens
Die sok? Die heb ik aangemeld bij RDW. (Fijne van een dashcam).
Zo’n figuren horen niet achter het stuur.
hetschaap
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: wageningen
Leeftijd: 34
Berichten: 496
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 18:09  ·  #2
verkeerd man! Ik heb hetzelfde gehad met die boeren protesten en trekkers op de snelweg (alleen geen mulderdelict maar een snelheidsovertreding nét binnen de ‘toegestane’ normen).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 18:15  ·  #3
Quote door Noob

Of..
Een goed begin is het halve werk..
DIE kan ook🤣🤣
Vandaag valt er weer eens leuke fanmail in de bus.
Ik had gehoopt dat ik geluk had gehad maar dus helaas.
Wat gebeurde er?
Ik reed met de EV en kwam met gewone snelheid (80+ op een 80km weg) achter een “sok” te zitten die zich bedacht had om weer eens medeweggebruikers te gaan pesten door met 50 te gaan liggen sokken waar je 80 mag.
In dat er een gaatje viel in de drukte heb ik Sok ingehaald en omdat het behoorlijk druk was heb ik de launchmode gebruikt. (Geen seinende tegenligger)
Bij het terug invoegen op de eigen weghelft zag ik een busje achter de haag ter plaatse staan en uiteraard de bijbehorende camera in de berm.
Mijn hoop was dat Sok me afgeschermd had, maar helaas zoals we hier zeggen dikke l.l drie bier.
Wordt dus een gesprekje met de rechter.
43 te hard, mijn eerste Mulderdelict, wat kan ik verwachten? (100 mtr verderop reed ik weer gewoon 84)

Overigens
Die sok? Die heb ik aangemeld bij RDW. (Fijne van een dashcam).
Zo’n figuren horen niet achter het stuur.


Kon nog wel eens meevallen, als je onderstaande verklaring afgeeft;

Bezwaar aantekenen en vermelden dat je het gas hebt ingetrapt vanwege de verkeer veiligheid.
Te lang links rijden zorgt alleen maar voor extra risico op een aanrijding en dat wil je natuurlijk niet.
Grote kans dat de bekeuring geseponeerd wordt.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1355
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 18:27  ·  #4
lekker dan door zo,n lamgrieplo...
123-4= 39km te hard,da,s een dure....ga er maar vanuit zo,n 350€
De zelfde overschreiding op de snelweg doet ruim 400€.
Waarom zo hard ervoorbij als die mafkees maar 50 reed,waarschijnlijk een local die wist dat ze er stonden...i.i.g.blijft zonde geld.
Gummiebeer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 43
Berichten: 128
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 18:40  ·  #5
Ik geef je weinig kans.
De Sok reed weliswaar 50 waar je 80 mag, vooral dat laatste woordje: mag. Minimale snelheid op een 80 weg is er niet, kijk maar naar die 4wielige irritante brommobielen die dus ook gewoon gebruik mogen maken van dat soort wegen. Jij reed 43 te hard, dus 120 en een beetje en dat is te hard, ook al ben je met een inhaal manoeuvre bezig dan is dat altijd nog boven de toegestane snelheid.
Het enige wat je nog kan aanvechten is het feit dat de Sok zo langzaam reed dat hij het overige verkeer in gevaar bracht.
https://www.rijksoverheid.nl/o…en%20boete.

Zeer waarschijnlijk niet wat je horen wilt maar ik denk dat je op de blaren moet zitten. Even slikken en weer doorgaan.

Vanochtend had ik ook een sukkelaar voor mij op een 100km weg die net onder de 70 reed. Inhalen was geen optie, N36 oftewel de "dodenweg". Een paar keer seinen met groot licht deed de sukkelaar wakker worden en ging dan toch maar 90 rijden, zo kan het ook zonder jezelf of een ander in gevaar te brengen met een inhaal actie.

volgens mij maak ik geen vrienden hier :)
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 643
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 18:57  ·  #6
Ergens begrijp ik je, maar waarom moet je iemand die 50 rijdt, met 123 inhalen?
Niet echt slim wanneer je weet dat wat hij doet wel mag, en wat jij doet niet.
Met misschien iets meer verkeersinzicht had je deze auto ook met 80 prima kunnen inhalen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 19:01  ·  #7
Gummiebeer heeft het bij het juiste eind.

Ga maar uit van een bedrag tegen de 400 euro Dr Google geeft 378 ex administratie aan.

Maar… omdat je boven de 30 zit krijg je dus ook een aantekening op je strafblad ( zo heet het niet meer maar goed)
Is dat ernstig ? Niet echt maar als je chauffeur bent en je hebt een vog nodig is dat misschien wel een dingetje.
Daarbij , een verzekeringmaatschappij kan je die vraag stellen bij afsluiten van een verzekering.
Voorlopig dus ff blijven zitten waar je zit is zeker het advies.


Bij justitie blijft het iig staan en ga je binnen 2 jaar weer een keer de mist in dan neemt men dit wel mee.

Wat betreft je eruit praten… bespaar je de moeite kan ik je vertellen.. schuldbewust tonen levert je meer op dan wijzen naar. Als je net de verkeerde treft werkt dat flink tegen je.

Tis K.. maar idd, slikken , niet meer aan dat knopje zitten en weer door.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2053
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 19:20  ·  #8
Ja das grieplig.... met een benzine (of diesel) kun je niet zo snel optrekken, dat scheelt dan weer.. hopelijk valt de bekeuring mee, zuur is het wel. (duur) Gevalletje pech.
Ik rij ook wel een ergens 80 waar je 50 mag, het maakt je verder geen slecht mens gelukkig. Je moet alleen niet gepakt worden.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 276
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 20:34  ·  #9
Zouden zij samen gewerkt hebben🤔
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 19.01.2023 - 20:49  ·  #10
Zonde geld, maarja, soms heb je pech.
Een beetje EV trekt een stuk harder dan een motor met een ICE, en acceleratie is verslavend natuurlijk. Heb het ook vaak met de motor gehad, ff inhalen op de provinciale weg ging ook al gauw met het dubbele wat toegestaan is haha
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 20.01.2023 - 17:21  ·  #11
Quote door Barre gaander

lekker dan door zo,n lamgrieplo...
123-4= 39km te hard,da,s een dure....ga er maar vanuit zo,n 350€
De zelfde overschreiding op de snelweg doet ruim 400€.
Waarom zo hard ervoorbij als die mafkees maar 50 reed,waarschijnlijk een local die wist dat ze er stonden...i.i.g.blijft zonde geld.


Ben zelf een local Jos🤣 Sok was dat niet, kende hem niet, waarschijnlijk verdwaald dus, 125 jaar oud, gleufhoed op de kale kop, boven op het stuur hangend met twee handen vastgeklampd en een angstige blik in de ogen.
Kortom dat hoort niet meer achter het stuur.
(Begrijp dus ook geen kale ballen van die keuring waar deze mensen nog gewoon doorheen komen!)

Geen correctie meer iig die 43 is na correctie.

Tja waarom zo hard…
Tis nu eenmaal een (zeer) snelle EV en als ik wat geïrriteerd raakt dan wilt de voet wel eens wat harder drukken dan eigenlijk nodig is.
Hoe dan ook ik zie het wel, jammer geld en aantekening op mijn strafblad? Is mijn eerste voor te hard rijden.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 20.01.2023 - 17:26  ·  #12
Quote door hsv70

Ergens begrijp ik je, maar waarom moet je iemand die 50 rijdt, met 123 inhalen?
Niet echt slim wanneer je weet dat wat hij doet wel mag, en wat jij doet niet.
Met misschien iets meer verkeersinzicht had je deze auto ook met 80 prima kunnen inhalen.


Broer van WakkereWilly?
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 643
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 20.01.2023 - 18:04  ·  #13
Quote door Noob

Quote door hsv70

Ergens begrijp ik je, maar waarom moet je iemand die 50 rijdt, met 123 inhalen?
Niet echt slim wanneer je weet dat wat hij doet wel mag, en wat jij doet niet.
Met misschien iets meer verkeersinzicht had je deze auto ook met 80 prima kunnen inhalen.


Broer van WakkereWilly?


Niet dat ik weet.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 20.01.2023 - 18:48  ·  #14
Quote door Noob


Ben zelf een local Jos🤣 Sok was dat niet, kende hem niet, waarschijnlijk verdwaald dus, 125 jaar oud, gleufhoed op de kale kop, boven op het stuur hangend met twee handen vastgeklampd en een angstige blik in de ogen.
Kortom dat hoort niet meer achter het stuur.
(Begrijp dus ook geen kale ballen van die keuring waar deze mensen nog gewoon doorheen komen!)

Geen correctie meer iig die 43 is na correctie.

Tja waarom zo hard…
Tis nu eenmaal een (zeer) snelle EV en als ik wat geïrriteerd raakt dan wilt de voet wel eens wat harder drukken dan eigenlijk nodig is.
Hoe dan ook ik zie het wel, jammer geld en aantekening op mijn strafblad? Is mijn eerste voor te hard rijden.


U blaast nogal hoog van de toren is mijn mening. De beste man 'aangeven' bij de rdw met camera beelden. Ik hoop dat u op uw leeftijd ook nog lang goedgekeurd wordt om het rijbewijs te behouden. Als u op uw leeftijd nog door zoiets geirriteerd raakt zegt dat eigenlijk al genoeg- Ik geloof niet dat de andere bestuurder 125 jaar jong is.

Eigen schuld, dikke bult. Niet als een kleuter gaan huilen.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Me so happy!

 · 
Posted: 20.01.2023 - 19:08  ·  #15
Quote door DDH

Quote door Noob


Ben zelf een local Jos🤣 Sok was dat niet, kende hem niet, waarschijnlijk verdwaald dus, 125 jaar oud, gleufhoed op de kale kop, boven op het stuur hangend met twee handen vastgeklampd en een angstige blik in de ogen.
Kortom dat hoort niet meer achter het stuur.
(Begrijp dus ook geen kale ballen van die keuring waar deze mensen nog gewoon doorheen komen!)

Geen correctie meer iig die 43 is na correctie.

Tja waarom zo hard…
Tis nu eenmaal een (zeer) snelle EV en als ik wat geïrriteerd raakt dan wilt de voet wel eens wat harder drukken dan eigenlijk nodig is.
Hoe dan ook ik zie het wel, jammer geld en aantekening op mijn strafblad? Is mijn eerste voor te hard rijden.


U blaast nogal hoog van de toren is mijn mening. De beste man 'aangeven' bij de rdw met camera beelden. Ik hoop dat u op uw leeftijd ook nog lang goedgekeurd wordt om het rijbewijs te behouden. Als u op uw leeftijd nog door zoiets geirriteerd raakt zegt dat eigenlijk al genoeg- Ik geloof niet dat de andere bestuurder 125 jaar jong is.

Eigen schuld, dikke bult. Niet als een kleuter gaan huilen.



Een geluk dan….
Jouw mening (of die van het andere internet tijgertje) zal me een reet roesten!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0