HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

V70 2.5T GT HHO en flush

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 31.05.2022 - 08:49  ·  #46
Nouja, stel je komt er met een oude gare frikandel met 4 ton op de teller, nauwelijks onderhoud gehad etc., en je doet zo'n cleaning. 500 km later loopt de motor in puin. Is het dan redelijk dat de garage garantie gaat geven? Lijkt mij niet
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 31.05.2022 - 09:28  ·  #47
Hele discussie op gang gekomen zie ik.
Zoals ik het zie (en uiteraard mag iedereen daar anders over denken)
Een verbrandingsmotor zet door de inefficiënte verbranding o.a. Koolstof af in de verbrandingsruimte.
Dat heeft te maken met de relatief trage verbrandingssnelheid.
Simpel gegeven toch?
Nu kan je die afzetting door korte stukjes rijden te vermijden grotendeels voorkomen.
Een andere is (waar Jeroen aan refereert) is het gebruik van water injectie dat o.a vooral bij zeer grote motoren (denk scheepvaart) gebruikt wordt als koeling, oppepper en goedkoop additief ter voorkoming van zware vervuiling.
Een andere mogelijkheid is de injectie van jawel koolwatergas dat een veel betere verbranding geeft.

Een aantal jaar geleden waren er een aantal bedrijven die kitjes verkochten met een geclaimde vermogenstoename en verminderd brandstofgebruik van 30%.
Leuk verhaal maar aangezien deze kitjes het koolwatergas zelf middels electrolyse moesten opwekken vroeg de energiebehoefte van de kit uiteindelijk meer energie dan er bespaard werd.
Ik kan me de verhitte discussie en berekeningen op een ander forum indertijd nog levendig herinneren. LOL
Zo’n kit zou wel leuk zijn geweest als je er flessen gas op aan zou kunnen sluiten dus zonder electrolytisch element.
Maar dat zou dan weer weinig nieuws brengen aangezien de “lachgas”kitjes en waterinjectie er al zijn.

Wat de garanties betreft die, ik zal ze maar even oneerbiedig flushbedrijven noemen, bieden kan ik kort zijn.
(maar in principe geldt dit voor ieder bedrijf)

Je geeft garantie op je product als je het product volledig kent.
Dan kan je daar ook achter staan en incalculeren wat de eventuele herstel/vervangingskosten zijn.
Nu kan je je eigen product wel kennen en er overtuigd van zijn dat het in principe ongevaarlijk is. (Hetgeen dus vermits tijdig gedaan bij een verder goed onderhouden en behandelde auto ook zo is)
MAAR!! Als iemand met een auto komt waarvan je geen onderhoudshistorie hebt, wellicht ook nog met een aardige leeftijd en een respectabel aantal kilometers op de klok dan “praat” je toch wel over een zeer grote onbekende variabele, die het geven van een garantie feitelijk commercieel gezien onmogelijk maakt.

Wellicht dat dit te verzekeren is, maar de premie voor een dergelijke verzekering zou de flush zeer waarschijnlijk onbetaalbaar maken.
Wellicht dat zo’n bedrijf uiteindelijk als ze genoeg empirisch verworven data hebben, dus op basis van een representatieve steekproef, wel een vorm van garantie kunnen en ook willen geven, maar die zal dan ongetwijfeld kilometer- en leeftijd beperkt zijn.

Ter overweging als jij je perfect onderhouden V70 van 20 jaar oud verkoopt en een koper vraagt je om garantie geef je die dan?
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 23.03.2023 - 14:04  ·  #48
Nou, even een update. Er komt een “nieuwe” V70 2.5FT Momentum uit 2008 met bijna 200.000km op de teller aan, even een paar weken mee rijden en dan ga ik Raymond weer benaderen voor een preventieve Geartronic reiniging en verse atf!

De oude ging naar de 300.000km en dat vond ik het juiste moment om te verkopen. Ik kon een XC90 uit de familie overnemen maar na inspectie vanaf gezien.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 23.03.2023 - 19:17  ·  #49
Let er op dat het juiste aantal liters wordt afgevuld. Las in een ander topic dat dit niet goed gegaan was en dat er niet naar het peil gekeken werd.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 23.03.2023 - 19:31  ·  #50
Bij TPR? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar wel een goede waarschuwing!
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 24.03.2023 - 09:16  ·  #51
Quote door MathijsT

Bij TPR? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar wel een goede waarschuwing!


Ik laat het meeste aan mijn auto’s door 1 vd forum sponsors doen.

Alleen woon ik akelig dicht bij autrans……
En die zijn echt betrouwbaar en goed.

Dus de automaat laat ik daar doen over een dag of wat.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 24.03.2023 - 10:08  ·  #52
Quote door hermanusb

Quote door MathijsT

Bij TPR? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar wel een goede waarschuwing!


Ik laat het meeste aan mijn auto’s door 1 vd forum sponsors doen.

Alleen woon ik akelig dicht bij autrans……
En die zijn echt betrouwbaar en goed.

Dus de automaat laat ik daar doen over een dag of wat.


Prima! Ja, ik ga ook graag naar de forumsponsoren. Ben met de 1e V70 naar Gary Slot gegaan, is voor mij iets te ver rijden en aangezien TPR Powerflush bij mij vlakbij is ga ik daar graag naartoe voor flush, reinigen en verse olie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0