HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

V70 2.5T GT HHO en flush

 
 
 
 
 
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 01.03.2022 - 21:06  ·  #1
Prima geholpen door Raymond van TPR Powerflush in Nieuwveen voor de HHO reiniging en flush van de Geartronic.
Veel kennis, flush proces voor de Geartronic nagenoeg gelijk aan de ervaring bij Gery Slot ( alleen flink dichterbij voor mij!)

Bijzonder om te zien hoe de HHO reiniging echt aanslag losmaakt icm de spoelolie.
Leuke middag gehad, echt een aannrader!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 10:04  ·  #2
Interessant, persoonlijk durf ik niet aan de motorflush. (Bak en stuurhuis heb ik wel laten doen)
Ik zou dat wel bij een nieuwe motor durven als periodiek onderhoud, maar niet bij een motor die al meer dan twee ton op de klok heeft en het dan de eerste keer doen.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 386
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 13:26  ·  #3
Hier hetzelfde. De auto van mij leek of lijkt wat olie te verbruiken. Inmiddels zijn de preventieve reparaties van oliedrukherstel en carterventilatie uitgevoerd.
Advies van de garage gekregen om Castrol 5w-40 te gaan verbruiken. Even aankijken hoe het verbruik nu is. Maar ergens kriebelt het ook wel om een motorreiniging te doen. Echter bang dat het er slechter op wordt.

Ben dan ook wel benieuwd naar jou ervaring Mathijs.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 15:07  ·  #4
Je hoort er wisselende reacties over. Wat me persoonlijk tegenhoudt is dat het voor mij volstrekt onnatuurlijk voelt om een motor inwendig met water te reinigen.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 15:15  ·  #5
Quote door Noob

Interessant, persoonlijk durf ik niet aan de motorflush. (Bak en stuurhuis heb ik wel laten doen)
Ik zou dat wel bij een nieuwe motor durven als periodiek onderhoud, maar niet bij een motor die al meer dan twee ton op de klok heeft en het dan de eerste keer doen.


Een paar dagen terug stond dit op de faceboek van Carrec;
https://www.facebook.com/Carre…4377591793

Dus tsja het kan ook heel erg fout gaan
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 330
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 20:19  ·  #6
Ik heb het ongeveer anderhalf jaar geleden laten doen, ook de HHO-reiniging en ook bij Raymond. Kilometerstand was destijds 274.500 en er kwam behoorlijk wat bagger mee met de spoelolie. Daarna liep het blok merkbaar stiller en soepeler dan voor de spoeling.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 21:20  ·  #7
Ik begrijp je punt. Bij mij was het vooral dat TPR hele goede recensies heeft ( van de HHO spoeling lees ik geen slechte verhalen) en het proces is echt wel degelijk. Mijn 2.5T heeft bij levering geen nieuwe olie gehad, is met verkeerde specificatie bijgevuld en die rommel wilde ik eruit hebben. Het blok loopt nu merkbaar soepeler, stiller en zachter. Wat het op lange termijn betekent daar komen we vanzelf achter....
De combi van de HHO reiniging met speciale spoelolie geeft mij wel vertrouwen, de spoelolie was merkbaar vies ten opzichte van de heldere kleur die erin ging. Misschien dat TPR zelf nog een wijze reactie heeft!


Quote door Noob

Interessant, persoonlijk durf ik niet aan de motorflush. (Bak en stuurhuis heb ik wel laten doen)
Ik zou dat wel bij een nieuwe motor durven als periodiek onderhoud, maar niet bij een motor die al meer dan twee ton op de klok heeft en het dan de eerste keer doen.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 21:22  ·  #8
Bij olieverbruik is de turbo toch vaak de boosdoener? In mijn geval heb ik met de 1500km die ik ermee heb gereden geen olieverbruik geconstateerd. Maar het blok loopt echt veel soepeler nu. Ik maak dit weekend een ritje naar de ardennen, ik zal na het weekend mijn ervaring delen.

Quote door ries123

Hier hetzelfde. De auto van mij leek of lijkt wat olie te verbruiken. Inmiddels zijn de preventieve reparaties van oliedrukherstel en carterventilatie uitgevoerd.
Advies van de garage gekregen om Castrol 5w-40 te gaan verbruiken. Even aankijken hoe het verbruik nu is. Maar ergens kriebelt het ook wel om een motorreiniging te doen. Echter bang dat het er slechter op wordt.

Ben dan ook wel benieuwd naar jou ervaring Mathijs.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 21:28  ·  #9
Tja, dat snap ik ook wel. We gaan het ervaren! :-)

Quote door Doeke Dobma

Je hoort er wisselende reacties over. Wat me persoonlijk tegenhoudt is dat het voor mij volstrekt onnatuurlijk voelt om een motor inwendig met water te reinigen.
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 21:30  ·  #10
én, loopt ie nog steeds goed?
Bij mij een vergelijkbare km stand, ben heel benieuwd naar de lange termijn. Ik vind het zelf prettig om te weten dat de oude olie en rommel eruit is.

Quote door Spier1968

Ik heb het ongeveer anderhalf jaar geleden laten doen, ook de HHO-reiniging en ook bij Raymond. Kilometerstand was destijds 274.500 en er kwam behoorlijk wat bagger mee met de spoelolie. Daarna liep het blok merkbaar stiller en soepeler dan voor de spoeling.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 02.03.2022 - 21:30  ·  #11
Ik heb ruim 5 jaar geleden mijn motor bij MMTS laten behandelen met de "air-intake-cleaning" methode, dwz gebruikmakend van reinigingsmiddelen die tijdens stationair draaien van de motor gedurende een uur in de inlaat van de motor worden verneveld. Tevens wordt een reinigingsmiddel aan de motorolie toegevoegd. Na dat uur wordt de motor voluit belast, waardoor de reiningsmiddelen hun werk in het interieur van de motor doen. Aansluitend wordt de motorolie afgelaten en ververst. Ik heb er (ruim 5 jaar later) nog steeds profijt van in een rustige constante loop van de motor, zowel stationair, als hoog in de toeren. Ik wil bij warme motor best wel eens de motor tot in het rode gebied sturen...........
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 330
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 03.03.2022 - 07:56  ·  #12
Quote door Doeke Dobma

Je hoort er wisselende reacties over. Wat me persoonlijk tegenhoudt is dat het voor mij volstrekt onnatuurlijk voelt om een motor inwendig met water te reinigen.


TPR reinigt met waterstof (H) en natuurlijk niet met water. HHO zal de naam zijn van het systeem dat wordt gebruikt of het proces dat wordt gevolgd ....

Zie verder TPR HHO reiniging
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 03.03.2022 - 08:21  ·  #13
Mooie ervaring! Vol belasten gebeurt niet bij het TPR proces, de rest is niet verschillen volgens mij. Maar wat is de motorloop soepel na de behandeling, echt een flink verschil!

Quote door folke3

Ik heb ruim 5 jaar geleden mijn motor bij MMTS laten behandelen met de "air-intake-cleaning" methode, dwz gebruikmakend van reinigingsmiddelen die tijdens stationair draaien van de motor gedurende een uur in de inlaat van de motor worden verneveld. Tevens wordt een reinigingsmiddel aan de motorolie toegevoegd. Na dat uur wordt de motor voluit belast, waardoor de reiningsmiddelen hun werk in het interieur van de motor doen. Aansluitend wordt de motorolie afgelaten en ververst. Ik heb er (ruim 5 jaar later) nog steeds profijt van in een rustige constante loop van de motor, zowel stationair, als hoog in de toeren. Ik wil bij warme motor best wel eens de motor tot in het rode gebied sturen...........
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 03.03.2022 - 17:50  ·  #14
Net een ritje naar de Belgische Ardennen achter de rug en mijn vrouw heeft gereden. Ze was wat sceptisch dat ik bij TPR geld heb achtergelaten voor “ dat gedoe met de auto”
Maar kreeg complimenten over de zijdezachte schakelmomenten, ontbreken van trilling en veel soepelere rijervaring. Wat een verschil!
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: HHO reiniging motor en flush Geartronic bij TPR Powerflush Nieuwveen

 · 
Posted: 13.03.2022 - 09:20  ·  #15
Eerlijk gezegd is de schrik voor het niet reinigen van je automaat ongegrond. Immers de reiniging bevordert de werking van je automaat. En als iets al kapot i in je bak is dat niet meer heel te maken met olie reiniging. Ik reinig bij Gery Slot Uden. TPR, MMTS, Volvoservice ze gebruiken allemaal dezelfde methode ingevoerd door GS Powerflush in Nederland.

En ja de geartronic kan om allerlei redenen behoorlijk verontreinigd zijn en dat heeft tot gevolg dat je de procedure een keer moet herhalen om helemaal schoon te rijden.
Ik zou kijken of je bij extreme verontreiniging een afspraak kunt maken over de tweede behandeling binnen een paar maanden met een voordeel prijs.
Als ik nu ververs straks voor de zesde keer dan komt de bakolie er redelijk roodgekleurd uit. :)

De afgelopen 11 jaar flush ik mijn bak elke 75.000 sinds de aankoop 2011 km stand 120.000 en met de huidige 522.000 loopt en schakelt deze nog als een tierelier hier dagelijks in de bergen. Ik prefereer de syntheet in de bak en er zit dus Kroon syntheet in.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0