Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 
 
 
 
 
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2403
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 23:17  ·  #16
Die discussie ga ik gewoon niet aan, ongeacht welk ander merk hij / zij rijdt.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur waar je die ander niet zomaar vanaf praat.
Soms rijden er een collega’s met me mee en als ik dan ff ga inhalen is men direct onder de indruk van die enorme snelheid waarmee dat gaat 😂

Leuk is dat mijn zoon na 3 andere merken nu zijn droomauto heeft: een C30 Summum. En ook mijn vrouw heeft sinds 2 jaar een C30 R-design waar ze heel blij en trots op is
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 23:28  ·  #17
Sinds de 850 T-5R staat Volvo allang niet meer te boek als een auto voor pijprokende vijftigplussers. De lage bijtelling V40 trekt in mijn beleving zelfs een ronduit agressief soort chauffeurs aan. Uitstraling daarentegen is van het merk een stuk beter dan Duitse merken, die worden veel eerder geassocieerd met types waar je liever niet mee te maken hebt. Een Volvo-rijder heeft een veilige uitstraling, niet vanwege de veiligheid van de auto an sich, het onderbuikgevoel zegt je dan iets over de betrouwbaarheid van de persoon.
Evengoed ga ik ook dit soort discussies niet aan. Maar ik ben dan ook al bijna 50 :P
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 00:57  ·  #18
Ik ken alleen maar mensen die Volvo rijden :D
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 02:22  ·  #19
Quote door V70R^2

Ik ken alleen maar mensen die Volvo rijden :D


Een soort natuurlijke selectie dus..................
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 18:28  ·  #20
Quote door brinkie

Sinds de 850 T-5R staat Volvo allang niet meer te boek als een auto voor pijprokende vijftigplussers. De lage bijtelling V40 trekt in mijn beleving zelfs een ronduit agressief soort chauffeurs aan. Uitstraling daarentegen is van het merk een stuk beter dan Duitse merken, die worden veel eerder geassocieerd met types waar je liever niet mee te maken hebt. Een Volvo-rijder heeft een veilige uitstraling, niet vanwege de veiligheid van de auto an sich, het onderbuikgevoel zegt je dan iets over de betrouwbaarheid van de persoon.
Evengoed ga ik ook dit soort discussies niet aan. Maar ik ben dan ook al bijna 50 :P

De standaard lease-bak rijder, toch ;)
Ook in niet lease Volvo's rijden natuurlijk genoeg grieplo's rond :P

Overigens moet iedereen lekker zelf rijden wat ze willen, daar bemoei ik mij niet eens mee. Zo merkvast ben ik nou ook weer niet uiteindelijk. Schoonfamilie is helemaal BMW fanaat, dus zou maar best kunnen dat de volgende auto een BMW wordt (dat is ook het enige Duitse merk wat ik zou willen), of een Lexus :P
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 18:45  ·  #21
Waarom zou ik die verbale strijd aan gaan? Ik wou destijds liever een Audi A6 met een V6 TDI hebben dan een V70. Een A6 met alle opties kon ik helaas niet betalen en de V70 edition sport bleek een heel stuk minder duur te zijn en zo had ik alsnog een auto met meer dan 4 cilinders wat ik al zo lang wou...

Achteraf ben ik trouwens wel heel erg blij hoor met de V70, maar als ik een A6 zie staan denk ik wel vaak, had ik maar...... vind ze namelijk wel een stuk mooier
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 651
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 20:36  ·  #22
Ik zeg altijd dat het "hondenhok" van mij betaald is, nog wel gewoon 5 cilinders heeft en 4 ton op de teller heeft staan.
Er zijn er dan nog maar weinig die verder willen discussiëren.
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 20:39  ·  #23
Er zijn niet veel die met mij een discussie willen aangaan. :D

Groet,

Alex
The Falko
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 29
Berichten: 250
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 20:47  ·  #24
Krijg van genoeg collega's te horen dat het een ouwegrieplenbak of familiewagen is. Dat 0-100 dan 6,5 duurt staan de meeste toch even raar te kijken. Net zoals de leaserijders in een golf/Passat GTE die denken snel te zijn, helaas boven de 50 ben ik er vandoor 😂
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 21:18  ·  #25
Triest
Barto
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 50
Berichten: 360
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 22:04  ·  #26
Audi en sommige VW's zijn toch prima auto's? BMW ook. Ik heb ze gereden. Heerlijk. De nieuwere Audi's worden in mijn ogen niet zo mooi ouder. Aan de binnenkant vind ik de Audi's erg mooi. Dat iemand tevreden is met zijn Audi kan ik me heel goed voorstellen. Geef zo;n iemand gewoon gelijk, why not? Audi is niet perfect. Ja de oudere 2.0 tfsi blokken verbruiken veel olie, soms verspringt de distributieketting. De RS modellen hebben kromtrekkende remschijven. De keramische ja, niet goedkoop. Dus je hebt nu voor een Audi weer wat munitie, mocht je dat zoeken.

De oudere BMW's vind ik erg mooi. De oudere 3 serie (e46) bijna legendarisch. De oude 5-serie (e38 en e39) even zo. Maar mijn lieve hemel, wat een onderhoud aan die bakken. Niet normaal. Een niet-oude BMW, ik koop m blind. Oudere BMW's, ik ben erop leeggelopen (e46 330d). Dus nooit meer. De pech is natuurlijk bij BMW dat ze opeens betaalbaar worden voor mensen die vervolgens
- de verlichting hebben aangepast (bij mijn Volvo is dat ook gedaan :D ),
- de ruiten hebben geblindeerd (heeft Volvo bij mijn Volvo ook gedaan :D),
- gaan verlagen (check :D),
- chippen (ook check) :D
En zo dus eigenlijk het mooie van de orginele BMW nogal.. eh.. veranderen.

VW is voor mij toch een beetje standaard en niet zo bijzonder. Alhoewel ik met mijn Golf gti (haha die was helemaal standaard) echt een heerlijke auto had. Geen onderhoud, geen dure reparatie, geen bonnen, een superkorte draaicirkel. Ik zou een VW zo weer kopen als ze allemaal zo waren. Helaas is dat niet het geval.

En de Volvo, tja. Upside: Comfortabel. Fantastische stoelen. Prima audio. Hoge standaard in afwerkingskwaliteit (als neemt dat wel wat af na de V70n, heb ik gehoord). Geen roest. motorblokken gaan bijna eeuwig mee. Geen 0-100, maar autobahn cruiser. Ruimte. Veiligheid. Superleuk forum met superleuke forummers. Wordt wel mooi oud vind ik. Pas als je erin zit ga je de Volvo nóg beter waarderen. Je rijdt toch iets anders.. alhoewel.. Maar downside: hoog verbruik, hoge onderhoudskosten, idiote draaicirkel. Geen grote motoren meer. 4 cilinders wat de klok slaat.

Dus een ander gelijk geven is in mijn ogen prima, wat niet wegneemt dat jij ook je plusjes hebt met jouw V
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 22:42  ·  #27
Hoe ga ik die stijd aan? Heel simpel: niet. Who cares?

Wat boeit het wat iemand anders over jouw auto denkt? Wat boeit iemand anders wat jij over zijn auto denkt?

Die strijd aan gaan is verspilde energie. Als iemand echt wil weten wat ik van zijn of haar auto vind krijgt hij/zij een eerlijk antwoord, maar het zal vooral een persoonlijke gevoelskwestie zijn. Ik vind sommige auto's wel en sommige auto's niet 'mooi'. Maar ik vind sommige Volvo's ook niet 'mooi'.

Maar aan het einde van de dag boeit het geen z*k. Het is een auto. Het brengt je van A naar B (hopelijk). Ik kan veel Volvo modellen waarderen qua design en uitvoering, maar echt niet allemaal. Tot nu toe ben ik nog geen merk tegen gekomen die bij mij emotioneel meer bekoorde dan Volvo, maar ik ben ook niet echt zoekende naar een alternatief. Dus ook niet zonder vooroordeel.

Ik vind zo bijvoorbeeld de eerste serie S60 heel geslaagd qua vormen en verhoudingen, maar de 2010-2018 serie doet me weer heel weinig. De nieuwe 2019 modellen kunnen me (vanuit de folder) weer wel bekoren. Is iemand die een 2013 S60 helemaal het einde vind de weg kwijt? Nee, natuurlijk niet. Laat hem lekker zijn genot hebben!

Anyway. Boeien. Het blijft een hoop blik en plastic. In sommige gevallen is het best leuk om ergens tegen aan te schoppen, maar aan het eind van het verhaal is het een luxe fiets met een dak. Er zijn belangrijkere dingen waar je je druk over kunt maken.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 18.03.2019 - 22:48  ·  #28
Vorige week reed ik naar huis in de Volvo 480 en zie een stukje voor me een prachtige V70 de straat in rijden richting mijn huis, ik keek er dwars op, zag het kenteken niet. Wat een mooie auto is dat toch, en helemaal zoals deze er uit ziet... maar wacht eens even... dat is mijn vrouw achter het stuur, deze mooie auto is van ons! Wat een prachtige wagens hebben we toch! Kan me verder niet schelen dat zowel de 480 als de "Ford Mondeo" V70 door de Volvosaurussen wordt afgedaan als geen echte Volvo. Die auto's hebben we gekocht om een reden, daar heeft inderdaad niemand iets mee te maken.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 07:01  ·  #29
Ach, die gasten die dat soort dingen roepen zijn altijd van die bepaalde types en rijden zelf vaak in een beroerd onderhouden 940/V70 o.i.d.. het mag allemaal niks kosten. Is vaak gewoon jaloezie
Armoderos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 41
Berichten: 115
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 07:53  ·  #30
Tuurlijk hebben we dat allemaal wel eens meegemaakt op verjaardagen. Ik was 29 toen ik mijn S60 kocht. Hij was gechipt en bloedjesnel (BMW 530D 2008 legde het af). Maar na 5 jaar probleemloos te hebben gereden zonder investeringen aan defecten enkel het reguliere onderhoud, heeft Volvo toch wel het respect verdiend van mijn vriendenkring en familie.

Overigens is het zo, op het moment dat ze je er over gaan grieplen het ze wel wat doet blijkbaar. Volvo maakt dus indruk.

Heb nou een XC70 (D5 AWD) en nog niet 1 reactie gehad welke als raar bestempeld kan worden.
Eigenlijk is iedereen wel onder de indruk, uitspraken als: dikke bak, luxe auto, tank, veilig, bruut etc etc etc passeren regelmatig het revue.

Lang verhaal kort, laat ze maar grieplen. Denk dat er weinig mensen weglopen van de auto en toch nog even draaien om te kijken hoe die er bij staat ;-) en wij doen het waarschijnlijk allemaal 8-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0