Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 09:00  ·  #31
Dat was een mooie reklame (van bmw destijds); als je je auto parkeert, wegloopt en niet terugkijkt, heb je de verkeerde auto gekocht :P
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 15:08  ·  #32
Quote door [-Tom-]

Ach, die gasten die dat soort dingen roepen zijn altijd van die bepaalde types en rijden zelf vaak in een beroerd onderhouden 940/V70 o.i.d.. het mag allemaal niks kosten. Is vaak gewoon jaloezie


Nouja, het is feitelijk natuurlijk wel een beetje zo...


Voor mij valt het model nog onder het gedoogbeleid zolang er een 5 cilinder in zit is het voor mij nog een volvo :D
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 16:38  ·  #33
Dan heeft Volvo als merk inmiddels voor jou opgehouden te bestaan, de laatste vijfcilinder werd in 2017 geleverd. ;) Maar ik begrijp je gevoel. Ik kan mijn V70 met viercilinder met geen mogelijkheid vergelijken met de vijfcilinders, het karakter is compleet anders.

Ik heb net voor de gein eens wat prijzen vergeleken, historisch en actueel. Als ik de V70 T5 van 15 jaar terug vergelijk met de V90 T5 van nu, een veel grotere auto qua lengte en gewicht, prestaties vergelijkbaar, die is net zo duur, inflatie niet meegerekend. Een V60 T5, qua buitenmaten groter dan een V70 (qua bagageruimte bepaald niet, ook de V90 is krapper van dan een V70!), is zelfs 13.000 euro goedkoper.

Dat verschil in geld komt ergens tot in uitdrukking. Dus koesteren die vijfcilinder-met-turbo. Ik grijp naar het fototoestel als ik een V70 in Saffron Pearl zie staan. Een nieuwe V60 of V90... not so much.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 17:34  ·  #34
Quote door V70R^2

Quote door [-Tom-]

Ach, die gasten die dat soort dingen roepen zijn altijd van die bepaalde types en rijden zelf vaak in een beroerd onderhouden 940/V70 o.i.d.. het mag allemaal niks kosten. Is vaak gewoon jaloezie


Nouja, het is feitelijk natuurlijk wel een beetje zo...


Voor mij valt het model nog onder het gedoogbeleid zolang er een 5 cilinder in zit is het voor mij nog een volvo :D


Mwa, ook dat in onzin natuurlijk :P Maar je hebt van die figuren die denken dat het summum van autorijden een Volvo 940 is en de rest is allemaal verkeerd. Feit blijft dat het in basis gewoon een dik 35 jaar oude bak blijft met dito wegligging/techniek/opties/comfort :P ja, het rijdt wel leuk (mits fatsoenlijk onderhouden), maar het haalt het natuurlijk bij lange na niet bij een moderne auto, zelfs niet bij iets wat in de jaren '90 ontworpen is (5-serie, A6 etc.) :P
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 18:13  ·  #35
Quote door [-Tom-]

Quote door V70R^2

Quote door [-Tom-]

Ach, die gasten die dat soort dingen roepen zijn altijd van die bepaalde types en rijden zelf vaak in een beroerd onderhouden 940/V70 o.i.d.. het mag allemaal niks kosten. Is vaak gewoon jaloezie


Nouja, het is feitelijk natuurlijk wel een beetje zo...


Voor mij valt het model nog onder het gedoogbeleid zolang er een 5 cilinder in zit is het voor mij nog een volvo :D


Mwa, ook dat in onzin natuurlijk :P Maar je hebt van die figuren die denken dat het summum van autorijden een Volvo 940 is en de rest is allemaal verkeerd. Feit blijft dat het in basis gewoon een dik 35 jaar oude bak blijft met dito wegligging/techniek/opties/comfort :P ja, het rijdt wel leuk (mits fatsoenlijk onderhouden), maar het haalt het natuurlijk bij lange na niet bij een moderne auto, zelfs iets wat in de jaren '90 ontworpen is :P


Ik ben het hier 100% mee eens.

De oldtimers, ze zijn geweldig, en rijden leuk.

Maar een vlamnieuwe v90 rijd als je eerlijk bent wel lekkerder.
Ook al zou het geen “echte” volvo zijn.

Als ik financieel de keus zou hebben, en veel zou rijden, dan zou er bij mij voor de deur een vlam nieuwe xc90 met alles op en aan staan hoor, hoef ik geen 10sec over na te denken
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 18:47  ·  #36
Ik ben blij dat jullie in deze discussie vooral de BMW,Audi en VW rijders als voorbeeld noemen. :lol:



Einde discussie. 8-)
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 19:05  ·  #37
Quote door ikbat

Quote door [-Tom-]

Quote door V70R^2

Quote door [-Tom-]

Ach, die gasten die dat soort dingen roepen zijn altijd van die bepaalde types en rijden zelf vaak in een beroerd onderhouden 940/V70 o.i.d.. het mag allemaal niks kosten. Is vaak gewoon jaloezie


Nouja, het is feitelijk natuurlijk wel een beetje zo...


Voor mij valt het model nog onder het gedoogbeleid zolang er een 5 cilinder in zit is het voor mij nog een volvo :D


Mwa, ook dat in onzin natuurlijk :P Maar je hebt van die figuren die denken dat het summum van autorijden een Volvo 940 is en de rest is allemaal verkeerd. Feit blijft dat het in basis gewoon een dik 35 jaar oude bak blijft met dito wegligging/techniek/opties/comfort :P ja, het rijdt wel leuk (mits fatsoenlijk onderhouden), maar het haalt het natuurlijk bij lange na niet bij een moderne auto, zelfs iets wat in de jaren '90 ontworpen is :P


Ik ben het hier 100% mee eens.

De oldtimers, ze zijn geweldig, en rijden leuk.

Maar een vlamnieuwe v90 rijd als je eerlijk bent wel lekkerder.
Ook al zou het geen “echte” volvo zijn.

Als ik financieel de keus zou hebben, en veel zou rijden, dan zou er bij mij voor de deur een vlam nieuwe xc90 met alles op en aan staan hoor, hoef ik geen 10sec over na te denken


Dat is dan heel persoonlijk, want ik heb van de dealer vorig jaar een V60 D6 plugin een paar dagen mogen lenen, en daarna een XC90 D5, en ik vind er echt helemaal niks aan, mij kunnen ze er niet toe verleiden daar mee te gaan rijden, al kreeg ik ze cadeau.

Ik beleef meer plezier in het rijden in mijn 960, maar die heb ik net verkocht (vriendinlief is 1.51m en kan er niet in rijden)maar zelfs de 850 10V heb ik meer plezier mee dan in 2003 V70R welke ik nu o.a. heb, dat is dan ook een automaat..

Het is allemaal heel persoonlijk, maar voor mij is een Volvo van na 2000 een emotieloze wagen.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 19:06  ·  #38
Omdat in Mercedes alleen taxihauffeurs en drugsdealers rijden. :-P De eerste zijn geen concurrentie en de tweede zijn triggerhappy, dus daar wil je geen ruzie mee.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 19:46  ·  #39
Het is pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 19:51  ·  #40
zit er bij een auto een ster in de ruit, dan ga je na bijv carglass, wel optijd zijn, als hij doorzakt na je grill, dan moet je hem doorbrengen ma de sloop. 😜🤣
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 20:30  ·  #41
Jullie hebben wel een hoop praatjes als voorstander van een merk dat in de toekomst de topsnelheid op 180 km/u gaat begrenzen,en overstapt op louter elektrisch aangedreven voertuigen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 20:51  ·  #42
Het zijn idd ook niets anders dan praatjes 😉

Maar die 180, ik sta er niets van te kijken dat dat over de hele linie wegauto’s doorgetrokken gaat worden.

Het is dentijd van betutteling he, en dit past er ook in thuis
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 21:03  ·  #43
Ik denk dat de Duitsers wel vasthouden aan 250 km/u.
En zolang er nog zes en achtcilinders zijn,zal ik die rijden,al wordt de benzine €10 per liter.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 21:15  ·  #44
ik ben te oud voor dit soort discussies :-)
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Hoe ga jij de verbale strijd aan m.b.t Volvo en andere merken?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 22:03  ·  #45
Quote door ChrisMe

ik ben te oud voor dit soort discussies :-)


ik ook, maar altijd leuk om te lezen of om naar te luisteren :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0