Hokkerig optrekken

 
 
 
 
 
BrianS80/2.9
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Hokkerig optrekken

 · 
Posted: 26.01.2023 - 14:55  ·  #1
Goedemiddag allen,
Ik heb een vraag/probleem. Ik heb 2 weken geleden mijn carter ventilatie vervangen van mijn 2.9 s80. Tijdens het los halen van mijn gasklephuis kwam ik er achter dat er ipv 4, maar 3 bouten in zaten die het gasklephuis vast houdt. Direct de dealer gebeld voor een nieuwe bout. Kon ik dezelfde dag nog ophalen. Zo gezegd alles vervangen wat de bedoeling was en daarna boutje opgehaald. Terug bij de auto de pakking vervangen en alles weer netjes aangebouwd. De motor bouwt nu naar mijn idee beter zijn koppel op. 1 week lang loopt de motor perfect. Nu ben ik een week ziek geweest en in bed gelegen. Vanmiddag pak ik de auto, en hij loopt zowel als hij koud of warm is nogal hokkerig met optrekken. Moet het gasklephuis opnieuw gecalibreert worden of moet ik het toch ergens anders gaan zoeken? Het enigste wat ik los heb gehad tijdens het vervangen van de pcv zijn de inlaatbuizen en het gasklephuis om wat ruimte te maken. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hokkerig optrekken

 · 
Posted: 26.01.2023 - 15:14  ·  #2
Je kan proberen de min-pool 10 minuten van de accu af te halen, dan reset de ECU zich. Daarna weer aansluiten en de auto starten en een paar minuten stationair laten lopen
BrianS80/2.9
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: Hokkerig optrekken

 · 
Posted: 26.01.2023 - 15:16  ·  #3
Oke ga ik dat eens proberen, ik heb wel tijdens werkzaamheden de accu er afgehad voor het geval dat. Dus dat maakt niet uit voor een reset? Het zou toch geen probleem moeten zijn dat hij een week stil gestaan heeft dat hij zo gek optrekt?
BrianS80/2.9
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: Hokkerig optrekken

 · 
Posted: 27.01.2023 - 17:50  ·  #4
Nou het is gelukt. Accu er af gehad en hij loopt weer als een trein. Wel vreemd maargoed🙄
Nox95
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bedum
Leeftijd: 29
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: Hokkerig optrekken

 · 
Posted: 27.01.2023 - 18:51  ·  #5
De ECU is gedeeltelijk zelflerend. Als je er een tijdje mee doorgereden had, had hij zichzelf waarschijnlijk ook wel weer verder aangepast. Maar even opnieuw bij een nulpunt beginnen kan geen kwaad natuurlijk. Als hij over tijd weer hokkerig begint te rijden krijgt de ECU waarschijnlijk 'slechte' data ergens vandaan en kalibreert hij zichzelf de verkeerde kant op.
BrianS80/2.9
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: Hokkerig optrekken

 · 
Posted: 29.01.2023 - 15:47  ·  #6
Dank voor de info, ik hou het in de gaten. Heb het gelukkig niet meer gehad tot nu toe.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0