Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 
 
 
 
 
V70Arnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 · 
Posted: 12.01.2023 - 10:40  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik heb een CFE classic overgenomen van Jos (barre gaander) en ben enthousiast gaan inbouwen (lees: in de OBD stekker gestoken) geen effect.

Dit forum geraadpleegd en daar lees ik oa door Doeke dat in mijn auto een adapter gebruikt moet worden van SwedeSolutions dus ik online en adapter besteld.

Poging 2: dashboard uit elkaar om bedrading aan te sluiten volgens geleverde beschrijving, alles aangesloten (met lichte twijfel over de bedrading van CAN high bij de CME ivm kleuren), CFE aangesloten en enige wat er nu gebeurd is dat de knipperlichten 2 maal knipperen.

Bericht gestuurd via website van swedesolutions, geen reactie
Mail gestuurd rechtstreeks op het info account, geen reactie 😟

Gister na telefonisch overleg met Doeke de draden bij de CME verplaatst naar een andere locatie waar wel de juiste kleuren op positie 17 en 18 zitten maar helaas nog steeds hetzelfde resultaat: knipperlichten 2 maal en verder niets.

Nu is het voor mij gedaan helaas! Wie heeft ervaring met de inbouw en zou mij opweg kunnen helpen?

Huibert
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 · 
Posted: 12.01.2023 - 15:27  ·  #2
Ikzelf heb de CFE plus, die moet je eerst programmeren op chassisnummer, is dat bij de classic ook zo? zoja heb je dat al gedaan?
V70Arnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 · 
Posted: 12.01.2023 - 18:47  ·  #3
Quote door Foeksiefoeks

Ikzelf heb de CFE plus, die moet je eerst programmeren op chassisnummer, is dat bij de classic ook zo? zoja heb je dat al gedaan?

Ja dat klopt, programmeren met tool op de laptop op chassisnummer

Dank voor meedenken
V70Arnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 · 
Posted: 14.01.2023 - 19:23  ·  #4
niemand die mij kan helpen?
Nox95
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bedum
Leeftijd: 29
Berichten: 101
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 · 
Posted: 14.01.2023 - 20:54  ·  #5
Het zal dan toch echt in de bedrading fout zitten ben ik bang. En dat is iets waar waar je zelf naar moet kijken. Het feit dat de knipperlichten een reactie geven, betekent dat er ergens dus wel iets op de canbus gebeurt. Kun je de auto uitlezen om te zien of er foutmeldingen in staan mbt communicatie over de CANbus?
V70Arnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Hulp bij inbouw CFE in V70 uit 2004

 · 
Posted: 14.01.2023 - 22:45  ·  #6
Quote door Nox95

Het zal dan toch echt in de bedrading fout zitten ben ik bang. En dat is iets waar waar je zelf naar moet kijken. Het feit dat de knipperlichten een reactie geven, betekent dat er ergens dus wel iets op de canbus gebeurt. Kun je de auto uitlezen om te zien of er foutmeldingen in staan mbt communicatie over de CANbus?


dat kan ik zelf niet, nou ga ik vrijdag naar Emiel aka 1wiel, kan hem wel vragen of er relevante foutmeldingen zijn
 
Selected quotes for multi-quoting:   0