Jij bent gek!

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 24.09.2021 - 18:08  ·  #16
Quote door Wakkerewilly

De V70 veroudert nauwelijks wat uiterlijk betreft.
Alleen Volvo kenners kunnen de leeftijd vast stellen aan het uiterlijk.
De leeftijd is voormij niet van belang.
Zolang de auto technisch goed in orde is en er verzorgd uitziet kun je je er overal mee vertonen.


Ja leuk is dat. Onlangs met iemand aan de praat die ik verder niet kende maar mn bumper - die al de nodige krasjes heeft - geschampt had, dacht dat mn auto pas een jaar of 5 oud was haha. Is idd een jaar of 4/5 gelezen geïmporteerd. Toen ik vertelde dat de auto eigenlijk al 20 jaar oud was keek hij verrast op.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 24.09.2021 - 18:15  ·  #17
Quote door Noob

Je bent gek !


Dan maar gek.
Maar ondertussen genieten wij er wel lekker van.
Of die ander dat ook doet, waag ik te betwijfelen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 24.09.2021 - 18:18  ·  #18
Heel simpel, als het hobby is is het goed.


Ik zie ook wel eens van die honda civic en aanverwante auto’s rijden met boddykit en spuitwerk wat zelfs de nieuwwaarde van de auto overtreft. Als ze daar gelukkig mee zijn is dat toch ook goed?

Zolang je voor jezelf in gedachten hebt dat het hobby is, en geen investeringen dan kun je het gewoon niet te gek maken
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 24.09.2021 - 20:48  ·  #19
Quote door Jeroen

Laat ze maar, gewoon negeren, gelijk geven, ze doen maar.
Ik doe niet mee aan die weg gooi / consumptie maatschappij. Ieder zijn ding, maar ik ben niet zo gevoelig voor de nieuwe auto van de buurman.


Quote door V70R^2
Je kan er zo €20.000 in stoppen met enkele jaren, wat is het alternatief om nieuw te kopen met dat budget? Daar wordt je sowieso niet gelukkig van..


Koop je toch een hele mooie truttenschudder van met bijbehorend eco motortje, die je na een paar jaar de helft opbrengt.
Of je koopt er een dikke bak van, die ook echt wat doet als je het gas intrapt.


+ 1!! Daar ben ik het helemaal mee eens, die nieuwe dingen zijn leuk om te hebben en te zien. Maar ze halen het gewoon niet met bijvoorbeeld Volvo's. Wij hebben ook een nieuwe Aygo staan, is allemaal heel leuk maar het is niet gebouwd om 20 jaar mee te gaan. Deuren klinken heel blikkerig en onder de motorkap kijkt het allemaal heel iel en fragiel aan. Na een jaar of 10 is het beste er echt af......
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 24.09.2021 - 22:19  ·  #20
Ik kreeg net nog commentaar waarom ik om. 21:00 de auto nog even stond af te spuiten, terwijl we nog een rit van 95km voor de boeg hadden. Laat mij dan maar gek zijn, maar als een grapjas met zijn klauwen aan het zand en stof op de lak zit maakt mij die paar minuten echt niet uit.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 24.09.2021 - 22:37  ·  #21
Ach ik ben begonnen met deze auto omdat ik uitgerekend had dat het eigenlijk goedkoper was dan een relatief nieuwe auto kopen. Dus ik viel in de categorie "met de telmachine op de bijrijderstoel" . Ik kon luxer rijden in een relatief oude auto voor minder geld. Dus je zou wel gek zijn om dit niet te doen. 🤔 Heel simpel gezegd omdat er, zoals hier al eerder opgemerkt werd, weinig afschrijving is en in mijn geval de belastingdienst ook nog eens minder centjes ontvangt. Maar ik had nog niet in de gaten dat ik (door met name de lovende worden over het type motor op dit forum en bedankt hè) een auto met karakter had gekocht. Dus gaandeweg is deze auto meer een hobby geworden. De uitdaging is nu de auto steeds weer wat beter te maken. Hij is nog steeds niet duurder dan een relatief nieuwe auto maar heel eerlijk dat maakt mij niets meer uit. Ik heb domweg veel meer lol aan deze auto, rij altijd met een big smile en vind hem met de dag mooier. Zelfs als er nu een probleem met de auto is kijk ik er naar uit om dat weer op te lossen in plaats van te balen dat er wat kapot is. Omdat de auto het verdiend en ik telkens weer stukje bij beetje wat bij leer. Ben je dan gek? Ik hoop van wel want "normaal" is niet bijster uitdagend, interessant, leerzaam en spannend! Maar zo te zien aan de reacties op dit onderwerp zijn er bijzonder weinig normale mensen op dit forum. Oh ja van het weekend maar eens racegaas gaan plaatsen ik heb er nu al zin in, dus na het weekend is de auto weer iets beter als de bumper heel blijft tenminste... 😉😎
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 27.09.2021 - 21:54  ·  #22
Hahaha leuk om te lezen hoe jullie erover denken.
Ik had niet anders verwacht om eerlijk te zijn.
We/ik kan concluderen dat ik misschien wel ‘gek’ zal zijn, maar iig niet de enige LOL
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 27.09.2021 - 22:11  ·  #23
Ach, kijkend naar de S60 uit 2001 heb ik het idee dat ik ook een beetje gek ben. Zeker omdat het nu onze enige auto is. Het ding is twintig jaar + en als ik naar de auto kijk is het naast een hobby ook gewoon een goede auto.
Een collega vroeg zich echt af waar ik mee bezig was, totdat hij van de week meereed. Hij snapt het nu helemaal. Goede zit, geweldig motorgeluid en verdomd rap.

Zolang ik er lol in heb om onder de auto te kruipen blijf ik er mee rijden en dan ben ik maar gek in de ogen van een ander.😉
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 27.09.2021 - 23:48  ·  #24
Quote door Wakkerewilly

Geniet van je auto.
Door oudere auto's goed te onderhouden verleng je de levensduur.
Dat is milieu vriendelijk.
De grondstoffen en de energie die nodig zijn voor de productie van de auto worden langer gebruikt.



Ja dus helemaal van dittum maar maak dat die groen junta maar duidelijk .

Die zien duurzaam als om de 2-3 jaar slopen.

Overigens soms lijkt het of de stelling “nieuw is zorgeloos” echt niet meer opgaat.
Als je ziet hoevaak je ook met een nieuwe wagen in de problemen komt , als fabrikant mag je je daar echt voor schamen.
v70_2.4T
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 187
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 00:23  ·  #25
Nieuwe auto kost ook geld en krijg je het bij een nieuwe auto wel weer eruit bij verkoop? Ik bedoel, onderhoud is nodig maar als je bij een nieuwe auto nieuwe schokdempers nodig hebt wordt hij niet meer waard...

Wou eerst mijn v70 verkopen omdat ik wat anders wou maar toch besloten hem te houden en wat up te daten naar wat facelift items...
Preventief een waslijst kwa onderhoud, maar geen seconde spijt, rijdt nog altijd heel erg fijn dus besluit hem te vertroetelen lol
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 10:52  ·  #26
Drie jaar geleden van leaseauto's afgestapt, enerzijds uit kostenoverwegingen, en anderzijds vanwege keuzevrijheid (i.e. geen verplichte "hyper groene automobiletjes"). Uitgekomen bij een '06 V70 2.4d met 6v handbak. Inmiddels, na ca. 135k km, nu bijna 320k km op de teller. Dik tevreden mee, heerlijk comfortabel, zuinig (1/19 met dank aan 100 km/h max), plenty Obbe-vermogen/koppel, en dus ook nog leuk. En dit alles voor een km-prijs van 18.5 ct/km all in (geen gote malheurs gehad, knock on wood).
Ben altijd een beetje tegendraads geweest (iedereen streepjesoverhemden, dan ik ruitjes), en wars van uiterlijk vertoon. Zo'n oude Volvo past prima in dat plaatje. Enige wat ik echt wel een beetje mis, is de lichtopbrengst van bv. ledverlichting van moderne auto's (ligt misschien ook wel aan mijn ogen ;-)).
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 11:17  ·  #27
Quote door pbor

Drie jaar geleden van leaseauto's afgestapt, enerzijds uit kostenoverwegingen, en anderzijds vanwege keuzevrijheid (i.e. geen verplichte "hyper groene automobiletjes"). Uitgekomen bij een '06 V70 2.4d met 6v handbak. Inmiddels, na ca. 135k km, nu bijna 320k km op de teller. Dik tevreden mee, heerlijk comfortabel, zuinig (1/19 met dank aan 100 km/h max), plenty Obbe-vermogen/koppel, en dus ook nog leuk. En dit alles voor een km-prijs van 18.5 ct/km all in (geen gote malheurs gehad, knock on wood).
Ben altijd een beetje tegendraads geweest (iedereen streepjesoverhemden, dan ik ruitjes), en wars van uiterlijk vertoon. Zo'n oude Volvo past prima in dat plaatje. Enige wat ik echt wel een beetje mis, is de lichtopbrengst van bv. ledverlichting van moderne auto's (ligt misschien ook wel aan mijn ogen ;-)).


je lichtopbrengst optimaliseren is simpel, heb ik ook gedaan met de Volvo 850, Retrofit lenzen monteren icm Xenon, je moet wel helder koplamp glazen hebben/monteren.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 12:09  ·  #28
Of beginnen met sterkere halogeenpitjes, die doen echt veel, ik was verbaasd over het verschil bij mijn '07 V70. Type Philips RacingVision +150%. Ik had WhiteVision destijds (+60%), die zijn nog een stuk minder sterk en daar zag ik al zoveel beter mee dan de standaard H7 lampjes. Vooral de reflectie van de lijnen langs de weg, verkeersborden etc, dat geeft een stuk beter beeld van het verloop van de weg. En als het mogelijk is, lampen schoomaken intern (binnenzijde glas en evt reflector indien vervuild)
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 12:23  ·  #29
Quote door Bolbo

Of beginnen met sterkere halogeenpitjes, die doen echt veel, ik was verbaasd over het verschil bij mijn '07 V70. Type Philips RacingVision +150%. Ik had WhiteVision destijds (+60%), die zijn nog een stuk minder sterk en daar zag ik al zoveel beter mee dan de standaard H7 lampjes. Vooral de reflectie van de lijnen langs de weg, verkeersborden etc, dat geeft een stuk beter beeld van het verloop van de weg. En als het mogelijk is, lampen schoomaken intern (binnenzijde glas en evt reflector indien vervuild)


Hoe zit dat dan bij 150% extra qua warmte in de unit?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 13:01  ·  #30
Wss heeft Pbort de standaard halogeen lampen (met helder glas). Die zijn van kunststof, en als er nog nooit iets aan gedaan is zijn ze behoorlijk verweerd. Een setje nieuwe kunststof glazen of de boel polijsten doet ook wonderen, zelf met de originele 45 Watt halogeenlamp.
Eventueel hier mooie LED lampen in, en je bent helemaal het mannetje
 
Selected quotes for multi-quoting:   0