Jij bent gek!

 
 
 
 
 
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 28.09.2021 - 22:10  ·  #46
Quote door BBS

Quote door Mistique

Nog even terugkomen op het " Je bent gek " verhaal.

Mijn vriendin en ik hebben geen kinderwens, maar rijden wel een V70.

" Je bent gek ", " wat moet je met zo'n auto ", enz enz.....

Ik geef dan het antwoord: " Denk maar aan mij, als je bij de Ikea staat. "
Maar dezelfde mensen willen wel graag met mij meerijden als we een dagje ergens heen gaan : " Omdat het zo'n fijne reiswagen is. "


Hier ook geen kinderen maar wel een V70 D5 op de dam, en een aygo voor stadskilometers. Waarom? Gewoon omdat het kan en de V70 een ruimtewonder is en voortreffelijk is om lange afstanden te sturen.
Mensen willen ook graag altijd mee, kan veel zooi meenemen en het rijd gewoon zo fijn.

Maar zelf zo'n koets aanschaffen doen ze niet, kost te duur.... :D


Enige wat echt wat kostbaarder is bij ‘n V70 diesel dan een zgn economisch autootje, is de wegenbelasting. Afschrijving is een lachertje, onderhoud relatief betaalbaar, verzekering ook. En dan rijd je in een auto die veilig, comfortabel en leuk is, en waar je naar mijn bescheiden mening overal mee voor kan komen rijden.
Zo zijn er nog wel een paar die mij zeer aanspreken, en aan bovengenoemde criteria voldoen, op onderhoudskosten na vermoed ik. Dat zijn voor mij de Lancia Thesis diesel, de Citroën C6 V6 HDI en de Alfa 166 diesel.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 29.09.2021 - 10:21  ·  #47
Verbruik en betrouwbaarheid is bij een klein Japannertje wel ietsjes beter dan een V70 hoor. En hoe minder erop zit, hoe minder er stuk kan. ;)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 29.09.2021 - 10:31  ·  #48
Quote door Alfadragon

Quote door [-Tom-]

Quote door neepavra

De bestuurdersstoel kan ook naar voren klappen. Ik zie alleen het praktisch nut er niet echt van in

Wel makkelijk hoor, als je idd gipsplaten of hout moet halen. Gewoon dik een meter extra ruimte


En waar ga je dan zitten sturen?

Haha, er op natuurlijk. Nee zonder gekheid, ik had het verkeerd gelezen, ik las in de gauwigheid bijrijdersstoel.

Hier staat ook als 2e auto een betrouwbare Japanner voor de deur (Suzuki Swift), en ik moet zeggen dat ik die uiteindelijk hier in buurt liever pak dan de S80. Met de S80 moet ik elke keer de berm in duiken (buitengebied achterhoek) als er een tegenligger aan komt, en zo'n Swift stuurt een factor 10x beter/leuker haha
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 29.09.2021 - 11:06  ·  #49
Quote door brinkie

Verbruik en betrouwbaarheid is bij een klein Japannertje wel ietsjes beter dan een V70 hoor. En hoe minder erop zit, hoe minder er stuk kan. ;)


Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Als ik echter plezier, veiligheid en comfort ook een rolletje gun, kun je voor relatief acceptabele meerkosten best een leuke auto rijden. Je moet je dan wel focussen op 'bewezen' betrouwbare modellen, met een sluitende onderhoudshistorie, en niet eentje die de laatste jaren vaak van eigenaar gewisseld is. E.e.a. hangt ook af van het aantal kilometers dat je er (jaarlijks) mee wil/zal gaan maken.
Grootste voordeel moet je halen uit de lage aanschafkosten (en daarmee lage afschrijvingskosten) van zo'n oudere en grotere auto.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 29.09.2021 - 13:52  ·  #50
Quote door [-Tom-]

Hier staat ook als 2e auto een betrouwbare Japanner voor de deur (Suzuki Swift), en ik moet zeggen dat ik die uiteindelijk hier in buurt liever pak dan de S80. Met de S80 moet ik elke keer de berm in duiken (buitengebied achterhoek) als er een tegenligger aan komt, en zo'n Swift stuurt een factor 10x beter/leuker haha

Qua betrouwbaarheid kan die niet in de buurt komen van een Japanner (het is dan ook eigenlijk een Renault), maar voor het lekkere stuurwerk laat ik de V70 staan en pak ik de 480. Moet bij het achteruit inparkeren er wel steeds aan denken dat die geen sensoren heeft...

Quote door pbor

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Als ik echter plezier, veiligheid en comfort ook een rolletje gun, kun je voor relatief acceptabele meerkosten best een leuke auto rijden. Je moet je dan wel focussen op 'bewezen' betrouwbare modellen, met een sluitende onderhoudshistorie, en niet eentje die de laatste jaren vaak van eigenaar gewisseld is. E.e.a. hangt ook af van het aantal kilometers dat je er (jaarlijks) mee wil/zal gaan maken.
Grootste voordeel moet je halen uit de lage aanschafkosten (en daarmee lage afschrijvingskosten) van zo'n oudere en grotere auto.

Op het punt "sluitende onderhoudshistorie" heb ik wel wat laten vallen toen ik de 480 kocht, daar zat maar 2 jaar historie bij en ik was de 7e eigenaar. Maar in 7 jaar tijd heb ik nog geen 25.000 km gereden en omdat er steeds minder goede exemplaren op de weg zijn, begint de afschrijving negatief te worden. Wat overigens ruimschoots wordt gecompenseerd door de vele duizenden euro die ik intussen in de auto heb gestoken (roest weggewerkt, deels overgespoten, nieuwe lichtunits rondom, bestuurdersstoel vernieuwd, een andere motor erin en airco gereviseerd). Ik ontdekte zondag een rotte plek boven de voorruit, dus ik kan binnenkort weer de portemonnee trekken. Ja, ik ben best gek met die auto.
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 29.09.2021 - 18:56  ·  #51
Quote door brinkie

Quote door [-Tom-]

Hier staat ook als 2e auto een betrouwbare Japanner voor de deur (Suzuki Swift), en ik moet zeggen dat ik die uiteindelijk hier in buurt liever pak dan de S80. Met de S80 moet ik elke keer de berm in duiken (buitengebied achterhoek) als er een tegenligger aan komt, en zo'n Swift stuurt een factor 10x beter/leuker haha

Qua betrouwbaarheid kan die niet in de buurt komen van een Japanner (het is dan ook eigenlijk een Renault), maar voor het lekkere stuurwerk laat ik de V70 staan en pak ik de 480. Moet bij het achteruit inparkeren er wel steeds aan denken dat die geen sensoren heeft...

Quote door pbor

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Als ik echter plezier, veiligheid en comfort ook een rolletje gun, kun je voor relatief acceptabele meerkosten best een leuke auto rijden. Je moet je dan wel focussen op 'bewezen' betrouwbare modellen, met een sluitende onderhoudshistorie, en niet eentje die de laatste jaren vaak van eigenaar gewisseld is. E.e.a. hangt ook af van het aantal kilometers dat je er (jaarlijks) mee wil/zal gaan maken.
Grootste voordeel moet je halen uit de lage aanschafkosten (en daarmee lage afschrijvingskosten) van zo'n oudere en grotere auto.

Op het punt "sluitende onderhoudshistorie" heb ik wel wat laten vallen toen ik de 480 kocht, daar zat maar 2 jaar historie bij en ik was de 7e eigenaar. Maar in 7 jaar tijd heb ik nog geen 25.000 km gereden en omdat er steeds minder goede exemplaren op de weg zijn, begint de afschrijving negatief te worden. Wat overigens ruimschoots wordt gecompenseerd door de vele duizenden euro die ik intussen in de auto heb gestoken (roest weggewerkt, deels overgespoten, nieuwe lichtunits rondom, bestuurdersstoel vernieuwd, een andere motor erin en airco gereviseerd). Ik ontdekte zondag een rotte plek boven de voorruit, dus ik kan binnenkort weer de portemonnee trekken. Ja, ik ben best gek met die auto.


Een hobby mag geld kosten, en die 480 zie ik dan als hobby, een leuke wel.
Ooit een jaar of 10 een Alfa Romeo Berlina 2000 als hobby gehad, echt een mooie klassieke strak gelijnde Alfa waar je leuk mee kon sturen. Carrosserie echter matig, en minstens zoveel zuipen als ik toen deed. Uiteindelijk weggedaan vanwege gebrek aan tijd (kinderen) en ruimte. Daarna op Ducati’s overgestapt, ook erg leuk, en geen roestende carrosserieën 😊, al 25 jaar een monster ( mijn eerste motorfiets), en al gauw een 2e erbij, zelfde blok, ander vormpje. Nog steeds de mooiste fietsen wat mij betreft.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 29.09.2021 - 21:47  ·  #52
Eens. Ik heb ook al sinds 1995 een Monster. Niets meer origineel aan, dat dan wel weer…. Daarnaast nog een paar Aprilia’s en 4 japanse één- en twee cilinders staan.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 30.09.2021 - 00:59  ·  #53
Quote door pbor

Quote door BBS

Quote door Mistique

Nog even terugkomen op het " Je bent gek " verhaal.

Mijn vriendin en ik hebben geen kinderwens, maar rijden wel een V70.

" Je bent gek ", " wat moet je met zo'n auto ", enz enz.....

Ik geef dan het antwoord: " Denk maar aan mij, als je bij de Ikea staat. "
Maar dezelfde mensen willen wel graag met mij meerijden als we een dagje ergens heen gaan : " Omdat het zo'n fijne reiswagen is. "


Hier ook geen kinderen maar wel een V70 D5 op de dam, en een aygo voor stadskilometers. Waarom? Gewoon omdat het kan en de V70 een ruimtewonder is en voortreffelijk is om lange afstanden te sturen.
Mensen willen ook graag altijd mee, kan veel zooi meenemen en het rijd gewoon zo fijn.

Maar zelf zo'n koets aanschaffen doen ze niet, kost te duur.... :D


Enige wat echt wat kostbaarder is bij ‘n V70 diesel dan een zgn economisch autootje, is de wegenbelasting. Afschrijving is een lachertje, onderhoud relatief betaalbaar, verzekering ook. En dan rijd je in een auto die veilig, comfortabel en leuk is, en waar je naar mijn bescheiden mening overal mee voor kan komen rijden.
Zo zijn er nog wel een paar die mij zeer aanspreken, en aan bovengenoemde criteria voldoen, op onderhoudskosten na vermoed ik. Dat zijn voor mij de Lancia Thesis diesel, de Citroën C6 V6 HDI en de Alfa 166 diesel.


Op een C6 loop je leeg als je een beetje pech hebt.

Van de week legde een zeer goede vriendin overigen een envelop op tafel…

Daar bleken van die rood/groen/blauwe raam plak dingen voor kinderen in te zitten.

Wat ga je daar mee doen ?

Die plak ik op je ramen als je een V70 koopt 😄
Je bent vrijgezel, hebt geen kinderen , waarom kijk je naar zo’n ding ?


Uhm…. Ik heb graag ruimte om me heen, kan achterin slapen als in een 2p bed, en kan op elke vide grenier & brocante iets moois kopen zonder me af te vragen of het gaat passen…..

Zij…. En toch plak ik ze erop 🙄
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 30.09.2021 - 07:09  ·  #54
Dat is een goede vriendin met humor 👍
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 30.09.2021 - 07:36  ·  #55
Quote door VOLVOSCHEURDER

Dat is een goede vriendin met humor 👍


Nee, is gewoon een huwelijksaanzoek. 😆😉
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 30.09.2021 - 16:20  ·  #56
Ik heb mijn vrouw de Volvo's laten uitkiezen, dat scheelde een boel discussie en ze had al flink wat ervaring met Volvo (al had ik achteraf mijn zin moeten doordrijven, enkele duizenden euro op het budget moeten doen en voor een vijfcilinder moeten gaan, maar goed, achteraf is het leuk wonen)
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 30.09.2021 - 18:10  ·  #57
Quote door PvL

Eens. Ik heb ook al sinds 1995 een Monster. Niets meer origineel aan, dat dan wel weer…. Daarnaast nog een paar Aprilia’s en 4 japanse één- en twee cilinders staan.


Lekker dat er lieden zijn met motoren,
Heb altijd Japanners gehad, misschien moet ik maar eens kijken naar een Monster.😎
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 01.10.2021 - 11:05  ·  #58
Quote door WillemV

Quote door PvL

Eens. Ik heb ook al sinds 1995 een Monster. Niets meer origineel aan, dat dan wel weer…. Daarnaast nog een paar Aprilia’s en 4 japanse één- en twee cilinders staan.


Lekker dat er lieden zijn met motoren,
Heb altijd Japanners gehad, misschien moet ik maar eens kijken naar een Monster.😎


Ik rij nu ook een Jap, Kawasaki ZZR1200. Maar hiervoor een Ducati 900SSie gehad. Ondanks die minder power heeft mis ik 'm wel een beetje...

En ja, ik ben blij met mijn S80, geef meer geld uit en geef 'm meer aandacht dan dat sommigen 'normaal' vinden...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 01.10.2021 - 21:09  ·  #59
Quote door Gimle

En ja, ik ben blij met mijn S80, geef meer geld uit en geef 'm meer aandacht dan dat sommigen 'normaal' vinden...


De vraag is, wat is de definitie van “normaal”…..🤔
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 657
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 01.10.2021 - 21:41  ·  #60
Je slaat de spijker op zijn kop Hans!

Waar de één het normaal vindt om geen cent méér uit te geven dan strikt noodzakelijk om van APK naar APK te komen vindt de ander het niet meer dan normaal om wat meer uit te geven aan zaken als betere materialen, olie, premium benzine en preventief onderhoud om zo (mogelijk) wat langer probleemloos met zijn auto te kunnen doen.

En dat gaat niet alleen op voor onderhoud, maar ook om poetsen en verfraaien of toevoegen van extra's.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0