Jij bent gek!

 
 
 
 
 
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Jij bent gek!

 · 
Posted: 02.10.2021 - 09:37  ·  #61
Mijn V70 is inmiddels 15 jaar oud, bijna 320k km op de teller, en voor zover ik weet in prima staat, zowel technisch als optisch. Uiterlijk houd ik zelf bij, waarbij met name de voorbumper aan de zijkanten wel eens wat schaafwonden heeft opgelopen (heb een poosje moeten wennen aan de draaicirkel). Nu heb ik een zwarte, dus die plekken heb ik met een (eveneens zwarte vanzelf 😊) permanent marker weggewerkt. Werkt perfect, niets van te zien. Zelfde bij steenslag. Laatst wat steenslag op het dak met een kwastje en wat zwarte hammerite behandeld, ook prima. Voornaamste, voor mij, is dat de auto goed is, dus geen kraakjes of andere bijgeluiden, schoon van binnen, en toonbaar van buiten.
Onderhoud gedeeltelijk zelf, elke week ff een kijkje onder de kap en olie peilen, zaken als distributie en olie bij de garage, banden wanneer nodig idem, en verder de zintuigen goed gebruiken om overige nood aan onderhoud waar te nemen. Houd het dieselverbruik goed bij, zolang daar geen grote wisselingen in zitten, en hij goed start zal de technische staat wel ok zijn.
Eens in de zoveel tijd door de wasstraat, of thuis de hoge druk spuit erop, en dat is het wel zo’n beetje.
Nu maar hopen dat de Halsema’s van deze wereld hun stadscentra binnenkort niet dichtgooien voor euro 4 diesels, dan kan ik de komende jaren nog wel vooruit. Fingers crossed.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0