Keuze handle automaat

 
 
 
 
 
ron jonker
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Keuze handle automaat

 · 
Posted: 29.01.2017 - 09:02  ·  #1
Gister wilde ineens m'n v70 classic van 2000 niet starten, nou had ik gelijk het gevoel dat de start beveiliging op de automaat niet goed meer werkt, dus door de wegenwacht een draadje op de startmotor laten maken om bij weer weigeren toch te kunnen starten. Nu werkt dit prima, maar waar zit die start beveiliging? Zit dat in de keuze handle? Heeft iemand een idee? Groeten Ron
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Keuze handle automaat

 · 
Posted: 29.01.2017 - 16:33  ·  #2
Zal waarschijnlijk je PnP-switch zijn die verrot is. Zit op de bak en zorgt voor de standen met schakelen.
Die willen nog wel eens "verslijten". Tijdelijke fix: contact aan, op de handrem, motor uit. Pook een paar keer heen en weer raggen. Hopen dat het slechts een vuiltje was op een van de schakelbanen in de switch.

Anders een nieuwe monteren:
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Keuze handle automaat

 · 
Posted: 29.01.2017 - 19:56  ·  #3
Bij 4 traps gaan de pnp schakelaars vaker kapot, bij 5 traps minder, maar je kunt pech hebben.
ron jonker
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Keuze handle automaat

 · 
Posted: 30.01.2017 - 02:19  ·  #4
Top dankje jullie wel, ik ga het morgen proberen
ron jonker
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Keuze handle automaat

 · 
Posted: 03.02.2017 - 11:30  ·  #5
Ik heb geprobeerd de handle heen en weer te halen meerdere keren naar mijn idee helpt het. Nu denk ik dat ik toch de pnp switch ga vervangen! Iemand een idee waar ik die goed kan krijgen het is voor een aw 55 bak er zit een stikker op zonder tekst, nordicar heb ik gebeld die heeft het niet! Veel op internet gezocht maar lukt ook niet erg zonder een onderdeel nr! Misschien iemand een idee of een adres waar ik goed terecht kan?
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Keuze handle automaat

 · 
Posted: 03.02.2017 - 14:14  ·  #6
ron jonker
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Keuze handle automaat

 · 
Posted: 09.02.2017 - 21:16  ·  #7
Vandaag de schakelaar vervangen, en nog niet willen starten! Wel nieuw uitgevonden dat al ik de +Pool er afhaal en er later weer op doe, dan start hij ineens wel! Iemand nog een idee?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0