Ik ben momenteel onderweg naar Spanje met de caravan achter de V70 oen bij het tanken zie ik de koelvloeistof onder de auto weglopen. Kap open en zie ik het koken en gooit het eruit bij de dop. Liep zo 1,5 liter weg. Gelukkig had ik extra bij me.
De coolfan blijft niet nalopen en dat terwijl kennelijk de temperatuur nog oploopt. Als ik de motor eerst nog even aanlaat dan loopt de coolfan wél en koelt het na een paar minuten voldoende af. Zo ver dat het niet meer gaat koken.
Is dat normaal? Of is er iets met de Koelsensor?
Tijdens het rijden geen problemen. Ook niet voor tolpoortjens als hij even stationair draait. Hoor ik de fan ook draaien. Maar ja kan de motor niet laten draaien bij het tanken? En om nou elke keer weer 1,5 liter bij te vullen
Iemand een idee of tip?
O ja hij was wel tot Max streepje gevuld. Kan dat ook nog een oorzaak zijn?
De coolfan blijft niet nalopen en dat terwijl kennelijk de temperatuur nog oploopt. Als ik de motor eerst nog even aanlaat dan loopt de coolfan wél en koelt het na een paar minuten voldoende af. Zo ver dat het niet meer gaat koken.
Is dat normaal? Of is er iets met de Koelsensor?
Tijdens het rijden geen problemen. Ook niet voor tolpoortjens als hij even stationair draait. Hoor ik de fan ook draaien. Maar ja kan de motor niet laten draaien bij het tanken? En om nou elke keer weer 1,5 liter bij te vullen

Iemand een idee of tip?
O ja hij was wel tot Max streepje gevuld. Kan dat ook nog een oorzaak zijn?