Update koppelingsset en dual-mass vliegwiel:
Na alle adviezen van jullie ter harte te hebben genomen even een update van dit topic. Allereerst: wat rijdt de V70 weer ontzettend lekker!
Ik moet haast zegen, beter dan bij de aankoop. De koppeling is boterzacht en de motor haast fluisterstil. Als a-technisch persoon

begin je dan te denken: had ik dit bij aankoop niet moeten signaleren? Afijn, de V70 is gerepareerd en staat weer voor de deur, zoals hoort.
Daarnaast was de versnellingsbak nog in goede staat, rekening houdend met de 200.000 km op de teller. Na het verversen van de versnellingsbakolie en het schoonmaken er van nog geen kraakje weer gehoord, de pook glijdt bijna in zijn 5 vanuit 4, heerlijk. Wel af en toe voor mijn gevoel nog ietwat stroef (vergeleken met de altijd vrijwel nieuwe leaseauto's die ik reed).
Wat mijn garage nog opmerkte is dat de Fransen, werkelijk waar, alles wat vast zat nagenoeg hadden gedemonteerd en losjes vast hadden gezet voor transport. Dat bleek bij de eerste rit, er was nog steeds een irritant geluid te horen van onder het stuur. Ook bij volledig insturen wat gekraak. Al met al ook weer opgelost door de garage (ze hadden het zelf nog niet gehoord tijdens hun proefrit).
Bedankt voor jullie hulp en adviezen, ik heb er veel aan gehad!
Groeten,
Johan