Lijkt me inderdaad dat 'buiten de garantie' niet op gaat omdat je het probleem ruim op tijd hebt gemeld. Dat zij het niet hebben gevonden en daarom de garantie kunnen laten verlopen, zou te makkelijk zijn. Ik weet echter niet hoe het Belgische consumentrecht op dit gebied in elkaar zit, en de rechtsbijstand waarschijnlijk ook niet (daarom pakken ze de zaak niet aan). Lastige in dit verhaal is dat gelijk hebben, iets heel anders is dan gelijk krijgen...
Voor mij wel een teken dat je alleen zonder garantie bij een handelaar moet kopen. Als de boel bij verkoop al niet op orde is (zoals met die sleutel) en je kent de tent niet, dan beter weggaan. Of compleet zonder garantie kopen en het geld dat je 'overhoudt' reserveren voor extra onderhoud. Want die garantie blijkt dus weer een wassen neus te zijn.
Een vliegwiel en koppeling vallen onder 'normale slijtage', al vind ik het bij 180k wel aan de vroege kant. Maar je kunt inderdaad altijd eens wat belletjes wagen naar een forumsponsor voor een prijsopgave. Da's geheid goedkoper dan de dealer.
Ik heb in Uden ongeveer 1700 Euro betaald voor koppeling, drukgroep, 2 massa vliegwiel, oliekeerring, nieuwe versnellingsbak olie.
Bij Volvo was het toen 1500€ voor alleen de koppeling.
Succes, J
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40048 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: Kosten koppelingsset en dual-mass vliegwiel: advies gevraagd
EDIT: Normaliter worden negatieve aanbevelingen van een garage niet toegestaan.
Echter, daar zij hier willens en wetens onderuit willen komen lijkt ons dit een goede waarschuwing voor potentiële klanten.
In dit geval (helaas) terecht.
ik heb voor mijn andere auto (bmw diesel met achterwiel aandrijving: meer werk bij een koppeling) €1500 betaald voor een nieuwe koppeling, druklager en vliegwiel, en daar rijden we al weer twee jaar vrolijk mee rond.
bij een diesel is rond de 3 ton het einde vliegwiel, en dan kun je net zo goed de koppeling ook meenemen.
@Bigdog, in eerste instantie heb ik ook geen namen genoemd. We hebben hier geen hoor en wederhoor tenslotte. Maar met geringe aanmoediging wilde ik de naam wel prijsgeven
Ik heb overigens 13,5 keuro betaald voor de auto dus dat was wel een scherpe prijs. krasvrij enzo, maar wel met trekhaak (vond ik een pre), dus de koppeling, het vliegwiel etc hebben al wat meer geleden blijkbaar.
Dank aan jullie voor de aanbevelingen, en alle info die ik hier al gevonden heb. :thumb: Ik heb inmiddels een paar mails gestuurd, ik verzamel twee of drie offertes en ik hou jullie op de hoogte.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40048 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: Kosten koppelingsset en dual-mass vliegwiel: advies gevraagd
@Bigdog, in eerste instantie heb ik ook geen namen genoemd. We hebben hier geen hoor en wederhoor tenslotte. Maar met geringe aanmoediging wilde ik de naam wel prijsgeven
Wij volgen alle topics en reacties, zo ook de jouwe.
Normaal gesproken maakt 1 slechte ervaring een garage niet per definitie slecht.
Fouten worden bij elke garage gemaakt.
Het is de manier van oplossen, in welke deze zich kan onderscheiden.
Maar....., bij dit soort zaken hebben wij absoluut geen moeite met het noemen van namen.
Helemaal mee eens Bigdog. Het zit hem in het oplossen. En wanneer ze hadden gezegd dat het vliegwiel slijt (had ik eerst met mijn ogen geknipperd want ik dacht dat gewoon een zware solide schijf was) was ik ook akkoord gegaan met een bijdrage van mijn kant.
Ik had ze voorgesteld om gelijk de koppeling te vervangen en ik heb voorgesteld dat te betalen. Ik stuur vandaag de communicatie naar DAS, en zij kijken er nog eens naar. Het maakt ook uit of het een Bovag garage betreft...