Tijdens onze vakantie in augustus lag ineens het koppelingspedaal op de bodem en kwam niet meer op. Dus wegenwacht etc. ingeschakeld en auto richting Nederland vervoerd (aangezien de Franse garages spelletjes aan het spelen waren).
Nu blijkt vandaag bij mijn Bosch garage dat onderstaande vervangen dient te worden:
- Koppelingsset
- Dual-mass vliegwiel
Bovenstaande zou in totaal 2000 Euro volgens de garage moeten gaan kosten (dual-mass vliegwiel zou alleen al +/- EUR 950 zijn). Ik had zelf rekening gehouden met de koppelingsset, maar niet met het dual-mass vliegwiel. Hier zat volgens de garage teveel speling op.
Van tevoren hou je rekening met het e.e.a. in verband met de leeftijd van de auto, alleen dit vind ik allemaal wel erg veel worden. Zie hiervoor mijn topic in het voorstelrondje.
Daarnaast had ik af en toe last van gekraak wanneer ik schakelde van de 4e naar de 5e versnelling en ging het soms lastig de versnelling in zijn achteruit te zetten, hier gaat de garage maandag naar kijken (versnellingsbak is toch inmiddels gedemonteerd). Deze kosten zullen dus nog bovenop de 2000 euro komen.
Weet iemand of het zin heeft bijvoorbeeld een tweedehands dual-mass vliegwiel er in te zetten, of liever niet doen?
Wat zouden jullie doen: momenteel slikken en doorgaan, of? Naast deze kosten vind ik het een prachtauto, maar onderhoudskosten vind ik wel erg gortig.
Bedankt voor jullie advies op voorhand!
Nu blijkt vandaag bij mijn Bosch garage dat onderstaande vervangen dient te worden:
- Koppelingsset
- Dual-mass vliegwiel
Bovenstaande zou in totaal 2000 Euro volgens de garage moeten gaan kosten (dual-mass vliegwiel zou alleen al +/- EUR 950 zijn). Ik had zelf rekening gehouden met de koppelingsset, maar niet met het dual-mass vliegwiel. Hier zat volgens de garage teveel speling op.
Van tevoren hou je rekening met het e.e.a. in verband met de leeftijd van de auto, alleen dit vind ik allemaal wel erg veel worden. Zie hiervoor mijn topic in het voorstelrondje.
Daarnaast had ik af en toe last van gekraak wanneer ik schakelde van de 4e naar de 5e versnelling en ging het soms lastig de versnelling in zijn achteruit te zetten, hier gaat de garage maandag naar kijken (versnellingsbak is toch inmiddels gedemonteerd). Deze kosten zullen dus nog bovenop de 2000 euro komen.
Weet iemand of het zin heeft bijvoorbeeld een tweedehands dual-mass vliegwiel er in te zetten, of liever niet doen?
Wat zouden jullie doen: momenteel slikken en doorgaan, of? Naast deze kosten vind ik het een prachtauto, maar onderhoudskosten vind ik wel erg gortig.
Bedankt voor jullie advies op voorhand!