Krik en steunplaatsen

 
 
 
 
 
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 13:06  ·  #16
Quote door Dirk342

Je vader heeft gelijk gehad !


Ik heb het hem ook nooit kwalijk genomen, en ben hem er achteraf vaak dankbaar voor geweest want heb al eens een hydraulische krik mee gemaakt die in eens spontaan omlaag kwam... Toen dacht ik meteen aan dat moment van die trap onder m'n kont en was ik blij dat ik niet onder de auto lag omdat de steunen er nog onder moesten O-)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5153
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 13:14  ·  #17
Ik heb dingen gezien...... Ongezekerde kiepbakken van 50 tons vrachtwagens die omhoog stonden dmv een grote hydraulische cilinder, waar colegas onder stonden te werken. Dan stel je de vraag, moet je daar niet even wat onder zetten (dikke stalen pijp of vast zetten in de kraanbaan) dan ben je vaak een bemoeial of een watje...... Zo zijn er nog legio voorbeelden. Men heeft domweg niet door hoe gevaarlijk het kan zijn.

Bij de connexion in Almere zijn recent 2 monteurs overleden, omdat een geledebus van de wielheffers af donderde...... Dat is de keerzijde.

Ik werk erg voorzichtig wat dat betreft. Veiligheid voor die paar rot centen! Juist met dat effe snel, worden snel fouten gemaakt, in alle aspecten.

Ook ik krijg de kriebels van dirk zijn verhaal brrrr......... Iniedergeval echt heel fijn dat je toch er zo bovenop bent gekomen!
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 14:39  ·  #18
...
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 14:40  ·  #19
Mijn voormalige Ford Puma is een keer van de assteunen afgeschoten, die vervolgens in de bodemplaat terecht kwam. Auto schoot 20 cm naar beneden terwijl ik met m'n benen onder de auto geschoven een remklauw aan't monteren was. Been klem, maar niet klem genoeg voor permanente schade. Ben me rotgeschrokken, op dat moment plechtig beloofd driedubbele maatregelen te treffen, en toch wordt je na verloop van tijd makkelijker.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 19:22  ·  #20
Niets zo gevaarlijk als sleur.
Dirk heeft geluk gehad.
Meestal krijg je geen herkansing meer.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 20:26  ·  #21
Quote door JOv70BI

@Dirk ik denk wel dat je ertegen kan maar toch is niet verkeerd bedoeld hieronder.

Kan je / jullie voorstellen dat er gasten zijn die dat soort risico's op verwondingen gewoon voor de lol of sport en geld willen lopen?
Diverse vechtsporten, extreme sporten o.a. en daar kan ieder zeggen ja maar: regels, kunde, extra veiligheids maatregelen, wel of niet extra personal protectie, risico inschatten, juiste materiaal en arbitrage enz mijn.....

Ieder zijn ding. ( maar dat er iets daar fout kan gaan is wel degelijk een verhoogd risico) evenals dus niet juist onder een voertuig werken.

Voor reddingswerkers en alles daarom heen natuurlijk geen pretje. ( ook al is dat hun vak of vrijwillig)


Dat is wel erg kort door de bocht. Als je op die manier gaat leven houd je geen leven over. Reizen zou je dan alleen nog maar per bus of trein doen (Veiligste voertuigen samen met het vliegtuig)... Daarnaast geld risico = kans X effect. Bij een grote kans, maar een klein effect is er al gauw sprake van een bewust aanvaardbaar risico. Kleine kans op een groot effect ( benen kwijtraken door een auto die van een krik valt) wordt daarentegen als onveilig ingeschat, omdat de gevolgen veel groter zijn.

Uiteindelijk valt of staat alles met gezond verstand gebruiken. Voor de hobby rijd ik op het onveiligste voertuig ( motor) en daarom heb ik als auto een Volvo staan. Met de Volvo is de kans op een ongeval even groot als met een ander voertuig, maar door de goede veiligheid is het effect kleiner.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 20:35  ·  #22
tja....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5839
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 03.05.2018 - 21:35  ·  #23
inderdaad Tja...... <_< :D 8-) :lol:
Roboer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Annen (Drenthe)
Berichten: 104
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 07.05.2018 - 19:19  ·  #24
Zo dan 😜
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 07.05.2018 - 19:37  ·  #25
...
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Krik en steunplaatsen

 · 
Posted: 08.05.2018 - 07:02  ·  #26
Ach, als de auto goed op bokken staat, staat hij ook stevig. Zelfs met alle 4 de wielen omhoog. Alles hangt en staat met waar de bokken worden geplaatst en het tweede op de bokken zelf veilig zijn. Die Gamma inklapbare bokjes en krikken zijn gewoon levensgevaarlijk en moet je niet willen gebruiken eigenlijk (in mijn opinie) maar je kunt ook niet verwachten / verlangen dat iedereen een professionele krik en bokken aanschaft (erg duur) maar er zijn ook tussenwegen hierin te vinden.

En geloof me, als een auto op je ligt, kun je niet een p*ssen dus die broek blijft wel droog hoor :) :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0