Lawaai tijdens sturen

 
 
 
 
 
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Lawaai tijdens sturen

 · 
Posted: 04.05.2016 - 21:50  ·  #1
Hallo iedereen,

Na dik anderhalve week in mijn V70 classic te hebben gestuurd ben ik tegen een aantal problemen aangelopen. Sommige laat ik voor wat ze zijn en anderen worden langzaam maar zeker opgelost.

Nu viel mij op dat het sturen bij lage snelheden en grote uitslagen lawaai maakt. Dit lawaai komt uit het gedeelte waarin het sturend gedeelte de motorruimte in gaat (hoes achter pedalen). Hier hebben we afgelopen zaterdag WD40 bij ingespoten en ook van onderen. Het geluid was toen tijdelijk weg alleen is nu weer duidelijk te horen.

Heeft iemand hiervoor een duurzamere oplossing zonder het te vervangen? Bedankt voor het meedenken :)
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Lawaai tijdens sturen

 · 
Posted: 05.05.2016 - 20:29  ·  #2
Lopen de wielen niet aan in de wielkast? Alleen te horen bij volledige stuuruitslag (dus lage snelheden). Bij de V70N zijn er uitslagbegrenzers die dit tegen gaan. Voor de classic weet ik dat niet.
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Lawaai tijdens sturen

 · 
Posted: 05.05.2016 - 21:45  ·  #3
Nee de wielen lopen niet aan. Afgelopen weekend de auto op de brug gehad en met het heen en weer draaien van de wielen was het geluid te horen. We hebben toen wd40 in het gedeelte gespoten welke door een rubber wordt afgedekt. Dit is waar de stuurkolom de motorruimte in gaat. Het was toen ook even over maar het is nu weer hoorbaar.
Fred korn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bergschenhoek
Leeftijd: 76
Berichten: 123
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

lawaai

 · 
Posted: 06.05.2016 - 08:57  ·  #4
Het rubber van de stuurkolom bij de pedalen kun je een stuk omhoog trekken dan goed inspuiten met siliconenspray . Had zelf een piepend geluid met sturen bij lage snelheid .leek wel of er een nest met jonge vogels in zat . Na behandeling geen last meer . Misschien dat dit het euvel is .
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Lawaai tijdens sturen

 · 
Posted: 07.05.2016 - 13:48  ·  #5
Hallo Fred, wat je beschrijft is exact mijn euvel. De jonge vogels klinkt bij meer als een grote hond die het niet meer snapt :p Bedankt voor de tip hier ga ik binnenkort even mee aan de slag!
MolYE
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland Zuid
Leeftijd: 30
Homepage: volvov70forum.com/…
Berichten: 170
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Lawaai tijdens sturen

 · 
Posted: 07.05.2016 - 20:11  ·  #6
Als de WD40 tijdelijk geholpen heeft, zou ik dat zelfde truckje weer proberen maar dit keer met teflon spray.
WD40 droogt op. Ideaal dus om iets tijdelijk te smeren, bijvoorbeeld als je rubber handvaten op een motor/fiets stuur wil drukken.
Teflon maakt er echter een laagje op wat wel opdroogt, maar blijft glijden en dus hopelijk t piepen stopt.
Siliconen kan ook, blijft ook smeren, maar droogt niet dus blijft wat vettig.

Succes!
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Lawaai tijdens sturen

 · 
Posted: 08.05.2016 - 09:05  ·  #7
Kijk hier hebben we wat aan! Hier ga ik binnenkort mee aan de slag. Bedankt voor het meedenken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0