Led H7

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 15:48  ·  #61
Eergisteren de ledjes binnengekregen (was vertraging bij douane), gisteren wat eerder vrij genomen en bekeken of het bij mij paste.. Gauw bumper eraf..lukt mij overigens niet in 15 minuten, maar doe daar wat langer over..

De set ziet er trouwens wel mooi uit, netjes verpakt e.d.. De lampen zelf zijn van aluminium, je haalt het alu voetje van de lamp en plaatst dit op de plek waar je normaal de Halogeen lamp in zou doen, klem erop en klaar. Je kan de led zelf dan daarin schuiven en stukje draaien en hij zit vast (is uitgefreesd in het aluminum). Het voelt dus wel degelijk en stevig allemaal..

Helaas, het kan zijn dat ik wat fout doe, maar de lampvoet/plaats voor de H7 is niet bepaald in het midden van het lamphuis. Gevolg dat het ventilator gedeelte net te breed is en het niet past. Op de foto moet ie nog een stukje dieper maar dat kan dus niet..
Correct me if I am wrong.. het is de eerste keer dat ik zoiets probeer maar ik kreeg het LEDlampje er dus NIET in.. snif snif.. :'(

Ik denk dat ik het terug moet sturen (kan binnen 14 dagen). Komend weekend wordt het prut weer en ben ik ook veel weg, dus veel opties heb ik niet meer, met ander model ruilen wellicht?
Ik plaats ook paar foto's.

Ik heb de hoogte stelling op max gezet dan leek de voet zoveel mogelijk te dalen, maar niet voldoende blijkbaar.
Best wel frustrerend zoveel ruimte aan de onderkant te zien en de lampvoet ver uit het centrum. <_<
..En toen werd het snel donker en moest ik de boel gauw weer dicht krijgen.. einde oefening.

PS zag ik vanochtend in een weerspiegeling dat de sidemarkers aan de voorkant beide de geest hebben gegeven, waarschijnlijk door mijn gefrut... zucht, kan die kl*te bumper er weer af.. en moet ik nu ff snel paar W5W lampen kopen. Ik dacht tenminste dat die in de sidemarkers aan de voorkant moeten.
Ik kreeg de tip van Sweets60 (tijdens de klusmeeting) om dat stukje plastic voor de markers eerst even W40 op te spuiten -
op het draaipunt- zodat ie niet afbreekt ga het proberen over paar week, als het weer een beetje redelijk is (lees enigszins droog).
Het enige positieve is dat ik de H7 halogeen aan de bestuurderskant goed heb kunnen zetten, die verblind nu geen tegenstanders meer.. Dat was namelijk het geval sinds het plaatsen van Philips Whitevisions.. De andere schijnt nog wel wat hoog, maar ik ga voorlopig niet naar de UK, dus dat geloof ik wel.. :police:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 16:27  ·  #62
De topicstarter heeft een V70III, ik denk dat het daarom wel bij hem past en bij jou dus niet.
arjan2302
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Leeftijd: 45
Berichten: 75
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 21:26  ·  #63
Hoi,
Wat vervelend dat het niet past Flevodirk. Ik heb zelf een Volvo V70III en daar het ik genoeg ruimte in de unit. En de lamp zit ook mooi in het midden van het huis.
Misschien nog een optie om contact op te nemen met Hilox en te vragen of zij een oplossing hebben. Ik ben nog steeds heel blij met mijn aankoop. En nog een aantal foto's hopelijk te zien via onderstaande link.
Gr Arjan
https://imgur.com/a/mf6tE
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3222
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 21:50  ·  #64
Moeilijk te zien op die kleine foto's. Die strepen boven het lichtbeeld op de muur, komen die van de verlichting? Zeg maar, dat gewei van een hert wat licht geeft.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 21:51  ·  #65
Quote door arjan2302

Hoi,
Wat vervelend dat het niet past Flevodirk. Ik heb zelf een Volvo V70III en daar het ik genoeg ruimte in de unit. En de lamp zit ook mooi in het midden van het huis.
Misschien nog een optie om contact op te nemen met Hilox en te vragen of zij een oplossing hebben. Ik ben nog steeds heel blij met mijn aankoop. En nog een aantal foto's hopelijk te zien via onderstaande link.
Gr Arjan
https://imgur.com/a/mf6tE


Wow Arjan, dat is een bak licht zeg! En het smoelt ook mooi moet ik zeggen! Die foto in het midden is met grootlicht neem ik aan, maar erg helder allemaal. mooie upgrade.
DJ
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 22:00  ·  #66
Denk toch dat pilot een leuke oplossing moet gaan bedenken voor alle V70N, S60 en S80 modellen. Bestaat er ook een versie met een koeling in een apart bakje wat je buiten de koplamp kunt plaatsen?
arjan2302
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Leeftijd: 45
Berichten: 75
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 19.10.2017 - 22:05  ·  #67
Hoi,
Nee de middelste foto is gewoon dimlicht,grootlicht heb ik niet vervangen dat is nog gewoon halogeen.Ik denk dat de foto een vertekend beeld geeft.
Heb ook nog geen tegenliggers die seinen dat ik hun verblind. Maar binnenkort moet de auto voor een kleine beurt naar de garage,en laat dan direct het lichtbeeld checken.
Vrgr Arjan
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 20.10.2017 - 13:21  ·  #68
Ik ben bang dat externe koeling niet gaat. Ik heb ze bij LED niet eerder gezien Walter. Een stuk uit dempbehuizing slijpen gaat te ver, maar dat lijkt de enige optie die je hebt. Of je moet toch een xenon setje kopen :-)
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 20.10.2017 - 13:23  ·  #69
Je hebt ook Led lampen die ipv een massief koellichaam met koperen litze werken, die passen gegarandeerd wel, de litze kun je dan in de koplamp wegvouwen.

Voorbeeld :

https://www.immers.info/H7-Led…3dEALw_wcB
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 20.10.2017 - 13:36  ·  #70
Nou, ik heb ook naar LED gekeken, maar met die flexible cooling nooit gezien! Ben benieuwd naar reviews!
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 20.10.2017 - 13:52  ·  #71
Flexibele litze is vaak in gebruik bij de motorfietsen omdat daar veel minder ruimte is om te werken, schijnt goed te werken. Ik heb zelf in een paar motoren LED zitten met vaste en flexibele koellichamen, allemaal passief gekoeld want zo'n gekke fan heb je niets aan, gaat alleen kapot. Worden bij contineu gebruik ongeveer 50 graden warm (ir thermometer) . De litze ongeveer even warm maar die heeft wat meer verloop. Aan het begin bij de lamp 10-20 graden warmer dan aan het uiteinde.

In geen geval te warm in ieder geval. Achter mijn oude H7 mat ik na gebruik meer dan 80 graden in de koplampruimte.

Benno
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 20.10.2017 - 14:13  ·  #72
Goeie Benno, dank je.
Ik had al even gekeken naar deze: https://pilotxenonshop.com/hir2-9012-led-can-bus-kit-hilox
Als deze maar paar mm smaller is kan ie er waarschijnlijk net in.. O-)

Ik denk toch nog aan een stukje materiaal weghalen... wegvijlen... Bobby van Hilox zei dat je daarvoor weer kit van 3m kan plaatsen om e.e.a. weer dicht te krijgen.

DJ
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 04.11.2017 - 21:06  ·  #73
Inderdaad.. wat materiaal weghalen (niet echt veel) en ze passen.. :-)

Het staat wel goed, ik moet nog een ritje maken in het donker om het lichtbeeld te zien..
Nu zie je helaas wel goed dat de koplampen een beetje dof zijn dus spraymax 2k besteld.
DJ

update: afgelopen werkweek was nogal pittig: migraties gedaan: vroeg opstaan, naar de zaak en laat thuis, privé nog wat dingetjes.. erg weinig slaap gehad afgelopen dagen. Ik vond het dus niet verstandig om gisteravond nog te gaan rijden om het licht te bekijken puur voor de fun..

Afgelopen zaterdag mocht ik dus nog 1x vroeg opstaan en ongeveer 300 km rijden in totaal. Maar kreeg behalve een mooie, droge sleutelplek, ook veel koffie, hulp en gezelligheid. Uiteindelijk werd het meeste nog voor me gedaan ook!
Vond ik prima, ik had de koplampen al genoeg in mijn handen gehad..

Hier paar foto's vanuit de parkeerplek achter mijn huis. Uiteraard heb ik die wel ff snel gemaakt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 05.11.2017 - 14:04  ·  #74
Moraal van het verhaal is dat de Hilox XTR Leds prima passen in de oudere Volvo's, de lengte is geen issue, alleen de breedte; even wat kunststof wegvijlen (1 mm of iets minder) en gaan met de banaan.
Die extra blokjes; voeding en Canbus heb ik alle in het lamphuis gedaan, je kan er ook voor kiezen om deze daarbuiten ergens te bevestigen en dan dan de stofkappen niet gebruiken. Wel vond ik die doorlus stekkertjes (oranje geval) een beetje zielig, de aansluitingen lieten makkelijk los, dus daar tape overgeplakt zodat ze niet losschieten. Er staat + en 1 op de aansluitingen, van de auto/ het lamphuis was de dubbele draad de plus, of je zet er een multimeter op.

Als stadslicht/parkeerlicht heb ik die Samsung ledjes van hen erin gestopt, zodat alles mooi helder is.

Ik had ook al de toezegging dat bij geen success ik dit model kon omruilen voor die LEDs met koelstrippen ipv een ventilator. Die heeft tevens een kleinere diameter...
Al met al wel een goede service van dit bedrijf! Mag ook gezegd worden!

Je bent dus niet afhankelijk van Xenon oid, zelf LED inbouwen kan prima, als ik het kan, kan iedereen het.
(Ik heb 1,5 linkerhand bij wijze van spreken, ik verbaas me vaak wat sommigen op dit forum allemaal kunnen repareren aan hun auto. Ik doe alleen de basis reparaties/onderhoud en laat de rest aan de garage over.)

P.S Ik sprak afgelopen zaterdag -in het mooie Twente- Ronald nog ff en wil eigenlijk net als hij ook nog LED's voor de achteruitrijlampen ;-) Dan kan je een beetje goed zien wat er allemaal achter je gebeurt.
De buren hebben namelijk allemaal meuk (aanhangers, vouwwagen e.d. lekker goedkoop; geen stallingskosten) achterin onze doodlopende straat geplaatst, zodat ik de draai niet meer kan maken en dus elke avond achteruit moet manoeuvreren met het gevaarte bij thuiskomst...
Ik zal het aan de kerstman vragen.. :-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Led H7

 · 
Posted: 05.11.2017 - 14:18  ·  #75
Ziet er mooi uit, vooral de kleur lijkt me erg mooi.

Wel één dingetje, als ik kijk naar de eerste foto dan lijkt er niet echt een mooi lichtbeeld in de lampen te zitten. Nu kan dat natuurlijk een wat vertekend beeld zijn op de foto maar hou daar wel rekening mee omdat het anders afkeur is bij de APK ;-) Wellicht dat het trouwens beter is te zien als je even tegen een vlakke wand zonder structuur gaat staan, maar dat is in het echt beter te beoordelen dan vanaf een foto.

Al met al wel mooi dat het eindelijk gelukt is
 
Selected quotes for multi-quoting:   0