Hoewel de afwateringsgaten open waren had ik wel wat dennennaalden in de paravan bak.
Na verwijderen van de dennennaalden uit een hoek van deze bak, heb ik de afschermplaat onder het dashboard verwijderd om sneller te kunnen zien of ie nog lekt.
Bij de eerste behoorlijke regenbui onderweg (snelweg) zag ik al water.
Daarna heb ik de auto gewassen en veel water rondom de voorruit en op de paravanplaat gespoten.
Toen bleef wel alles droog.
Daarom besloten de naden van het schutbord met carrosseriekit dicht te maken.
Hoewel de naad hoog in de paravan bak zit zou het water dan door de rijwind omhoog gestuwd moeten worden.
Op het eerste gezicht lijkt het wat vergezocht.
Ik heb alleen de passagierszijde gekit omdat de auto daar lekte, aan bestuurderszijde kan je er niet bij zonder het ruitenwissermechanisme te verwijderen.
Behalve de naad heb ik ook de 3 gaten bedoeld voor de RHD versie dicht gekit.
Aan bestuurderszijde zitten daar lasbussen met een boutbevestiging in.
Misschien houden die boutverbindingen de plaatdelen ook wel beter tegen elkaar.
Wat me opviel was dat er aan beide zijden van de bak een verdikking zit, die aan de passagierszijde dicht gekit zit, maar aan bestuurderszijde niet. Omdat hij aan bestuurderszijde niet lekt heb ik die open gelaten. Het ziet eruit alsof het een afwateringsopening zou kunnen zijn.
Ik zag ook dat de afdichting van de paravanplaat aan passagierszijde niet helemaal goed meer zat.
Die heb ik vastgelijmd en zit nu weer recht.
De eerste 2 niet zo zware buien onderweg is ie nu droog gebleven.
Nu nog een zware bui afwachten en hopen dat het hiermee ook echt is opgelost.
Na verwijderen van de dennennaalden uit een hoek van deze bak, heb ik de afschermplaat onder het dashboard verwijderd om sneller te kunnen zien of ie nog lekt.
Bij de eerste behoorlijke regenbui onderweg (snelweg) zag ik al water.
Daarna heb ik de auto gewassen en veel water rondom de voorruit en op de paravanplaat gespoten.
Toen bleef wel alles droog.
Daarom besloten de naden van het schutbord met carrosseriekit dicht te maken.
Hoewel de naad hoog in de paravan bak zit zou het water dan door de rijwind omhoog gestuwd moeten worden.
Op het eerste gezicht lijkt het wat vergezocht.
Ik heb alleen de passagierszijde gekit omdat de auto daar lekte, aan bestuurderszijde kan je er niet bij zonder het ruitenwissermechanisme te verwijderen.

Behalve de naad heb ik ook de 3 gaten bedoeld voor de RHD versie dicht gekit.
Aan bestuurderszijde zitten daar lasbussen met een boutbevestiging in.
Misschien houden die boutverbindingen de plaatdelen ook wel beter tegen elkaar.

Wat me opviel was dat er aan beide zijden van de bak een verdikking zit, die aan de passagierszijde dicht gekit zit, maar aan bestuurderszijde niet. Omdat hij aan bestuurderszijde niet lekt heb ik die open gelaten. Het ziet eruit alsof het een afwateringsopening zou kunnen zijn.

Ik zag ook dat de afdichting van de paravanplaat aan passagierszijde niet helemaal goed meer zat.

Die heb ik vastgelijmd en zit nu weer recht.
De eerste 2 niet zo zware buien onderweg is ie nu droog gebleven.
Nu nog een zware bui afwachten en hopen dat het hiermee ook echt is opgelost.