Lmm

 
 
 
 
 
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 12.08.2021 - 15:09  ·  #16
Stationair loopt die precies hetzelfde met de stekker los (stabiel ruim onder de 1000 toeren). Ik wil later nog even proef rijden met de stekker los. Even kijken of die dan anders rijdt.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 12.08.2021 - 21:02  ·  #17
Net even een paar km met en zonder LMM gereden en ik zou zeggen dat tie zonder LMM wat ruiger rijdt. Zou dat kunnen kloppen en zo ja wat betekent dat dan? Hij lijkt wat sneller op te trekken en met LMM is het allemaal wat ingetogener. Maar heel groot is het verschil niet. Vervolgens wat bitjes gehaald, torxjes met een gaatje in het midden dus maar dat past allemaal net niet :D . Ik weet dus eerlijk gezegd niet of er een probleem(pje) met de LMM is of niet. Ik wil eigenlijk de sensor er even uit halen om te kijken of ik vervuiling kan zien. Ik las wat eerder in dit draadje dat je de boutjes er met een klein griptangetje uit kunt halen dus dat van het weekend maar es proberen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 12.08.2021 - 21:10  ·  #18
Wat betreft het vuil, die van mij was op, maar zag er brandschoon uit. Persoonlijk ben ik er met de lmm van om hem direct te vervangen. Dan pas merk je het verschil.

En in brandstof had ik hem in een paar weken weer terug verdiend
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 12.08.2021 - 23:57  ·  #19
Quote door ikbat

Wat betreft het vuil, die van mij was op, maar zag er brandschoon uit. Persoonlijk ben ik er met de lmm van om hem direct te vervangen. Dan pas merk je het verschil.

En in brandstof had ik hem in een paar weken weer terug verdiend


Ja ik denk dat ik dat maar ga doen de sensor vervangen door deze Pierburg LMM (maar dan wat goedkoper)
In Vida wordt wel een ander nummer gegeven 31342363 of 31342362 maar ik neem aan dat deze geschikt is voor mijn auto.
Baat het niet dan schaad het niet. Nu alleen die k-boutjes er nog fatsoenlijk uit krijgen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 06:49  ·  #20
Zit er nu een Pierburg in dan? Meestal is het Bosch. Het is dan raadzaam om ook weer een Bosch terug te plaatsen
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 08:01  ·  #21
Quote door [-Tom-]

Zit er nu een Pierburg in dan? Meestal is het Bosch. Het is dan raadzaam om ook weer een Bosch terug te plaatsen


Ik vermoed Bosch want de behuizing is ook van Bosch zie foto hieronder. Maar ik kan (vooralsnog) nergens een sensor van Bosch vinden die geschikt is voor mijn Volvo. De sensor er dus eerst maar eens uithalen en kijken wat daar op staat dit weekend.

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 08:42  ·  #22
Quote door FullThrottle

Quote door [-Tom-]

Zit er nu een Pierburg in dan? Meestal is het Bosch. Het is dan raadzaam om ook weer een Bosch terug te plaatsen


Ik vermoed Bosch want de behuizing is ook van Bosch zie foto hieronder. Maar ik kan (vooralsnog) nergens een sensor van Bosch vinden die geschikt is voor mijn Volvo. De sensor er dus eerst maar eens uithalen en kijken wat daar op staat dit weekend.



Typ het Bosch nummer maar eens in, dan vind je genoeg :)
O.a.:
https://www.motointegrator.de/…80-218-089
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 711
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 09:21  ·  #23
Op de LLM staat een naam van de fabrikant en een nummer. Die moet je bestellen.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 14:12  ·  #24
Quote door [-Tom-]

Typ het Bosch nummer maar eens in, dan vind je genoeg :)
O.a.:
https://www.motointegrator.de/…80-218-089


Dat had ik inderdaad wel gezien maar dan heb je (volgens mij) de hele LMM behuizing erbij en ik heb eigenlijk, verwacht ik, alleen de sensor nodig. Het lijkt erop dat Bosch die sensor niet apart verkoopt (wellicht met de reden dat ze alleen zo een goede werking kunnen garanderen?).
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 711
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 14:35  ·  #25
Quote door WillemV

Op de LLM staat een naam van de fabrikant en een nummer. Die moet je bestellen.


Ik heb de Denso DMA-0113 gewoon los kunnen kopen. Deze er ook in de koker van Bosch.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 15:01  ·  #26
Quote door FullThrottle

Quote door [-Tom-]

Typ het Bosch nummer maar eens in, dan vind je genoeg :)
O.a.:
https://www.motointegrator.de/…80-218-089


Dat had ik inderdaad wel gezien maar dan heb je (volgens mij) de hele LMM behuizing erbij en ik heb eigenlijk, verwacht ik, alleen de sensor nodig. Het lijkt erop dat Bosch die sensor niet apart verkoopt (wellicht met de reden dat ze alleen zo een goede werking kunnen garanderen?).

Ik verwacht dat die losse sensor (als die los te koop is, van Bosch) nauwelijks goedkoper is.
Als er Bosch in zit, kan je er het beste een Bosch terug in zetten.

Wat je zegt kan best kloppen. Zo'n ding moet natuurlijk binnen bepaalde meetwaardes vallen, wellicht dat zo'n LMM compleet getest wordt incl behuizing
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 15:27  ·  #27
Quote door [-Tom-]

Quote door FullThrottle

Quote door [-Tom-]

Typ het Bosch nummer maar eens in, dan vind je genoeg :)
O.a.:
https://www.motointegrator.de/…80-218-089


Dat had ik inderdaad wel gezien maar dan heb je (volgens mij) de hele LMM behuizing erbij en ik heb eigenlijk, verwacht ik, alleen de sensor nodig. Het lijkt erop dat Bosch die sensor niet apart verkoopt (wellicht met de reden dat ze alleen zo een goede werking kunnen garanderen?).

Ik verwacht dat die losse sensor (als die los te koop is, van Bosch) nauwelijks goedkoper is.
Als er Bosch in zit, kan je er het beste een Bosch terug in zetten.

Wat je zegt kan best kloppen. Zo'n ding moet natuurlijk binnen bepaalde meetwaardes vallen, wellicht dat zo'n LMM compleet getest wordt incl behuizing


Ja daar lijkt het op en dan hoef ik dus ook geen moeite te doen om die vervelende torxjes met pin er uit te pummelen. Motointegrator in Duitsland lijkt inderdaad dan nog de beste optie. Mister auto is flink goedkoper maar lijkt mij een onbetrouwbare partij (slechte reviews)

Bedankt iedereen voor het meedenken! Ik laat nog wel even weten of de melding in Vida er uit is nadat ik de LMM er in gezet heb en natuurlijk of de V daarna anders rijdt.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 15:28  ·  #28
Mister Auto is bij mij nog nooit tegen gevallen, duurt vaak wel wat langer.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 15:36  ·  #29
Quote door FullThrottle

Quote door [-Tom-]

Quote door FullThrottle

Quote door [-Tom-]

Typ het Bosch nummer maar eens in, dan vind je genoeg :)
O.a.:
https://www.motointegrator.de/…80-218-089


Dat had ik inderdaad wel gezien maar dan heb je (volgens mij) de hele LMM behuizing erbij en ik heb eigenlijk, verwacht ik, alleen de sensor nodig. Het lijkt erop dat Bosch die sensor niet apart verkoopt (wellicht met de reden dat ze alleen zo een goede werking kunnen garanderen?).

Ik verwacht dat die losse sensor (als die los te koop is, van Bosch) nauwelijks goedkoper is.
Als er Bosch in zit, kan je er het beste een Bosch terug in zetten.

Wat je zegt kan best kloppen. Zo'n ding moet natuurlijk binnen bepaalde meetwaardes vallen, wellicht dat zo'n LMM compleet getest wordt incl behuizing


Ja daar lijkt het op en dan hoef ik dus ook geen moeite te doen om die vervelende torxjes met pin er uit te pummelen. Motointegrator in Duitsland lijkt inderdaad dan nog de beste optie. Mister auto is flink goedkoper maar lijkt mij een onbetrouwbare partij (slechte reviews)

Bedankt iedereen voor het meedenken! Ik laat nog wel even weten of de melding in Vida er uit is nadat ik de LMM er in gezet heb en natuurlijk of de V daarna anders rijdt.

Mister-Auto.de is idd nog goedkoper zie ik nu. Normaal ben ik echt fan van motointegrator, maar als je nog wat meer spul moet hebben is Mister-auto ook wel een goed alternatief zo te zien
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Lmm

 · 
Posted: 13.08.2021 - 17:07  ·  #30
We zien het wel. Ik heb maar es een groot risico :P genomen en voor een kleine 80 euries de LMM van Bosch besteld met de app van Mister Auto. Ga er vanuit dat het even duurt voordat ik em heb maar ik heb geen haast.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0