magnum technology schokbrekers

iemand die al geprobeerd?

isaacvanasselt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

magnum technology schokbrekers

· 
Posted: 02.05.2025 - 20:51  ·  #1
Heeft er iemand ervaring met schokdempers van
MAGNUM TECHNOLOGY
En dan met name na zeg 50.000km?
Ze zijn half zo duur als de SACHS..

Overigens adviseert motointegrator mij om type 8667252 te bestellen, enkel op jaartal en type input, dat is ook wat ik in VIDA zie staan. In een andere draad hier zie ik dat het ook uit het typeplaatje af is te leiden maar dan kom ik op 8667250 "marked 4T". Maar kijk ik verder dan lijkt alles wel een beetje door elkaar gebruikt te worden... is het misschien hetzelfde ding? Ik ga morgen nog een beetje verder zoeken en puzzelen, ik zie hier verder op het forum ook wel interessante info vooral op SACHS.. als iemand een advies/link heeft voor een 'normale' 2001 V70 houd ik me ook aanbevolen..
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: magnum technology schokbrekers

· 
Posted: 02.05.2025 - 20:59  ·  #2
Geen ervaring met die schokbrekers, maar wel met bilstein b4 (vergelijkbaar met originele Sachs). Ik heb ze er al ruim 100000 km onder zitten en doen het top.
Achter heb ik ook bilstein dempers, maar met mijn 76 liter lpg tank heb ik het idee dat die niet helemaal nieuw meer zijn na 130000 km.

Persoonlijk zou ik er niet op besparen, die Sachs dempers zijn gewoon erg goed en duurzaam. Ze kosten 65 eu meen ik. Dat vind ik wel te overzien, maargoed ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk ;)

Edit:
O die Sachs zijn tegenwoordig 80 eu idd, die inflatie...
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.05.2025 - 22:54  ·  #3
Quote door koennie

Geen ervaring met die schokbrekers, maar wel met bilstein b4 (vergelijkbaar met originele Sachs). Ik heb ze er al ruim 100000 km onder zitten en doen het top.
Achter heb ik ook bilstein dempers, maar met mijn 76 liter lpg tank heb ik het idee dat die niet helemaal nieuw meer zijn na 130000 km.

Persoonlijk zou ik er niet op besparen, die Sachs dempers zijn gewoon erg goed en duurzaam. Ze kosten 65 eu meen ik. Dat vind ik wel te overzien, maargoed ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk ;)

Edit:
O die Sachs zijn tegenwoordig 80 eu idd, die inflatie...

Waar vind jij die Sachs Koen ?
Ik weet welk nr ik zou moeten hebben (18) maar kom ze niet ergens tegen.
Origineel op de dealer moet ik 270 aftikken … per stuk 😣
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 08:47  ·  #4
Quote door MTE
Ik weet welk nr ik zou moeten hebben (18) maar kom ze niet ergens tegen.
Origineel op de dealer moet ik 270 aftikken … per stuk 😣

Alle nummers in Vida (MARKED) komen bij Sachs samen in 2 of 3 nummers. Beetje irritant als je alles tot de puntjes uitzoekt en bij Sachs niet verder komt dan 1 demper waar al die VIda nummers onder vallen.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 09:10  ·  #5
Ik zou eens op deze website van ZF/Sachs kijken, dan zou je op het juiste ZF/Sachs partnummer uit moeten komen. Dan kun je veder zoeken op het partnummer bij de online shops in DLD. https://aftermarket.zf.com/de/…ahrzeug/#/
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 14:20  ·  #6
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 16:40  ·  #7
Best wel prijzig.
Ik meen dat Joep van Carrec niet zo te spreken is over Sachs.
isaacvanasselt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 17:19  ·  #8
Ok, bedankt voor opmerkingen. Niemand dus al daadwerkelijk Magnum Technology gebruikt op een V70? Verhalen uit de tweede hand ook welkom!

Als je in mijn portemonnee kunt kijken zie je dat ik alle schokbrekers wel kan betalen. Maar als je tussen mijn oren kunt kijken zie je dat ik moeite heb premium prijs te betalen als het niet nodig is :-). Er is wel een verband tussen kwaliteit en prijs maar ook niet altijd. In voorkomende gevallen kan een goede fabrikant goedkoper aanbieden omdat ze nu eenmaal minder gezeur met garantie hebben. Magnum Technology, een Poolse firma blijkbaar, ik had er nog nooit van gehoord maar ze hebben een scherpe deal. Gebruiken ze goede materialen? Als er positieve verhalen zijn dan wil ik het ook wel proberen maar ik ga geen proefkonijn zijn voor een bagger product..

Ik ben nu dus ook achter dat ik dus nivomats heb achter.. fijn?! Dus ik zit me nu op het hoofd te krabben of ik wel door wil zetten want misschien is een deel van mijn klachten over de wegligging wel 'normaal gedrag'. Ze zijn denk ik wel origineel (308.000km en 24 jaar oud). Achter de veren meevervangen schrik ik nog even voor terug, ik sleutel op de oprit... nieuwe nivomats kan ik niet verantwoorden. Rijden wel vaak met lading want het is de vakantieauto... Heeft het zin om alleen de schokbrekers voor te vervangen of ga ik me dan aan wat anders ergeren...

Vorige week met vlag en wimpel door de APK. Desgevraagd had de keurmeester ook geen aandachtspunten "ziet er netjes uit". Met rustig rijden en remmen voor de drempels is er ook niets aan de hand natuurlijk maar op het circuit ben ik helemaal nergens met deze auto.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 18:08  ·  #9
Snap je gedachte erg goed qua wel of niet aanschaffen.

Kan prima nieuwe dempers bij de dealer betalen en bij veel onderdelen doe ik dat ook . Achter zou ik de nivomats daar ook gewoon nieuw kopen, geen gebruikt spul.

Die draagarmen, die wil heb en wil ik dus origineel van de dealer, daar zit echt verschil in levensduur in.

Maar ja, WIL je 270 per demper betalen…om de eoa heb ik daar dan wel moeite mee maar zou het dan puur om gemak doen .

Thnx Koen ! 😉
ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 18:16  ·  #10
Vraag jezelf eens af wat je verwachten mag bij een dergelijke prijs. Goedkoop = bijna altijd duurkoop. Velen hebben hier ervaring met Sachs en Bilstein. Ik heb zelf de Bilsteins onder mijn vorige auto gehad en was er heel erg tevreden mee.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.05.2025 - 23:32  ·  #11
Bij mij waren de achterdempers echt totaal versleten of defect bij 325000 km. Zwabberen, doorslaan bij drempels, deinen etc.
De voorschokbrekers heb ik vervangen omdat er een veer gebroken was en alle rubbers uit elkaar vielen. De dempers deden het nog best aardig. Ik heb toen alles aan de voorkant in één keer vervangen. Scheelt een keer uitlijnen.

Misschien zijn bij jou de achter schokbrekers ook wel helemaal op. Gooi eens een paar zakken zand achterin en ga een paar nare drempels over.

Ik heb evt nog wel een setje originele achterveren over en de schotels waar de dempers in moeten. Volgens mij hoef je dan alleen de dempers en veerschotel te kopen.
Veren vervangen kan op de oprit, niet leuk maar het kan ;)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.05.2025 - 11:45  ·  #12
Quote door ohz274

Best wel prijzig.
Ik meen dat Joep van Carrec niet zo te spreken is over Sachs.

Dat is Monroe...
Sachs is origineel Volvo.

Ik zou voor Sachs gaan, we praten over een verschil van nog geen 100 euro (voor een set dus)...
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 06.05.2025 - 13:33  ·  #13
Monroe is ook OEM Volvo, de Four-C dempers horen in ieder geval onder de S80 V8.

Selected quotes for multi-quoting:   0