Niet door APK, wat nu?!

 
 
 
 
 
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 657
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 16:17  ·  #16
Ik sluit mij aan bij PvL; rij er even mee langs Blade (Nieuwveen) en je krijgt gegarandeerd een eerlijk advies.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 17:54  ·  #17
Quote door MauritsVM



Quote door PvL

Of breng de Volvo naar Blade. Eerlijk advies, geen onnodige kosten en de APK keuring kan ook bij hem.
Ik vermoed dat je moeder hem ter keuring heeft aangeboden? Zo ja, zeg ik verder niks....

Ik zit er aan te denken ja. Wat bedoel je met de laatste zin? Dat de auto nu APK afgekeurd is toch?




Daar bedoel ik mee dat er helaas nog steeds garagehouders zijn die, op het moment dat er een (oudere) vrouw binnenkomt met een auto die gekeurd moet worden, ineens dollartekens in de ogen krijgen en denken "dat varkentje wassen we wel eens eventjes"
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 18:56  ·  #18
1.400 euro? Krijg je er een nieuwe S60 bij?

Ik zou lekker naar een andere, betrouwbare garage gaan en een eerlijk oordeel laten vellen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 19:11  ·  #19
Quote door PvL

Quote door MauritsVM



Quote door PvL

Of breng de Volvo naar Blade. Eerlijk advies, geen onnodige kosten en de APK keuring kan ook bij hem.
Ik vermoed dat je moeder hem ter keuring heeft aangeboden? Zo ja, zeg ik verder niks....

Ik zit er aan te denken ja. Wat bedoel je met de laatste zin? Dat de auto nu APK afgekeurd is toch?




Daar bedoel ik mee dat er helaas nog steeds garagehouders zijn die, op het moment dat er een (oudere) vrouw binnenkomt met een auto die gekeurd moet worden, ineens dollartekens in de ogen krijgen en denken "dat varkentje wassen we wel eens eventjes"


Precies.

Het zal niet de eerste keer zijn.
Om die reden regelt de zoon van mijn buurvrouw alles wat te maken heeft met haar auto of het huis.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 19:20  ·  #20
Precies dit had ik dus ook. Klein (beetje scharrig) garagebedrijf waar ik al 6 keer was geweest met beide auto’s, altijd in 1 keer goedgekeurd.
Toen ik een keer echt niet kon had ik mijn vrouw gestuurd voor de apk, en je raadt het al: meerdere afkeur punten op de auto die ik 100% van binnen en buiten ken!! Dus dat was de laatste keer daar....
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 20:38  ·  #21
Quote door MauritsVM

Haha ik zeg niets verkeerds over KwikFit. Heb er relatief goede ervaringen mee, misschien heb ik geluk gehad.
De auto staat bij een garage in de buurt van Den Haag, ik noem even geen namen ;).


Wipfit..... Wip er eens binnen en kom er genaaid weer uit. Nee, mij zullen ze bij zulke tenten niet zien. Zelfs niet voor een ventieldopje..... ;-)
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2204
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 21:32  ·  #22
Ik kwam er een keer voor een accu van een ouwe Ford Focus (eerste model uit 1998), ze kregen de accu er niet uit, de klem zat volgens hen vastgeroest en durfden het niet aan.
Ik naar de Ford-dealer een deur verderop, die kregen het zonder problemen voor elkaar. Kostte me net zoveel als de Kwikfit plus de prijs van een nieuwe accuklem want die was inderdaad verroest (paar euro).
Wat een prutsers bij Kwikflut. Kom er nooit meer.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 04.02.2021 - 23:20  ·  #23
Zo zie je weer hoe belangrijk het is om een goed en betrouwbaar adres te hebben voor apk en onderhoud!
Terug on topic, ga een second opinion halen of ga de afkeurpunten zelf bekijken. Gauw oplossen en weer verder rijden.
Om deze reden is het ook verstandig om twee maanden voor het aflopen vd apk te gaan keuren, als er dan wat is kun je gewoon blijven rijden en rustig bedenken wat slim is om te doen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 07:30  ·  #24
Quote door Walterj

Precies dit had ik dus ook. Klein (beetje scharrig) garagebedrijf waar ik al 6 keer was geweest met beide auto’s, altijd in 1 keer goedgekeurd.
Toen ik een keer echt niet kon had ik mijn vrouw gestuurd voor de apk, en je raadt het al: meerdere afkeur punten op de auto die ik 100% van binnen en buiten ken!! Dus dat was de laatste keer daar....
Dat doet het gevoel geen goed inderdaad. Maar kom je er verder ook voor onderhoud? Wij komen al een jaar of vijftien met meerdere auto's in de familie bij dezelfde garage. Denken altijd mee en zijn er niet op uit om een poot uit te draaien. Hij krijgt wat werk van ons en in ruil daarvoor krijg je eerlijk advies als het nodig is.
Zo gauw ie me gaat foppen ben ik weg, en de rest van de familie ook.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 08:19  ·  #25
Quote door Piet_piraat

Quote door Walterj

Precies dit had ik dus ook. Klein (beetje scharrig) garagebedrijf waar ik al 6 keer was geweest met beide auto’s, altijd in 1 keer goedgekeurd.
Toen ik een keer echt niet kon had ik mijn vrouw gestuurd voor de apk, en je raadt het al: meerdere afkeur punten op de auto die ik 100% van binnen en buiten ken!! Dus dat was de laatste keer daar....
Dat doet het gevoel geen goed inderdaad. Maar kom je er verder ook voor onderhoud? Wij komen al een jaar of vijftien met meerdere auto's in de familie bij dezelfde garage. Denken altijd mee en zijn er niet op uit om een poot uit te draaien. Hij krijgt wat werk van ons en in ruil daarvoor krijg je eerlijk advies als het nodig is.
Zo gauw ie me gaat foppen ben ik weg, en de rest van de familie ook.


Ik breng mijn auto altijd en alleen maar naar een onafhankelijke APK keuring,
Nooit discussies, als ze de auto afkeuren is het voor hun nadelig ( moeten de herkeuring doen )
Ik heb nog nooit een auto naar een garage gebracht voor een APK, en zal ik hoop ik mijn hele leven doen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 09:16  ·  #26
Hier precies het zelfde.
(En waarschijnlijk naar de zelfde in best haha)
Maar inderdaad die doen echt niets anders dan keuren.
Ben je klaar dan krijg je goedkeur, goedkeur met punten. Of afkeur.
Niets meer en niets minder.

Het voordeel is dat ze dan ook alleen op de apk punten keuren.
Geen raam rubbertje wat zogenaamd afkeur is, geen rare reparaties. Moet er iets gemaakt worden schrijven ze mooi op een papiertje op wat. (En als je er bij staat laten ze gelijk zien wat evt het probleem is)

Het enige wat ze evt nog doen is een lampje wisselen als dat het enige punt is. En daar rekenen ze dan wel een hele €2.- voor
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 09:45  ·  #27
Dat is echt een fijne oplossing, zo'n onafhankelijk keuringsstation. Toen ik nog in Brabant woonde ging ik altijd naar Van Abeelen, stond je altijd in 20-30mins weer buiten met een eerlijk antwoord. Zo'n adres mis ik wel in (noord) Limburg.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 10:49  ·  #28
Klopt, er zijn niet zoveel van dit soort adressen. Ik had er ook eentje in Hillegom, maar dat is nu te ver weg na de verhuizing.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 12:16  ·  #29
In Beek en Donk is er ook nog 1, doet dit al vele jaren en is hier heel groot mee geworden: APK Jos Verschuren.
Ik heb daar vaak gehoord dat ze een advies geven wat er aan de auto moet gebeuren om door de APK-keuring te komen.
Daarnaast hebben ze ook een bandenhandel (scherpe prijs en hun webshop is helder over wat extra's kosten).
Ze doen niet moeilijk als iemand op de sloop een gebruikte band haalt om de auto voor de APK weer goed gekeurd te krijgen.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 12:25  ·  #30
Quote door ProVolvo

Daarnaast hebben ze ook een bandenhandel (scherpe prijs en hun webshop is helder over wat extra's kosten).


dus niet onafhankelijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0