Niet door APK, wat nu?!

 
 
 
 
 
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 15:00  ·  #31
MAG IK ???? MAG IK?????

Joebar zit lekker in zijn huisje in frankrijk, telefoon...

Kun je mijn auto keuren?

Ja hoor over 4 weken ben ik thuis.!!!

Oei ik heb een bekeuring gehad, was al over tijd, dus moet nu eigenlijk..

Sorry kan je niet helpen, maar ga even naar van Coolwijk, die is eerlijk en goed....

drie dagen later..

Telefoon....hoi ik heb de auto bij je neergezet, de garage krijgt hem niet meer aan het lopen en geven de gasinstallatie de schuld, dus kijk hem maar na als je thuisbent..
HUH??? Bij van Coolwijk
NEE kwikfit , was een aanbieding, grote beurt + APK 175 euro...
Ja en je hebt hem toch rijdend gebracht....
Ja maar nu start hij niet meer!!
Kan nooit aan de gasinstallatie liggen, je auto start op benzine..
Zijn twee dagen bezig geweest, wilde niet meer verder..
Okay kijk wel over 3,5 week

Kom thuis, loop naar de auto voor dat ik mijn koffers heb uitgepakt, want zoiets houdt je toch bezig..
Starten plof , knal, plof,knal....
Huh ??? ze zullen toch niet de bougiekabels er verkeerd op hebben zitten...
Kap open.....bobine met wasted spark, zonder verdelerkap, daar staat GVD de bougie bij, steek twee kabels om, starten lopen..
En de hele startmotor aan gort geslagen , die zal met het vele starten wel zijn blijven hangen, dus flinke klap met de hamer er op om hem weer vrij te krijgen..

Tja soms gaan ze voor de goedkopigheid, en dan kom je bij dit soort bedrijven terecht
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 05.02.2021 - 15:02  ·  #32
Ik ging ook altijd naar een onafhankelijke keuringsstation(van Beelen in Breda), maar als er iets was dan moest je toch naar een garage.
Ik ga de laatste jaren gewoon naar de dealer (Bluekens), ik heb wel eens gehad dat ik gewoon 25,00 euro kwijt was, geen bijzonderheden, alleen vorig jaar toen werd het stuurhuis van de 850 afgekeurd (overmatige lekkage), ik was wel 1100,00 euro kwijt (incl.vervangen van de binnenste/buitenste stuurkogels+ uitlijnen).
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 06.02.2021 - 13:16  ·  #33
Poika (Blade) in Nieuwveen zit slechts 40 km bij Den Haag vandaan, is absoluut een ritje waard om de S60 daar te laten nakijken lijkt me
MauritsVM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 32
Berichten: 81
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 06.02.2021 - 15:53  ·  #34
Quote door henry classic v70

Poika (Blade) in Nieuwveen zit slechts 40 km bij Den Haag vandaan, is absoluut een ritje waard om de S60 daar te laten nakijken lijkt me


Zeker de moeite waard;)
Arie1972
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Berltsum
Leeftijd: 51
Berichten: 2
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 06.02.2021 - 16:28  ·  #35
Je kan ook naar een RDW keuringsstation in de buurt. Ik heb ook eenkeer ellende gehad met een Mits. Canter voor groot rijbewijs. Zij doen ook APK keuring en je wordt er netjes geholpen. En bij afkeur doen ze ook de herkeuring.
Mistique
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 45
Berichten: 141
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 10:58  ·  #36
Ik ga altijd naar de meest goedkope APK station in de buurt.
Die kijkt er 20 min naar en dan is ie weer gekeurd, het stelt niks voor.

APK is alleen maar een snelle check van je auto, dat is alles.
Je moet zorgen dat je auto het hele jaar goed onderhouden is, ipv je hoop vestigen op de APK.
En die kapotte lampjes en versleten banden, had je kunnen weten dat ie afgekeurd werd.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 12:48  ·  #37
Ik ben het eens dat alles het hele jaar in orde moet zijn.
Helaas werkt dat voor de apk niet altijd.

Een simpel voorbeeld, mijn zwager zijn auto.
Had ik een maand voor de apk volledig de remmen vervangen. Alles nieuw. Uitlaat gelast, en alles gecontroleerd.

Kwam bij 1 van de snelfitters voor de apk, en die gaven aan dat de remmen versleten waren. En er een nieuwe uitlaad onder moest.

Hebben ruzie gemaakt om hem mee te krijgen, uiteindelijk is hij naar mijn onafhankelijke keurstation gegaan. Zonder iets er aan te doen. En gekeurd zonder op of aanmerkingen.

Je hebt garage’s (voornamelijk de ketens aan snelfitters) die simpelweg een target moeten halen. En auto keuringen zijn een makkelijk punt om de onderdelen bij te verkopen.
(Vriend van me heeft er stage gelopen, en heeft dit later bevestigd)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:00  ·  #38
Af laten melden bij het RDW en gelijk daar ter plaatse een steekproef aanvragen. Wachten tot de RDW meneer er is en herkeuren... Ik weet alleen niet of dit nog mogelijk is heden ten dage?
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:25  ·  #39
Quote door ikbat

Ik ben het eens dat alles het hele jaar in orde moet zijn.
Helaas werkt dat voor de apk niet altijd.

Een simpel voorbeeld, mijn zwager zijn auto.
Had ik een maand voor de apk volledig de remmen vervangen. Alles nieuw. Uitlaad gelast, en alles gecontroleerd.

Kwam bij 1 van de snelfitters voor de apk, en die gaven aan dat de remmen versleten waren. En er een nieuwe uitlaad onder moest.

Hebben ruzie gemaakt om hem mee te krijgen, uiteindelijk is hij naar mijn onafhankelijke keurstation gegaan. Zonder iets er aan te doen. En gekeurd zonder op of aanmerkingen.

Je hebt garage’s (voornamelijk de ketens aan snelfitters) die simpelweg een taget moeten halen. En auto keuringen zijn een makkelijk punt om de onderdelen bij te verkopen.
(Vriend van me heeft er stage gelopen, en heeft dit later bevestigd)


dat is helemaal mooi, als een monteur tegen mij zou zeggen dat mijn remmen zijn versleten, terwijl ze net vervangen zijn , dan
moet hij mij maar laten zien of ze ook daadwerkelijk versleten zijn, zo niet , dan moet je toch overwegen om een klacht in te dienen bij de Bovag of zo.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:29  ·  #40
Het is heel simpel, als de auto word afgekeurd op punten, en je wilt niet dat de auto daar word gerepareerd, dan moet de auto officieel afgekeurd worden incl afkeur afmelden bij de rdw, waar ook een steek proef op kan komen. Ik heb weleens zon geval mee gemaakt, klant geloofde het niet, prima dan meld ik hem afkeur af. Toen was die helemaal niet blij. Leuke was dat er nog een steekproef op kwam ook en terecht.

Willen ze hier niet aan mee werken, dan bel je toch gewoon de rdw?

In duitsland en belgie hebben ze het beter voor elkaar, volledig onafhankelijke keuringen.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:36  ·  #41
Quote door Blade

Het is heel simpel, als de auto word afgekeurd op punten, en je wilt niet dat de auto daar word gerepareerd, dan moet de auto officieel afgekeurd worden incl afkeur afmelden bij de rdw, waar ook een steek proef op kan komen. Ik heb weleens zon geval mee gemaakt, klant geloofde het niet, prima dan meld ik hem afkeur af. Toen was die helemaal niet blij. Leuke was dat er nog een steekproef op kwam ook en terecht.

Willen ze hier niet aan mee werken, dan bel je toch gewoon de rdw?


@Blade : kan een klant een herkeuring vragen bij de RDW ( krijgen is natuurlijk een andere vraag )

Veel garages melden een afgekeurde auto die niet bij hun gerepareerd wordt niet af, dat scheelt hun kosten, als ze namelijk niet terug komen hebben ze wel de volle mep gevangen maar hebben ze niet de RDW kosten gehad.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:39  ·  #42
Tuurlijk melden ze die wel af, dat moeten ze! Ze krijgen er ook voor betaald. Bij mij kost een keuring €35ex goedkeur of afkeur. Roetmeting is extra. Maar het blijft natuurlijk ook hoe de relatie is tussen klant en bedrijf, dan denk je weleens met elkaar mee.

Herkeuring kan aangevraagd worden tot een jaar na afmelden! Elke keer weer een examen vraag 😉

https://www.rdw.nl/particulier…de-keuring
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:54  ·  #43
Quote door Blade

In duitsland en belgie hebben ze het beter voor elkaar, volledig onafhankelijke keuringen.


En dan niet de "Bilprovningen" noemen ;) .
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 13:57  ·  #44
Quote door Blade

Tuurlijk melden ze die wel af, dat moeten ze!


Dat zouden ze moeten, Maar als je op het internet wat rond zoekt, zie je dat ze er bij Kwikfit een handje van hebben om het niet te doen, als je de auto niet bij hun laat repareren, pas als je terug komt voor de "herkeuring" wordt hij afgemeld.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Niet door APK, wat nu?!

 · 
Posted: 07.02.2021 - 14:28  ·  #45
Quote door bartk

Quote door Blade

Tuurlijk melden ze die wel af, dat moeten ze!


Dat zouden ze moeten, Maar als je op het internet wat rond zoekt, zie je dat ze er bij Kwikfit een handje van hebben om het niet te doen, als je de auto niet bij hun laat repareren, pas als je terug komt voor de "herkeuring" wordt hij afgemeld.


Voorkeuring heet het dan volgens de KF.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0