Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 
 
 
 
 
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 11:38  ·  #61
Quote door koennie

Mijn volvo accu is zojuist overleden, naja komt niet verder dan 12,3 volt. Er staat een volvo nummer in en een code 0607 ingestampt. Mijn auto is uit 2007, maar het lijkt me sterk dat het nog de originele was. Als dat wel zo is, dan zijn die accu's erg goed.


zou zomaar kunnen, ik heb een jaar geleden ook mijn accu gewisseld, de oude was een volvo accu met een datum uit 2006, zelfde bouwjaar als de auto.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 12:23  ·  #62
Ik kon geen datum vinden op de Volvo accu die ik een paar jaar terug van mijn V70 had vervangen, maar zo te zien wel degene vanaf de fabriek, heeft er ruim 7 jaar ingezeten toen ik 'm verving en een zwaar leven gehad in de eerste 6 jaar, toen de auto nog in het koude Zweden rondreed. Er zit weer een Volvo-accu in, in plaats van 60 heb ik er 70 Ah in gestopt, gewoon omdat het kan.

Bij de 480 een ander verhaal, daar gaf de Volvo-accu na 5 jaar de geest, omdat de accu een aantal keren plat is komen te staan, daar kunnen ze niet tegen. Ik heb er een Varta D24 accu in gestopt (online gekocht), had geen zin om bij het arrogant stuk vreten van een baliemedewerker van de plaatselijke Volvodealer te smeken of ik alsjeblieft wat van hun mag kopen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 12:39  ·  #63
Ik heb indertijd een duracell advanced van 95 amp erin gezet.
Past net en tijdens inbouwen moest het kapje vd gastank er even af gehaald worden.
Ook de afdekdeksel paste niet helemaal, daar heb ik ook een hoek vanaf moeten halen met een dremel.

Dit model heeft 30% meer start capaciteit en hij doet het meer dan uitstekend.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 13:01  ·  #64
Quote door brinkie

Had geen zin om bij het arrogant stuk vreten van een baliemedewerker van de plaatselijke Volvodealer te smeken of ik alsjeblieft wat van hun mag kopen.


Heb ik nog niet gehad ging wel altijd naar Esp in Eindhoven, nu alleen nog maar Veldhoven hier in de buurt.
Ik bel altijd even geef het nummer en bellen netjes terug als het er is. meestal binnen een dag
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 17:44  ·  #65
Quote door koennie

Mijn volvo accu is zojuist overleden, naja komt niet verder dan 12,3 volt. Er staat een volvo nummer in en een code 0607 ingestampt. Mijn auto is uit 2007, maar het lijkt me sterk dat het nog de originele was. Als dat wel zo is, dan zijn die accu's erg goed.


Die code geeft inderdaad het bouwjaar aan.
Maar zoals met elke accu, je hebt een beetje geluk nodig.
Doorgaans gaan de Volvo accu’s lang mee, maar ik heb er ook een gehad, welke de 2 jaar niet haalde.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 17:50  ·  #66
Vroeger in de pechhulp kwamen we accu’s van 20 jaar tegen die kapot waren. En accu’s die het jaar nog niet hebben gehaald.
Soms is er een oorzaak aan te wijzen. Maar meestal niet.
En merk maakt daar geen verschil in.
Bosch en varta accu’s kunnen ook na 8 maanden kapot gaan, en china accu’s die pas naar 16 jaar de geest geven. Je komt het allemaal tegen.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 18:53  ·  #67
Quote door ikbat

Vroeger in de pechhulp kwamen we accu’s van 20 jaar tegen die kapot waren. En accu’s die het jaar nog niet hebben gehaald.
Soms is er een oorzaak aan te wijzen. Maar meestal niet.
En merk maakt daar geen verschil in.
Bosch en varta accu’s kunnen ook na 8 maanden kapot gaan, en china accu’s die pas naar 16 jaar de geest geven. Je komt het allemaal tegen.


maar ik heb 1 ervaring Volvo gehoord, eerste hand, dat een klant van volvo dus zijn start stop accu na een jaar weer mocht betalen, geen garantie niks bij Volvo, Ik vind een jaar toch wel erg kort
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 18:59  ·  #68
Inderdaad, dat is wel heel erg snel, flinke rekening dus.
Schandalig dat hij dit zelf nog eens heeft moeten betalen.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 19:02  ·  #69
Ooit een oude Volvo 850 gekocht voor 1250 euro. Toen na een maand de accu plat was, kreeg ik gratis een nieuwe. De garage zei “want dat hoort niet”. Mooi toch, zo kan het ook.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 21:14  ·  #70
Auto (v90) die mijn ouders hebben gekocht (uit eind 2018), was de accu ook al slecht van. Die is zonder commentaar vervangen door de dealer, wel scheen het nog een heel gedoe te zijn geweest, omdat alles weer moest worden ingeleerd en dit ging niet helemaal goed. Gaan accu's in moderne (SPA) Volvo's nog geen 2 jaar mee? gezien de tijd die ze er nu mee bezig waren, zou ik mij toch wel zorgen maken over de kosten als je die zelf moet betalen. Bij SPA platform schijn je afhankelijk te zijn van de dealer vanwege de software...
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 21:21  ·  #71
Quote door bartk

Heb ik nog niet gehad ging wel altijd naar Esp in Eindhoven, nu alleen nog maar Veldhoven hier in de buurt.
Ik bel altijd even geef het nummer en bellen netjes terug als het er is. meestal binnen een dag

De receptie werkplaats van deze Volvodealer staat zelfs bij collega-Volvodealers slecht bekend. Soms tref ik de chef werkplaats, da's dan weer wel een vrolijke vent.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 21.11.2020 - 07:28  ·  #72
Quote door bartk

Quote door ikbat

Vroeger in de pechhulp kwamen we accu’s van 20 jaar tegen die kapot waren. En accu’s die het jaar nog niet hebben gehaald.
Soms is er een oorzaak aan te wijzen. Maar meestal niet.
En merk maakt daar geen verschil in.
Bosch en varta accu’s kunnen ook na 8 maanden kapot gaan, en china accu’s die pas naar 16 jaar de geest geven. Je komt het allemaal tegen.


maar ik heb 1 ervaring Volvo gehoord, eerste hand, dat een klant van volvo dus zijn start stop accu na een jaar weer mocht betalen, geen garantie niks bij Volvo, Ik vind een jaar toch wel erg kort


Dat een jaar kort is, ben ik het met je eens,
Alleen komt het vaker voor dan je denkt dat een accu binnen 1 tot 2 jaar de geest geeft.

Maar in het geval van een orginele volvo accu, bij een volvo dealer zou je wel mogen verwachten dat ze dat wat netter zouden oplossen. Je betaald daar ook voor de service, die mag wel top zijn.

Bij een gemiddelde kleine garage op de hoek geven ze op zijn minst nog wat coulance voor de vaste klanten.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 21.11.2020 - 11:43  ·  #73
Quote door brinkie

De receptie werkplaats van deze Volvodealer staat zelfs bij collega-Volvodealers slecht bekend.


Dat is geen goede reclame.🤔
VesPa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Gooi
Homepage: volvov70forum.com/…
Berichten: 23
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 21.11.2021 - 06:13  ·  #74
In februari 2020 kocht ik mijn V70/D5 uit 2005 bij een Volvo-dealer. Bij de aflevering werd gemeld dat de accu nog even was doorgemeten en "die was goed". Mooi.

Een paar maanden later (lente) werd de koude start steeds moeizamer. En een half jaar na aankoop van de auto draaide de startmotor 's ochtends nog maar ternauwernood rond. Mijn acculader/meter er op gezet en die gaf 2 van 4 smiley's, oftewel "matig".

Nieuwe Varta Blue Dynamic G3 van 95 Ah gekocht voor net geen 100 euro. Et voilá: zelfs in de winterkou was de koude start weer als een zonnetje.

Nu ben ik een jaar verder en begint het liedje weer opnieuw: moeizame koude start. Dat heb ik met al mijn eerdere auto's in mijn leven (12 stuks) nog nooit meegemaakt. Dus dat wordt weer een nieuwe accu, terwijl ook allevier de banden aan vervanging toe zijn, plus in februari een grote beurt en APK.

Iemand nog tips/suggesties/ideeën ten aanzien van die accu? Of "gewoon" maar elk jaar een nieuwe Varta kopen? (pfff)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe accu: origineel of alternatief?

 · 
Posted: 21.11.2021 - 07:23  ·  #75
Die accu is prima. Ik vraag me eerder af of de laad stroom wel optimaal is en of er niet een lekstroom aanwezig is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0