Nieuwe dashcam

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 29.12.2015 - 22:54  ·  #31
Moet toch niet gekker worden dat je die beelden niet mag gebruiken. Je schiet ze toch voor jezelf, juist als bewijs bij een ongeval.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 29.12.2015 - 23:02  ·  #32
Dat zou je denken, maar je hebt ook nog de privacywet.
Ben wel nieuwsgierig hoe dit wetstechnisch geregeld is
SvenSka75
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 48
Berichten: 108
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 29.12.2015 - 23:50  ·  #33
Is het als bewijs voor verzekering/politie en evt rechtbank niet zo dat het ding met gps/positie moet zijn uitgerust?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 29.12.2015 - 23:54  ·  #34
Ik heb één van mijn dashcam video's zo op youtube gekwakt en nooit iemand die er wat van heeft gezegd. Waarschijnlijk ook niemand die het weet dat ze op deze manier op internet staan...
Overigens wel een camera met gps, voor positie en snelheid. Handig om te bewijzen dat je ergens niet te hard gereden hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=nl_s0juFlCY
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 00:55  ·  #35
kwam er van de week achter dat bv streetview niet werkt in Oostenrijk. is nog in onderzoek maar vooralsnog verboden ivm privacy
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 08:23  ·  #36
He Jeroen, leuk filmpje man. Heb je de camera aan een raam geplakt ofzo?

Krijg je hier geen gezeur mee , met je werkgever als ze dit zien?

Edit: Lees net het onderschrift bij youtube. :shame:
Michelnoord
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grins
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 11:08  ·  #37
Quote door Jeroen

Ik heb één van mijn dashcam video's zo op youtube gekwakt en nooit iemand die er wat van heeft gezegd. Waarschijnlijk ook niemand die het weet dat ze op deze manier op internet staan...
Overigens wel een camera met gps, voor positie en snelheid. Handig om te bewijzen dat je ergens niet te hard gereden hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=nl_s0juFlCY



Goede kwaliteit. overigens blijk ik het knap vinden om met zo'n bus in de binnenstad te rijden, petje af.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 11:55  ·  #38
Dit filmpje was de eerste Qbuzz dashcam video die geupload werd. Daarna kwamen er meer en heeft Qbuzz gezegd dat het wel mag, maar de bus mag niet meer zichtbaar zijn. Je mag niet kunnen zien dat het vanuit een bus gefilmd is zeg maar, dus gewoon strak tegen de voorruit mag wel.
En dan natuurlijk het verhaal van privacy, mensen die met hun gezicht in beeld komen. Maar ik heb nooit bezwaar gehad tegen de video.

Is trouwens een Contour GPS, toen de grote tegenhanger van GoPro. Contour is inmiddels failliet (en een doorstart?) maar de beelden zijn nog steeds goed. Ding was 4 jaar geleden 300 euro, en de gps werkt niet meer helaas.
Zit hier inderdaad aan de buitenkant van de laatste zijruit geplakt met een zuignap waar je U tegen zegt.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 17:12  ·  #39
Ik heb net ook mijn nieuwe dashcam ingebouwd. Ik vind het erg strak staan. Mooi klein en valt niet op. Past precies naast de regensensor en steekt alleen bij de lens onder het zwarte vlak een klein stukje uit. Dus van buitenaf zie je bijna niets.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Marc O.
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 55
Berichten: 171
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 19:08  ·  #40
Waar heb je de stroom van afgetakt? Boven bij de spiegel of heb je de bedrading naar beneden doorgetrokken?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 20:07  ·  #41
Ik heb de stroom gepakt aan de zijkant (passagierskant) van het dashboard. Achter de klep aan de zijkant zit bij mijn V70 een stekker. Dit bleek de stekker te zijn om aan te sluiten op een schakelaar om de airbag uit te schakelen. Die stekker heeft ook een geschakelde plus. De andere aders moet je niet aankomen. De aarde heb ik verbonden met een schroef in de buurt.

Ik heb het printje uit de 12 volt stekker gehaald die er bij geleverd was. Ik heb daar twee draadjes aan vast gesoldeerd en krimpkous ter bescherming overheen gedaan.
Dit voedingetje kan je dan erg makkelijk kwijt en met een tyrib vastmaken achter dat klepje.

En dan de kabel via de a stijl zo naar boven. Ging erg makkelijk en snel allemaal.
Marc O.
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 55
Berichten: 171
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 20:11  ·  #42
OK, dank je voor de toelichting. Binnenkort een dashcam inbouwen voor mijn Noordkaapreis, dan wil ik geen losse draden door de auto hebben. :thumb:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 21:46  ·  #43
Heb je nog een foto van buitenaf Marcel?
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 310
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 21:51  ·  #44
Quote door Marc O.

OK, dank je voor de toelichting. Binnenkort een dashcam inbouwen voor mijn Noordkaapreis, dan wil ik geen losse draden door de auto hebben. :thumb:


Als je dan een beetje oefent met inbouwen mag je daarna in mijn D5 een dashcam inbouwen.
Marc O.
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 55
Berichten: 171
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 21:59  ·  #45
Quote door StefanCJ

Quote door Marc O.

OK, dank je voor de toelichting. Binnenkort een dashcam inbouwen voor mijn Noordkaapreis, dan wil ik geen losse draden door de auto hebben. :thumb:


Als je dan een beetje oefent met inbouwen mag je daarna in mijn D5 een dashcam inbouwen.


Kweenie of n=1 voldoende oefening is, maar wil het best proberen :D
Anders morgenavond effe oefenen op jouw auto, kan ik het daarna netjes bij mij inbouwen :yes:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0