Nieuwe dashcam

 
 
 
 
 
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 19.06.2018 - 14:37  ·  #61
Quote door T6 frank
Schema is antwoord op je vraag waar en wanneer ergens spanning staat


Zoals ik al aangaf: mijn (elektro)technische kennis is te beperkt om het schema goed te kunnen lezen. En die Rus van Volvosweden heeft inderdaad heel wat filmpjes gepost! Ik was al begonnen aan zijn serie. En wellicht is dat voedingspunt onder de bijrijdersstoel ook nog een optie.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 20.06.2018 - 09:59  ·  #62
Quote door T6 frank

Filmpje

De link is goede film, werkt schijnbaar niet met YouTube ding ervoor


Dank voor de link, dit filmpje liet inderdaad alles zien hoe de aansteker te bereiken. Extra draad getrokken vanaf de aansteker, alles weer dichtgebouwd en klaar is Kees! En tegelijkertijd de stofzuiger er eens bijgehouden.... Wat een vuil verzamelt zich onder de middenconsole!
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 14.10.2018 - 08:45  ·  #63
Ik heb al een tijdje een dashcam (sinds ik bij de zomertijd overgang van 2018 in de eerste 3 dagen tijd met de 740 2x bijna van de weg gedrukt ben door een vrachtwagen) en heb 'm in de S80 als volgt geplaatst en aangesloten:

Zicht op dashcam vanuit bestuurdersstoel:


Daar zit ie:


De aansluiting achter gebruikt voor de stroomvoorziening.


Voor de 740 was 2.5m genoeg, maar daar haalde ik de stroom voor weg, voor de achter aansluiting in de S80 is 3m prettiger. De kabel loopt langs het dak en komt bij de B-stijl naar beneden. Onder de bijrijdersstoel zit het koppelstuk van een verleng kabel. (anders loopt de 2.5m kabel strak langs de onderkant van de rugleuning)

Oh, dit is de reden dat zo'n dashcam nuttig is...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 14.10.2018 - 13:12  ·  #64
Quote door T_I

Ik heb al een tijdje een dashcam (sinds ik bij de zomertijd overgang van 2018 in de eerste 3 dagen tijd met de 740 2x bijna van de weg gedrukt ben door een vrachtwagen) en heb 'm in de S80 als volgt geplaatst en aangesloten:

Zicht op dashcam vanuit bestuurdersstoel:


Daar zit ie:


De aansluiting achter gebruikt voor de stroomvoorziening.


Voor de 740 was 2.5m genoeg, maar daar haalde ik de stroom voor weg, voor de achter aansluiting in de S80 is 3m prettiger. De kabel loopt langs het dak en komt bij de B-stijl naar beneden. Onder de bijrijdersstoel zit het koppelstuk van een verleng kabel. (anders loopt de 2.5m kabel strak langs de onderkant van de rugleuning)

Oh, dit is de reden dat zo'n dashcam nuttig is...



Eigen opname?
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 14.10.2018 - 13:48  ·  #65
Quote door ohz274

Eigen opname?


Yup, met dit als eindresultaat.



En de S80 als vervolg hierop. (Ik moest iets hebben om naar het werk te komen. deze kwam zeer aantrekkelijk geprijsd langs)
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 14.10.2018 - 17:02  ·  #66
Ik heb voor mijn dashcam de voeding afgetakt van het console in het dak.
Daar is voor mijn versie model 2012 continu 12V en een een geschakelde.
Ik heb de connector los getrokken zonder de accu af te koppelen, niet slim je krijgt SRS
errors daar mee.
Ik heb dus de voeding boven op de hemel liggen, scheelt een hele hoop kabels routen.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 14.10.2018 - 18:37  ·  #67
Jan, welke dashcam gebruik je? Heb je nog tips qua dashcam?
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 14.10.2018 - 21:03  ·  #68
Blackvue is een van de betere merken, zie ja vaak bij YouTube dashcam kanalen, maar is stevig aan de prijs.
Reken op 250-350 euro in dat geval. Die hebben dan wel allerlei extra opties, upload naar cloud, motion sensor e.d. (daarvoor moet de camera wel aan de 12v constante spanning hangen, dus niet via de 12v standaard plug).
Verder heb je bv Nextbase en Mio in Nederland en bieden paar webshops hun eigen merken aan..

Ik heb een Koreaanse kloon van blackvue, blackxxxx nogwat (ik ben de naam vergeten). Die doet het redelijk, voor mij is het puur bewijs voor de verzekering. Hierbij zat een 2e camera voor achter bij, maar met een idiote bevestiging die dan voornamelijk de lucht filmt.

Ik koop zelf denk ik toch ooit een blackvue -het is nu eenmaal de top- en gooi deze naar achter, net zoals Volvodashcam uit Zweden. Er zijn wel wat vergelijk sites hoor of paar camera’s reviewen, Google maar eens. Bij Coolblue staat al aardig wat info :-)
Een lange kabel voor de inbouw/het wegwerken van de draad vind ik zelf ook wel een goede eigenschap...
succes met de aankoop hoor.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 15.10.2018 - 00:13  ·  #69
de top ??

vergelijking

er zijn zelfs 100 euro webcams die beter beeld geven

ik zelf heb een mini 0805 en die geeft soms beter beeld dan de 0903 in de test , en die zit dik onder de 100 euro. en deze doet het al 3 jaar.



dit is nog niet op de beste kwaliteit

denk er ook aan dat een dure dashcam meer kans geeft op inbraak.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 15.10.2018 - 08:13  ·  #70
Quote door Asterix

Jan, welke dashcam gebruik je? Heb je nog tips qua dashcam?


Ik heb de Nextbase 312GW uitgezocht na het lezen van reviews. (hier een updated review page)

Voor mij waren de eisen demontabel, opnames incl snelheid, gps en tijd plus makkelijk downloaden van de opnames. (dat laatste gaat 'relatief' makkelijk, eigen app en device aanmelden op het wifi netwerk van de camera) GPS is nodig om eventueel te kunnen verhalen. Tevens wilde ik toen niet meer dan 100 euro uitgeven. (deze was toen 99) De link naar de dashcam is ook het adres waar ik 'm toen besteld heb.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0