Nieuwe dashcam

 
 
 
 
 
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 30.12.2015 - 22:36  ·  #46
Quote door Jeroen

Heb je nog een foto van buitenaf Marcel?


Die maak ik morgen even met daglicht.

Zal dan ook even een foto maken van de aansluiting aan de zijkant van het dashboard.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 31.12.2015 - 10:36  ·  #47
Erg lastig met die weerspiegeling op het raam.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 31.12.2015 - 11:34  ·  #48
Duidelijk genoeg hoor. Valt niet zo op idd, maar jij hebt nog een stuk verduistert voor die regensensor.
cootjuh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: val-meer
Leeftijd: 49
Berichten: 193
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 31.12.2015 - 12:49  ·  #49
Quote door Martijn

Quote door bastiaan2

Is er geen stroom daar boven in het dak wat je kan meepakken? Tenslotte zitten daar ook een hoop sensors.


Als je niet bang bent om er even wat tijd in te steken, en te (de)monteren, kun je achter de 12V aansluiting stroom pakken?


Ik heb hem bijna hetzelfde aangesloten. Heb mijn USB kabel verlengt en loopt via A stijl, onder handschoenen kastje, het middenconsole naar de aansluiting achterin. Dan heb je geen kabels uit de vloer.
Ik heb overigens een actioncam die je ook op fiets, helm etc kunt zetten.
Bij mij zit hij achter de zonnebank in de voorruit
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 31.12.2015 - 17:36  ·  #50
Bij ons zie je nergens een stekker, behalve bij de dashcam zelf. ;)
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 11:20  ·  #51
Hoewel een al wat ouder topic, haak ik toch nog even in. Helaas zijn niet alle foto's -zoals eerder gepost in dit draadje- nog beschikbaar, vandaar mijn vraag. Ik wil in mijn V70 2009 een dashcam via een geschakelde plus aansluiten. Zowel de draad als de aansluiting zelf wil ik onzichtbaar wegwerken, dus eenvoudigweg de plug in de sigarettenaansteker prikken is voor mij geen optie. Ik heb al achter het handschoenkastje gezocht, maar vond niets (behalve dan het lampje van het dashboardkastje, maar daar staat constante stroom op). Nou kan ik natuurlijk een aftakking maken onder de sigarettenaansteker in de middenconsole. maar ik heb geen idee hoe deze aansteker of de complete middenconsole te demonteren. Ook YouTube kon mij niet verder helpen. Of is er een bruikbare loze geschakelde plus-aansluiting achter het dashboardkastje die ik over het hoofd zie? Ik lees overigens ook iets over een soort van splitter op de zekeringkast. Ben benieuwd naar jullie suggesties, alvast dank voor het meedenken!
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 681
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 11:26  ·  #52
Quote door Rudolph

Hoewel een al wat ouder topic, haak ik toch nog even in. Helaas zijn niet alle foto's -zoals eerder gepost in dit draadje- nog beschikbaar, vandaar mijn vraag. Ik wil in mijn V70 2009 een dashcam via een geschakelde plus aansluiten. Zowel de draad als de aansluiting zelf wil ik onzichtbaar wegwerken, dus eenvoudigweg de plug in de sigarettenaansteker prikken is voor mij geen optie. Ik heb al achter het handschoenkastje gezocht, maar vond niets (behalve dan het lampje van het dashboardkastje, maar daar staat constante stroom op). Nou kan ik natuurlijk een aftakking maken onder de sigarettenaansteker in de middenconsole. maar ik heb geen idee hoe deze aansteker of de complete middenconsole te demonteren. Ook YouTube kon mij niet verder helpen. Of is er een bruikbare loze geschakelde plus-aansluiting achter het dashboardkastje die ik over het hoofd zie? Ik lees overigens ook iets over een soort van splitter op de zekeringkast. Ben benieuwd naar jullie suggesties, alvast dank voor het meedenken!


Hier staat mijn oplossing: topic.php?p=257789#real257789

Splittertje op een zekering met een omvormertje naar 5V USB. De linkjes in het topic zijn alleen niet meer naar de directe producten, maar ik denk dat je ze nog wel kan vinden :P.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 12:46  ·  #53
Dank voor de snelle reply. Ik had ook dat topic al gelezen. Omdat de kabel aan mijn dashcam voorzien is van een 12 V aansluiting die in een sigarettenaansteker past (dus geen USB aansluiting) wilde ik ergens van een geschakelde plus (bijv. de sigarettenaansteker) een draad trekken met aan het uiteinde een sigarettenaansteker contra plug. Dan hoef ik i.i.g. niets aan de kabel van mijn dashcam te wijzigen. Maar wellicht kan ik ook een geschakelde plus via een splitter op de zekeringkast creëren? Anders blijft mijn vraag overeind: hoe demonteer ik de sigarettenaansteker om vanaf dat punt een geschakelde plusdraad aan te leggen?
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 681
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 14:03  ·  #54
Het lijkt me sterk dat je dashcam direct 12V nodig heeft? Er zit toch wel gewoon een micro/mini USB aansluiting in je dashcam waar je "normale" kabel in kan stoppen?
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 14:24  ·  #55
Ja sorry, ik schreef 12V aansluiting, maar bedoelde die plug die in de sigarettenaansteker gaat. Er zal geen 12V op de dashcam staan inderdaad. De dashcam zelf heeft een mini USB aansluiting en ik wilde de bijbehorende kabel met aansluitingen intact laten, vandaar. Wellicht is het inderdaad de meest eenvoudige oplossing om een splitter op de zekeringkast te zetten en vervolgens daaraan een kabel met contraplug aansluiten.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 681
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 16:14  ·  #56
Dat is inderdaad een oplossing, maar de kans op lostrillen/losschieten met een contra stekker lijkt me alleen wel hoger dan met een USB aansluiting. Zelf zou ik niet zo vasthouden aan het gebruiken van de originele bekabeling.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 18:40  ·  #57
Inmiddels de splitter in huis en direct onder het dashboardkastje gekropen. En wat blijkt: op geen enkele zekering zit een geschakelde plus. Sommige wel constante plus (ook op sommige reserve-aansluitingen) maar ik meet nergens een geschakelde plus. Op sommige zekeringen meet ik überhaupt geen spanning, vraag mij af op welk moment daar dan wel spanning op komt te staan. Heb overigens gezien dat de zekering van bijvoorbeeld de sigarettenaansteker onder de motorkap zit, da's dus een tegenvaller. Iemand nog tips?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 20:33  ·  #58
Ben geen electrotechnicus maar ga het bestuderen.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 18.06.2018 - 23:45  ·  #59
Iedere radio heeft een vaste en een geschakelde aansluiting, ook de originele van volvo.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe dashcam

 · 
Posted: 19.06.2018 - 13:20  ·  #60
Quote door T6 frank

Misschien heb je wat aan schema? Te vinden Volvo V70 3 schema's


Indrukwekkend schema, helaas kom ik er niet verder mee. Zoek nog altijd een manier om de sigarettenaansteker te demonteren, zodat ik vanaf daar een geschakelde plus kan trekken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0