Nivomat

Maar welke dan.??

 
 
 
 
 
Thor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 60
Berichten: 54
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Nivomat

 · 
Posted: 30.11.2022 - 22:41  ·  #1
Hallo, nog even een ander dingetje.
Tijdens mijn halfjaarlijkse bandenwissel zag ik dat de Nivomat rechtsachter wat olie verliest de rubber hoes was nat van de olie die er van binnen uit kwam.
Dus deze is aan vervanging toe blijkbaar.
Maar nu het vraagstuk, welke moet ik hebben.
Ik heb al diverse avonden zitten zoeken op diverse website's maar er zijn vele varianten en de prijzen zijn schrikbarend 🥴
Iemand hier een goed idee hoe je er achter komt welke je moet hebben en waar ze betaalbaar zijn.
Zelfs als ik op het VIN nr. zoek bij R&D carparts of bij Skandix blijven er meerdere keuzes over.
Ik hoop eigenlijk dat er nog een leesbare sticker op de nivomats zit om zo op nr. te kunnen zoeken...

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om onder de auto te kunnen kijken.

Gr. Andre.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 383
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Nivomat

 · 
Posted: 30.11.2022 - 22:46  ·  #2
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nivomat

 · 
Posted: 02.12.2022 - 00:01  ·  #3
Een jaar of 3 geleden had ik ook een nivomat lek en zakte ook door. Ik merkte dat de achterkant naar 1 kant hing wanneer er iemand achterin zat.

Via onderdelenlijn heb ik toen een gebruikte gezocht en een kant vervangen. Reed weer prima.

Nu zie ik ze niet zo snel maar een belletje naar een sloper lijkt mij een korte klap.

Destijds kreeg ik toen de indruk dat de sachs nummers van die nivomats overeen kwamen met andere merken. Ik weet even niet meer exact hoe ik daarbij kwam, maar volgens mij had ik gegoogled op het sachsnummer nadat ik hem gedemonteerd had en diverse zoekhits kreeg van andere merken.

Ik heb echter dat nummer niet meer. Wellicht een tip!
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 136
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Nivomat

 · 
Posted: 02.12.2022 - 13:20  ·  #4
Quote door martijn-a

Een jaar of 3 geleden had ik ook een nivomat lek en zakte ook door. Ik merkte dat de achterkant naar 1 kant hing wanneer er iemand achterin zat.

Via onderdelenlijn heb ik toen een gebruikte gezocht en een kant vervangen. Reed weer prima.

Nu zie ik ze niet zo snel maar een belletje naar een sloper lijkt mij een korte klap.

Destijds kreeg ik toen de indruk dat de sachs nummers van die nivomats overeen kwamen met andere merken. Ik weet even niet meer exact hoe ik daarbij kwam, maar volgens mij had ik gegoogled op het sachsnummer nadat ik hem gedemonteerd had en diverse zoekhits kreeg van andere merken.

Ik heb echter dat nummer niet meer. Wellicht een tip!


Sachs nummer van mijn V70 I is 8626028 in case that helps.......
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Nivomat

 · 
Posted: 02.12.2022 - 15:41  ·  #5
Hoe zit dat met Nivomats, kun je die per Kant vervangen ?

Dacht dat dempers altijd per set gedaan moesten worden .
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nivomat

 · 
Posted: 02.12.2022 - 16:49  ·  #6
Quote door MTE

Dacht dat dempers altijd per set gedaan moesten worden .


Theoretisch zal dat beter zijn. Ik vond destijds €100,- uitgeven voor een gebruikte schokbreker en naast een gebruikte schokbreker monteren prima.

Ieder zijn keuze 😎
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Nivomat

 · 
Posted: 02.12.2022 - 16:50  ·  #7
Quote door V70train

Quote door martijn-a

Een jaar of 3 geleden had ik ook een nivomat lek en zakte ook door. Ik merkte dat de achterkant naar 1 kant hing wanneer er iemand achterin zat.

Via onderdelenlijn heb ik toen een gebruikte gezocht en een kant vervangen. Reed weer prima.

Nu zie ik ze niet zo snel maar een belletje naar een sloper lijkt mij een korte klap.

Destijds kreeg ik toen de indruk dat de sachs nummers van die nivomats overeen kwamen met andere merken. Ik weet even niet meer exact hoe ik daarbij kwam, maar volgens mij had ik gegoogled op het sachsnummer nadat ik hem gedemonteerd had en diverse zoekhits kreeg van andere merken.

Ik heb echter dat nummer niet meer. Wellicht een tip!


Sachs nummer van mijn V70 I is 8626028 in case that helps.......


Ts rijd een NN volgens mij. Die is echt anders.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0