Even een update: vanochtend de huidige remschijven als eerste even nagemeten, afwijking aan 1 kant was binnen 2 a 2,5 honderdste, andere kant 3 a 3,5. Dat was binnen de marge, dus de conclusie was dat daarmee de huidige schijven (nog) niet krom zijn. Mooi. Aangezien de schijven met deze test gewoon op de naaf zit en de naaf dus meedraait meet je ook die afwijking. Alleen als we nu een te grote afwijking hadden gemeten dan waren de naven nog los nagemeten, om te kijken of het probleem in de schijf of in de naaf zit. Klink logisch. Conclusie nu was dus dat de naven en schijven achter nog prima zijn. Daarna nog een korte testrit, waarbij rustig is gereden en ook niet fors geremd. Daarna even met de FLIR camera kijken...dat was duidelijk, alles achter mooi gekleurd..schijven op het loopvlak gewoon 60 - 70 graden, voor nauwelijks boven buiten temperatuur. Duidelijk dat daar echt wat mis is
Onderdelen vandaag ook besteld. Bedankt voor de tip van Bogijn.nl, kan het iedereen aanraden. Zeer prettig contact gehad en kreeg direct een kortingscode om daarmee op een scherpe prijs te komen. Helaas hadden ze qua remslangen nu alleen die van Febi, dat zag ik niet zo zitten dus die heb ik nu even bij Winparts besteld (TRW slangen).
Nu even afwachten wanneer ik de spullen binnen heb (met een beetje geluk eind volgende week), en dan alle nieuwe spullen monteren, rondje rijden en even met de FLIR kijken en het zal duidelijk zijn of deze actie wat heeft opgeleverd, maar dat kan haast niet anders.