Nog steeds warm wordende achterremmen, terwijl deze net vernieuwd zijn, help!

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Nog steeds warm wordende achterremmen, terwijl deze net vernieuwd zijn, help!

· 
Posted: 07.11.2017 - 10:45  ·  #46
Inremmen staat nog op mn to do lijst. Heb nog geen geschikt weggetje gevonden waar ik dat zou kunnen doen zonder ander verkeer lastig te vallen.
Didi 001
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Nog steeds warm wordende achterremmen, terwijl deze net vernieuwd zijn, help!

· 
Posted: 07.11.2017 - 11:54  ·  #47
A12..?... :lol: :lol:
hubertjanhickinson
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 10:20  ·  #48
Ik heb vanochtend even de test gedaan waar je om gevraagd hebt. Na 50 km snelweg richting mijn werk, heb ik zonder te remmen mijn auto geparkeerd en aan alle 4 de wielen en schijven gevoeld. Voor en achter zijn beide koud.
Dreamer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2017 - 01:16  ·  #49
Ok, dat inremmen zal ik ook nog eens op die manier uitvoeren, kijken of ik daar een geschikt weggetje voor kan vinden.

En Hubert Jan: bedankt voor de test, dat bevestigd wat ik al vermoedde, dat er bij mij zeker iets niet in orde is.

Ondertussen zouden de nieuwe remklauwen morgen binnen moeten komen en voor maandag heb ik een afspraak staan bij een garage die de nieuwe spullen gaat monteren, ik ga dan ook meteen de boel eens volgens de aangegeven methode inremmen. 's avonds laat een rustige weg zoeken en dan moet dat wel te doen zijn, eigenlijk is een stuk tussen 2 rotondes wel ideaal daarvoor.

Zodra de nieuwe spullen eronder zitten laat ik nog even weten of daarmee inderdaad alle problemen zijn opgelost!
Dreamer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2017 - 23:09  ·  #50
Vandaag zijn alle nieuwe remdelen gemonteerd. Er is door de garage nogmaals dezelfde testrit gedaan als de vorige keer en weer met de warmte camera gekeken, geen overvloedige warmte achter meer geconstateerd, dus dat lijkt opgelost. Ik zal zelf binnenkort zodra ik een langere snelweg rit heb nog een keer de test doen om te kijken als ik niet rem of ze dan ook echt koud blijven. En ik zal nog een keer op een rustige avond de inrem procedure uitvoeren op een rustige weg.
Dreamer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2017 - 00:55  ·  #51
Eergisteren heb ik de remmen ingeremd volgens de uitgelegde procedure. Vandaag een ritje op de snelweg, nog niet zolang als ik eerder heb getest, maar toch een redelijk stukje. Getest: alles blijft koud. Ook de trillingen bij 120-140 voelde ik nu niet, dus voorzichtig durf ik te concluderen dat de problemen van de oude remklauwen kwamen.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2017 - 22:25  ·  #52
en is alles nog steeds naar volle tevredenheid? Geen trillen meer?
Dreamer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2018 - 02:23  ·  #53
Ja, alles nog steeds prima! Was dus duidelijk een probleem met de klauwen. Een duur lesje, maar goedkoop blijkt maar weer eens duurkoop (en dan waren de slechte klauwen eigenlijk nog duurder dan wat ik nu voor de TRW's heb betaald :S).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2018 - 13:54  ·  #54
Goed om te horen dat het probleem weg is gebleven.
Heb volgende week een afspraak om de remmerij grondig te laten checken.
Was bij bogijn aan het kijken, viel me op dat de bosch klauwen zeer voordelig zijn. Scheelt 40% tov bijv de trw. Op andere sites zie ik ze trouwens ook niet zo goedkoop als bij bogijn.
Mss dat ik die dan maar bestel. Slecht zal het niet zijn

Selected quotes for multi-quoting:   0