Noras met vragen

V70 zakt weg

 
 
 
 
 
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 05.04.2018 - 15:51  ·  #16
Ondertussen weer wat gedaan. Oa luchtfilter, bougies, stabilisator stangetjes, axiaalkogel, de stuurkogel, uitgelijnt met een touwtje (gaat perfect!). Op zoek naar het rammelen in het onderstel itgevonden dat de completen wieldraagarm L heen en weer kon omdat de voorste bout niet strak vast zat! Nu is er een behoorlijke kuil in de houder gesleten waar ik nu maar weer een passende ring in gezet heb. Het rijden over klinkers is nu (bijna)stil en strak! De achtervering zakt soms iets, maar na een paar meter is het weer op hoogte. Ook nieuwe accu geplaatst.
De bak die in het begin mooi schakelde wordt wat nukkig na een snelle rit. Ik Ga volgende week de ATF vervangen met de 1,5 ltr per keer spoelmethode.

Brengt me bij het motor storingslampje, dat ding gaat elke dag/keer branden, als ik uitlees ( en daarna reset) krijg ik soms P1670 maar ook altijd een P0205 ( of P0204 P0203 enz) elke cilinder wel een keer.
njector Circuit/Open-cilinder5. Ik rij dus op lpg, heeft het zin de injectoren te vervangen?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 05.04.2018 - 16:12  ·  #17
als t wisselt per cilinder zou ik nog geen injectoren gaan vervangen. meestal gaat gewoon één injector moeilijk doen. wel eens deze storing gehad als je langer op benzine rijdt?
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 06.04.2018 - 12:45  ·  #18
Volgens mij niet nee. Wat zou dat kunnen betekenen?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 06.04.2018 - 13:23  ·  #19
dan heb je dus een probleem met je gas. ik ga uit van Vialle LIP? je kunt drie dingen doen:
a. reset lpi installatie. :
1. Voorafgaand aan uitzetten motor knopje LPI schakelaar indrukken en ingedrukt houden
2. Motor uitzetten, contact uit en knopje LPI nog steeds ingedrukt houden
3. Lampje op LPI schakelaar blijft gewoon branden (30 seconden)
4. Nadat lampje LPI schakelaar is gedoofd knopje LPI loslaten en je LPI installatie is nu weer gereset.
b. ik heb wel een adapter zodat je je lpi kunt uitlezen.
c. Diane LPG vragen naar je installatie te kijken. zit in assen en komt ook langs kosten in overleg en pas als er wat gesleuteld wordt. http://g3gas.nl/
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 07.04.2018 - 15:33  ·  #20
Quote door GRUNNS60

dan heb je dus een probleem met je gas. ik ga uit van Vialle LIP?

Dank voor het meedenken.

Storing komt ook wel met benzine vlgns mij, maar denk dat je gelijk hebt.
Ik heb gezocht of het vierkante kastje met een boog groen LEDjes van vialle is maar ben niet zeker. Staat wel iets van een LP op dus lijkt in orde.Ik probeer het gewoon.

Je suggestie van Diana is goede een optie, moet zeggen dat ik al 25 jaar zeer goede ervaring heb met Johan van LPG inbouw Assen (voorheen Olijve autogas) http://www.johanautogas.nl/ , ook nog een volvo man volgens mij :-)
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 08.04.2018 - 14:21  ·  #21
Mijn V70 is geen tempo rijden gewend denk ik.
Tijdens de eerste dagen schakelde de bak perfect. Meestal rij ik langzaam, maar af een toe een rit van gem 150 p/u Soms ook een enkele keer wat sneller optrekken. De bak werd steeds lastiger, klappend schakelen. twijfelen, en te hoog in toeren pas schakelen.
Flush lijkt me riskant, en voor mij ook te duur :-) 8 liter Mannol 3309 besteld
Dus gister met koude motor de stop er uit gedraaid. ong 4 liter kwam er af, nog net te zien was dat de olie voorheen rood geweest was, dat viel mee dus, ook stonk het niet. Ik heb via de peilopening er 4 weer bij gevuld. Motor gestart even door alle standen , en weer uit. De slang uit de radiator getrokken, er een tuinslang op gedruk en gestart, 1,5 liter in een plastic fles, toen 1,5 schoon er weer bij gegooid. Dat heb ik drie keer gedaan. Warm gedraaid en op pijl gebracht. Met het na rekenen kwam ik tot de conclusie dat er voorheen bijna een halve liter te veel olie in gezeten moet hebben. Ik heb nu weer een perfect soepel schakelende bak weer terug, wat een verschil !
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 08.04.2018 - 18:16  ·  #22
Wel even in de gaten houden.
ATF heeft een reinigende werking en kan dus oud vuil gaan losweken.
Dit merk je aan het minder soepele schakelen.
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 29.05.2019 - 19:46  ·  #23
Ondertussen ben ik een jaar, en 35K verder.
De bak schakeld netjes, de olie nog schoon aan de peilstok.
Vorig jaar bij Aliexpress injectoren gekocht en gemonteerd. Na een poosje waren de foutmeldingen verdwenen.
Verbruik tussen 1 op 8 tot 1op 10(rustig rijden) op lpg.
Teller nu op 560K
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:01  ·  #24
Nu de nieuwe vraag:
Al een tijdje heb ik het idee dat de sporing soms veranderd. Vooral bij (scherp) sturen.
Ik hoor soms een "plok". De stuurkogels buiten en binnen zijn vervangen, fusee zijn okee. Wieldraagarmen zijn perfect en zitten (nu) goed vast.
Deze week een keer goed gas geven in onze nieuwe tunnel hier in Assen
prachtig geluid zo,n 5 pitter :-) , toen de toeren en de pkaatjes toenamen hoorde/voelde ik opnieuw een klok.
Toen ik thuis kwam stonk het naar rubber en was de Linker band best warm.
Toch iets niet oke dus.
Gister heb ik de 4 subframe rubbers vervangen ( best simpel, net een boortje 8 mm 3x langs de buitenkant geboord en het valt er bijna uit, beetje vet en de niewe er weer in)
Ik had verwacht( en hier gelezen) dat die rubbers de oorzaak konden zijn, echter wat er uit kwam zag er gewoon goed uit.
Wat rest er nog te onderzoeken?
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:07  ·  #25
Hi Norbert, ik lees dat je injectoren bij Ali heb gekocht. Heb je misschien een linkje? Heb je trouwens een V70 N of een classic? Ik kan je helaas niet verder helpen met die rubbers..
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:44  ·  #26
taatsen oftewel de lagers en rubberschotels aan de bovenkant van je schokbrekers/veren. kun je beetje checken door onder motorkap bovenzijdes van veerpoten op en neer te wippen met een bv breekijzertje. zie foto ijzertje onder dikke rubber blok/ring
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:55  ·  #27
Quote door Noras

Nu de nieuwe vraag:
Al een tijdje heb ik het idee dat de sporing soms veranderd. Vooral bij (scherp) sturen.
Ik hoor soms een "plok". De stuurkogels buiten en binnen zijn vervangen, fusee zijn okee. Wieldraagarmen zijn perfect en zitten (nu) goed vast.
Deze week een keer goed gas geven in onze nieuwe tunnel hier in Assen
prachtig geluid zo,n 5 pitter :-) , toen de toeren en de pkaatjes toenamen hoorde/voelde ik opnieuw een klok.
Toen ik thuis kwam stonk het naar rubber en was de Linker band best warm.
Toch iets niet oke dus.
Gister heb ik de 4 subframe rubbers vervangen ( best simpel, net een boortje 8 mm 3x langs de buitenkant geboord en het valt er bijna uit, beetje vet en de niewe er weer in)
Ik had verwacht( en hier gelezen) dat die rubbers de oorzaak konden zijn, echter wat er uit kwam zag er gewoon goed uit.
Wat rest er nog te onderzoeken?


Het is een N volgens mij?

De “klonk” kan de centrale bout in de wielnaaf zijn. Achter het naafkapje kijken of die bout goed vast zit.

Het warm wiel kan een slepende rem zijn, het rubber het aanlopen van het wiel tegen de binnenkant van de wielkast tijdens scherp sturen.

Zou kunnen dat de aanslagblokken voor de fusee versleten zijn. Dan loopt het wiel aan bij scherp sturen.
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 30.05.2019 - 12:03  ·  #28
Quote door arturo

Hi Norbert, ik lees dat je injectoren bij Ali heb gekocht. Heb je misschien een linkje? Heb je trouwens een V70 N of een classic? Ik kan je helaas niet verder helpen met die rubbers..


Ik heb de rechte versie, eerste helft 2000, ik neem aan dat het de classic is.

Dit is de link:
https://nl.aliexpress.com/item…4c4dbWBD4L

nog geen 14 euri per stuk, dus geen douane kosten.
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 30.05.2019 - 12:07  ·  #29
Oke,
ik heb huiswerk, zal straks de taatsen aan de bovenkant van je schokbrekers/veren controleren, en de centrale moer :_)

Wordt vervolgt.
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 08.12.2019 - 12:13  ·  #30
Ik heb toen alles beetje los gehaald, bovenste rubbers beetje beetje gesmeerd hier en daar en opnieuw vast gezet. Niks opvallends meer gevoeld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0