Noras met vragen

V70 zakt weg

 
 
 
 
 
Noras
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 46
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

En nu?

 · 
Posted: 08.12.2019 - 12:26  ·  #31
Na de zomer rondom nieuwe michelins laten monteren en uitlijnen. Resultaat, een heerlijk rijdende V70. Omdat het lager niet stil meer was heb ik ook de dynamo vervangen. Maar verder heb ik al tijdengeen storingslampjes of andere problemen gehad. Ook de vering is met nieuwe kogels rubbers en stangen strak, en de Michelins zorgen voor het comfort :-)

Maar wat nu?
ik heb ondertussen 585k op de teller van onze probleemloze V70 staan ( APK, injectoren, banden, remmen, accu, uitlaat, rubbers kogels, bakolie, alles up to date). Maar toch kijken we ( vriendin vind de kleur ook niet zo mooi) naar een andere ! De wens is een witte of zilvergrijze tm 2005, weer op lpg. Echter men wil onze v70 gezien de kilometers liever niet inruilen (585k) Ik overweeg echter om dan zelf particulier te verkopen (vraagprijs van 1150 €?)

Wat zouden geachte mede forummers doen
doorrijden, part verkopen en zelf jongere kopen en lpg laten monteren, of een diesel of toch ergens inruilen?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 08.12.2019 - 12:43  ·  #32
Qua inruil kun je er vanuit gaan dat je er hooguit een paar 100 euro voor krijgt, als ze 'm überhaupt al willen.. Particulier levert het meeste op.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 08.12.2019 - 12:55  ·  #33
Het meeste zal hij opleveren wanneer je hem in onderdelen verkoopt.
Overigens zou ik de auto gewoon houden.
Ik zou tegen mijn vriendin zeggen dat ze pech heeft en er maar mee moet leren leven. Met het verzoek om de volgende keer vooraf met bezwaren te komen en niet achteraf.
Dat zou mij een chagerijnige vriendin opleveren voor de rest van de dag (ik zou het nieuws dan ook 's avonds brengen, maar niet vlak voor het slapen gaan , want als ze slecht slaapt heb ik de volgende dag daar ook nog last van)
Ik ken jouw vriendin niet, dus geef je ook geen garanties over haar reactie. Als je vermoed dat ze dit nog een jaar gaat nadragen, dan is het misschien verstandiger je verlies te nemen.
Als het echt uit de hand loopt kun je ook de auto houden en iets anders inruilen voor een jonger exemplaar 😁
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Noras met vragen

 · 
Posted: 08.12.2019 - 13:24  ·  #34
Inruil levert niks op. zeker als je kijkt wat je voor korting krijgt zonder inruil. Dus of particulier verkopen of oprijden tot hij uit elkaar valt en m dan naar de sloop brengen (nadat je alle nuttige zaken er af gehaald hebt). Als je je vriendin voorrekent wat de andere kleur gaat kosten heb je haar snel overtuigd denk ik.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0