De OebeSetenta total loss

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 12:54  ·  #151
Hm. Bij mij wel. https://es.wallapop.com/item/volvo-v70-2008-325564330

Kleur is wel een twistpunt ja, velgen ook niet echt spannend, maar kan ik mee leven. Wel comfortabel, die hoge banden. Dat heb ik wel nodig hier (rij veel betonsnelweg). En wisselen kan altijd nog.
Vol leer, zonnedak, BLIS, adaptive cruise (!), automaat... weinig km inderdaad. Eigenaar werkt bij Volvo, is OK met uitlezen en technische keuring, dus heel veel te verbergen heeft hij niet denk ik. Niet een auto waar je makkelijk vanaf komt, dat realiseer ik mij, maar hij is daarom ook relatief goedkoop in aanschaf en goed uitgerust... kan qua veiligheidsuitrusting met de modernste mee. Het enige wat me opvalt op de foto's is de wat afgesleten pookknop voor die km-stand, en dat bij een automaat, maar ik heb ze al veel erger gezien.

Diesel met weinig km is hier niet zo gek, kost amper meer in de wegenbelasting dan een benzine. Voor mijn V70 MY07 2.4D betaalde ik vorig jaar iets van 140 euro dacht ik. Per jaar!
Diesel wordt nu wel langzamerhand ontmoedigd door stijgende dieselprijs middels accijns (voornemen huidige regering is gelijkstellen aan prijs benzine, maar verkiezingen zijn in aantocht, dus wie weet wat daar nog van komt) en milieuzones zoals bijv. in Madrid, maar daar kom ik praktisch nooit, en waar ik woon is daar nog niet direct sprake van. Plus dat zouden dan oudere diesels zijn, pré-euro4.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 13:39  ·  #152
Wat mij veel zegt is dat ik aan de achterkant van de rechter voorstoel en stoelbeschermer zie, voor de voeten van de kinderen. Geeft m.i. aan dat iemand zuinig is op z'n auto en er dus ook zo mee om is gegaan. Dikke plus. Mooie auto! Spoiler erop, iets grotere velgen, klaar!

Oh ja en als ie dat nog niet heeft, High Performance speakers! Maar ik vermoed dat dat er al in zit...
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 13:47  ·  #153
grappig dat multimedia systeem aan het plafond. Heb dat nog nooit eerder gezien. Is dat een standaard Volvo optie?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 13:57  ·  #154
Of dat scherm standaard is weet ik niet, maar gezien de geintegreerde lichten lijkt het mij niet aftermarket.

Ik heb net de 2008 Optielijst doorgenomen en daar zie ik dat achterbank entertainment alleen icm minimaal High Performance audio samengaat, maar die beschrijving klopt dan weer niet met wat ik hier zie (Volvo is 2x 7" schermen, ws in de hoofdsteunen). Ook zie ik op de laatste foto de audiomodule achterin de middenconsole, wat ook alleen kan met minimaal HP audio.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 14:03  ·  #155
Precies mijn gedachte. Ken ook alleen die 2 schermpjes op de hoofdsteun, dit nog nooit gezien, maar lijkt wel oem.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 14:51  ·  #156
Quote door Bolbo

Voor mijn V70 MY07 2.4D betaalde ik vorig jaar iets van 140 euro dacht ik. Per jaar!

De MRB kost hier per maand al meer!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 14:57  ·  #157
Ik vind het een mooie wagen , lijkt zuinig mee omgesprongen te zijn .
Kleur , is wat anders , vind ik best leuk .

Schermpjes oem of niet , vind ik niet belangrijk , gebruik ze toch nooit .


wielen , ik heb er 18inch onder voor de zomer , maar de auto rijdt lekkerder op de 16inch winterbanden , comfort is een stuk beter , looks tja ik geef er steeds minder om .
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 15:23  ·  #158
Schitterende auto......
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 15:28  ·  #159
Staar je niet blind op de Nederlandse folder, want het uitrustingsniveau c.q. de standaard meegeleverde opties verschilt per land. Jammer genoeg kan ik geen Spaanse folder vinden, of ik zoek niet hard genoeg (ik spreek ook nauwelijks Spaans :lol: ), ik loop vast op https://www.volvocars.com/es/s…=downloads

Over de kleur kun je twisten, maar een V70 in 454 Ruby Red Pearl zie je in NL bijna nergens tussen het grijs en grauw. Interieur lijkt me een combinatie van Sandstone Beige met aluminium inleg (437), maar er is geen stoelverwarming en het is geen volledig leder, denk zelfs stof. Afijn, als je dat graag wilt, die bekleding is wel uit een sloper te halen, stoelverwarming lijkt me in Spanje niet echt iets wat je vaak nodig hebt. Ik denk dat het een Momentum is, het lijkt me sterk dat de 2.4D in combinatie met al die veiligheidsfoefjes in een vrij basic Kinetic uitvoering is verkocht.

Ik ken uit de officiële V70 folder alleen een RSE (Rear Seat Entertainment) met in de hoofdsteunen geïntegreerde schermen. Misschien dat er een fabrikant is geweest die dit scherm met geïntegreerde speler heeft ontwikkeld op de plek waar de binnenverlichting zit, inclusief binnenverlichting. Ik vind het wel een mooie oplossing eigenlijk, maar heb het net als anderen hier nog nooit gezien.

Slijtage aan de pook is in de NN normaal na 10 jaar, er is best wel bezuinigd op de kwaliteit. Wat door anderen al is opgemerkt, deze eigenaar is enorm zuinig op zijn auto, hoezen tegen trappelende kindervoetjes over de voorstoelen, hoezen tegen knoeiende kinderen op de achterbank en een bescherming van de kofferruimte. Het bagagenet en de bagagehoes in Sandstone zitten er ook bij, dat is erg handig.

Overigens, Cáceres in de Extremadura, ik zou er al eens heen willen om de stad en de streek alleen. Succes!
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 19:18  ·  #160
Die achterkant van de voorstoelen zien er vreemd uit, althans dat dacht ik. Maar wat Doeke zegt kan kloppen, op mijn telefoon zijn de foto's niet zo duidelijl.
Mooie auto! Kleur is best uniek.
Gezien hij bij Volvo werkt kan je mss nog een complete grote beurt bedwingen? Met nwe olie in automaat (Spoelen zullen ze niet kennen?). En een nieuwe distributie en riemen? Zit er aan tw komen, of is dat al gedaan?

Nogmaals ik vind het een mooie wagen!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 20:26  ·  #161
Mooie auto en zo te zien inderdaad high-performance.
Als er ook nog een sub onder de laadruimte ligt....
Maar even over de staat, deze mensen zijn zuinig op de auto geweest.
Alleen de bestuurderstoel zegt al genoeg, om nog maar niet te spreken over de deken onder het kinderzitje.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 20:33  ·  #162
Dit ziet er wel uit als een hele nette.
Kleurtje vind ik niet verkeerd,ik mag dat wel.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 20:49  ·  #163
Mooi wagen hoor. Ik begrijp de twijfels niet, hooguit dan over de prijs icm jouw budget....
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 21:11  ·  #164
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 21:36  ·  #165
Succes Bart.👍🏻
 
Selected quotes for multi-quoting:   0